Onderhoud/onderdelen/ombouw

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bobpeletier

Onderhoud/onderdelen/ombouw

Berichtdoor Bobpeletier » 30 Apr 2012, 21:33

Ik heb nog wel wat vraagjes.
Ik heb een santana109 3.4l diesel uit 1986 gekocht.
Dat staat op een serie 3 onderstel.
Nu heb ik nieuwe bladveren voor er ondergezet maar nu zweven mijn schokbrekers in de lucht en er zit totaal geen gewicht meer op.
Heb ik de verkeerde veren gekregen dat is mijn vraag?

En ik ben ook opzoek naar een schrijve over alle smeer nippels en onderhouds beurten.
Zou u iemand weten of misschien u zelf wel waar ik dat kan vinden/ kopen.

En ik ben ook opzoek naar gordel voor de kinderen achter in.
Verder brand er een rood lampje op mijn dashboard nu vraag ik mij af of dat door de dynamo komt of omdat mijn olie drukmeter niet meer werkt.

En verder was ik nieuwsgierig naar het feit of ik mijn oude santana kan ombouwen naar een nieuwe uit 2005 omdat die nog steeds op een serie3 onderstel staan.
Is daar iemand bekend mee?

Want de nieuwe types kan je al voor redelijk weinig in het buitenland kopen en aangezien je hem toch niet hoeft in te voeren kan je een mooie auto bouwen voor weinig.

Ik stel wel wat veel vragen, maar ja ik heb dan ook pas 2 weken een landrover santana

Oja ik ben ook opzoek naar betaalbare isolatie voor de motor ruimte en de binnen kant van de auto..
Dat is meer voor mijn vrouw want die begint nu al over mijn schouders mee te kijken.
Hahahahahahaha

Gr. Bob

defender_de_gekste

Re: Onderhoud/onderdelen/ombouw

Berichtdoor defender_de_gekste » 01 Mei 2012, 12:06

veel vragen maar misschien wat meer detail nodig om antwoorden te krijgen.
1. Gordel achterin heb ik als het goed is nog ergens liggen want mijn middenstoel komt niet meer terug. Waar woon je?
2. rood lampje. Staat daar bij een series een logo in of is dat pas later gekomen?
3. ombouwen..veel over geschreven mbt wat wel en niet mag. Zoekfuntie gebruiken en je vindt vanalles
4. isolatie is ook wel wat over geschreven. Ik doe het zelf met materiaal van conrad. Zij verkopen PU platen van DSM voor niet heel duur en ook bitumen platen. Een combi van beide is het beste, maar je voegt wel wat laagjes toe. Beide kosten bij Conrad iets van 25 euro per vierkante meter, en is zelfkleven (zowel PU als Bitumen).

Bobpeletier

Re:Onderhoud/onderdelen/ombouw

Berichtdoor Bobpeletier » 01 Mei 2012, 18:52

Ik zou ook even wat vragen beandwoorden.

ik woon in hilversum.
En ik zou blij zijn nals je gordels hebt liggen, zijn het heupgordels of orignelen?
Verder over dat lampje dat brand.
Daar stond ooit een logo op want daar kan ik nog wel iets van zien maar is nu nietr leesbaar meer.
Dat zou een paar dingen kunnen betekenen dat de olie op is, maar die heb ik bijgevuld.
Het zou de kapotte olie druk meter kunnen zijn maar aangezien de auto op techniek uit de jaren 60 vcan engeland komt dan zou dat nog wel niet gelinkt zijn.
Dus dan kan het in mijn optiek nog maar een ding zijn de dynamo geeft niet of helemaal geen spanning meer af.
Of zijn er nog andere dingen die het kunnen zijn?

Maar ik heb ook goed nieuws voor mij zelf je kan in hilversum voor 200euro onbeperkt een jaar lang sleutelen.
Dus daar kan ik een hoop gaan doen.

Verder ga ik dan ook maar beginnen met het isoleren want de auto is een grote klank kast.

Ik begin er al helemaal zin in te krijgen om te gaan sleutelen.

gr bob

Tony

Berichtdoor Tony » 02 Mei 2012, 21:25

Heb zelf een Santana uit 83, bij mij zit een rood lampje aan de rechterkant bovenin het dashboard. Volgens de boeken is dit een melding dat de remmen niet meer ok zijn. weet niet waar jouw lampje zit?
Diverse handleidingen voor 109 zijn op internet wel te vinden

Tony

Bobpeletier

Berichtdoor Bobpeletier » 02 Mei 2012, 22:37

Dan ga ik even opzoek.
Maar de remmen voelen wel sponsachtig aan.
hij gaat binnenkort de brug op dus dan zal ik dat wel te weten komen.

gr bob

Terug naar “Techniek”