2,5TD op de kop getikt.
2,5TD op de kop getikt.
Heb een 2,5 TD op de kop getikt bj one-ten. Hebben jullie nog tips en trucs waar ik naar moet kijken voordat ik hem erin lepel. Membraan van de pomp had ik al begrepen uit een ander topic. Wil ook een intercooler erbij zetten! Alle tips welkom :laugh:
-
Roger B.
Re: 2,5TD op de kop getikt.
intercooler wil je voor meer power? waarom dan niet gelijk een TDI gezocht en die er in ?
gone
Roger B. schrijft:
Op een TD zet je geen intercooler voor meer power maar om het ding heel te houden. :P :P
intercooler wil je voor meer power? waarom dan niet gelijk een TDI gezocht en die er in ?
Op een TD zet je geen intercooler voor meer power maar om het ding heel te houden. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
origineel bleven ze toch ook redelijk heel? dus IC omdat je hem wat openschroeft?...zie boven....:lol:
gone
Roger B. schrijft:
Origineel lopen ze bij bosjes kapot, zeker als je een wat forse rijder bent. Rob van de club hier heeft hem geloof ik vanaf nieuw in 50K gesloopt. Intercoolert helpt om de temp wat beheersbaarder te houden waardoor ie wat langer meegaat.
origineel bleven ze toch ook redelijk heel? dus IC omdat je hem wat openschroeft?...zie boven....:lol:
Origineel lopen ze bij bosjes kapot, zeker als je een wat forse rijder bent. Rob van de club hier heeft hem geloof ik vanaf nieuw in 50K gesloopt. Intercoolert helpt om de temp wat beheersbaarder te houden waardoor ie wat langer meegaat.
Edward van Vugt
-
Roger B.
oke, ken die ouwe meuk allemaal niet natuurlijk....knap dat ze toch nog te vinden zijn dan ;-)
maar ook dan.... als je zo'n forse rijder bent dat die IC nodig is....was een tdi dan niet een betere keuze?
maar ook dan.... als je zo'n forse rijder bent dat die IC nodig is....was een tdi dan niet een betere keuze?
gone
Integendeel, ik ben helemaal geen snelle rijder. Ik het juist leuk om te sleutelen , daar zit voor mij de fun van een land rover. Voor mij is de uitdaging om de motor goed lopend te houden. Als hij dan uit elkaar moet of wat dan ook, dan moet dat maar. In tegenstelling tot velen hier heb ik door mijn 24 uurs diensten tijd genoeg om te sleutelen.:laugh: Daar komt nog bij dat ik een heeeeeel mooi prijsje voor de motor moet betalen. Moet hem alleen zelf uitbouwen. :laugh:
Re:2,5TD op de kop getikt.
FF wat foto's van het blok
Geen visco koppeling?

Geen visco koppeling?

-
Landmarcs
Re:2,5TD op de kop getikt.
" De blokken na nummer 19J27515C schijnen verbeterd te zijn " om het andere 2,5TD lijntje te citeren.
Je hebt 19J31899C dus daarmee zou je aan de goede kant zitten.
Groeten MarcS
Je hebt 19J31899C dus daarmee zou je aan de goede kant zitten.
Groeten MarcS