Hoewel de demper op zich los moet kunnen worden vervangen is dit deel niet los te bestellen.
Er zit dus niets anders op dan het geheel, incl oil seal en bout tegelijk te vervangen.
onderdelen:
crankshaft pulley td5: - LHG100580
Front Crankshaft Oil Seal - TD5: - ERR5992
bolt LYG101190
zoals al in een eerder bericht is vermeld, op http://www.discovery2.co.uk/CrankPulley.html
staat goed beschreven hoe je dit kunt uitvoeren.
weer een prima reden om een special tooltje te gaan maken... :laugh:
van de prijs wordt je idd niet erg happy, schade aan de krukas zelf zal nog wel veel meer gaan kosten.
Bijzonder is wel de rijder van de D2 er negen (9) maanden mee rond heeft gereden, niet echt bevorderlijk lijkt me!
Ik zou niet weten waarom een "25 pond spanner" niet goed zou werken...???
voorlopig even pas op de plaats met de TD5, eerst de pulley vervangen...
grt Hans
Bestel meteen de 'Viscous Spanner' , ik moest met een slijptol een grote steeksleutel modificeren.
Dat de demper niet los verkrijgbaar is heeft misschien te maken met dat het geheel af frabriek gebalanceerd is.
Bij het losdraaien van de Pulley Bolt wel een flink wringijzer (lees pijp) gebruiken en de halve straat om er aan te hangen.