Goedemorgen,vanwege het afscheid wat ik ga nemen van mijn trouwe 2.25 N/A Diesel SeriesIII heb ik de volgende vragen;
Ga nu op zoek naar een Defender 90 of een 110. Ben nu zover dat ik wat ervaringsdeskundigen wil vragen wat ik nu het beste kan aanschaffen.
Ik kijk uit naar een 200TDI,een 300TDI en ook naar een 4.2 V8 benz/gas.
Ik heb geen ervaring mbt deze categorie motoren maar kan iemand mij tips geven welke doorgaans het meeste rijplezier geven.
Doeleinde,; vakantiereizen,off-road(zwarte routes)dagelijks woon-werk.16000km per jaar.
vriendelijke groeten Pauluz.
4.2 V8 of toch een 200 of 300 TDI?
Re:4.2 V8 of toch een 200 of 300 TDI?
Als je voor een v8 gaat, ga je voor puur rijplezier, wat hogere km-kosten en ietsje minder voor betrouwbaarheid. Dat laatste kan je wegnemen door of voor een (gereviseerde) 3.5 te gaan of zeker te weten dat je een 4.6 cross-bolted blok hebt. Die 4.2 heb ik nog niet in een def gezien, was het standaard blok van de RRC LSEi toch?
Ja dat klopt de 4.2 is van een RRC LSE.Is voorzien van prins inj gasinstallatie. Voor wat betreft het presteren in het terrein is toch de dieselmoter meer praktischer begrijp ik.
Weet jij toevallig wat een 110 met een TDI motor voor gemiddelde cruisesnelheid heeft?
Om toch vlot van A naar B te komen?
Alvast bedankt. :unsure:
Weet jij toevallig wat een 110 met een TDI motor voor gemiddelde cruisesnelheid heeft?
Een diesel met een V8 vergelijken is redelijk appels met peren vergelijken. Allebei hebben hun voor en nadelen, ook in het terrein.
Persoonlijk zou ik altijd gaan voor de emotie (en dus een V8). In het terrein verwacht ik dat je je rijstijl aan de gekozen motor zonder veel problemen zult aanpassen. Dus of dat je keuze erg zou moeten beïnvloeden betwijfel ik.
En als je ook nog eens op gas gaat rijden sta je bij de pomp iets minder te huilen ;)