Ombouw 2,5NA naar 2,5TD

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Eric Tol

Re:Ombouw 2,5NA naar 2,5TD

Berichtdoor Eric Tol » 27 Apr 2012, 11:20

Vledermouse schrijft:
Heren,

dank voor de input.

Heb "helaas" een oud type blok, begint met 19J. Wat ik dus niet(kon) weten is dat ik dus eigenlijk mijn turbo kan demonteren en de cilinderkop om wisselen

Je hebt mijn laatste posting niet goed gelezen Frank. Motorcode 19L bestaat niet.

En je hoeft de cilinderkoppen niet te wisselen. De koppen van een 2,5NA en 2,5TD zijn precies hetzelfde. Alleen beide spruitstukken(dus inlaat en uitlaat) wisselen volstaat als je de turbo niet gaat gebruiken. En natuurlijk ook de injectiepomp,zoals ik al eerder schreef.

Groet,
Eric.

Vledermouse

Berichtdoor Vledermouse » 27 Apr 2012, 18:49

Sleutelaars,

nummer is laag 19J16903C. Pech denk ik dan maar. Aan de andere kant komt het blok uit een lopende Defender.
Vooral warmte ontwiukkeling schijnt dus "probleem" te zijn. Er zit een visco ventilator op en een oliekoeler. Ga de radiator eerst even afpersen om te zien of die goed is.

In ieder geval dank voor jullie input, en als er nog problemen zijn of vragen dan zien jullie dit wel via dit forum,

Frank

tukko

Berichtdoor tukko » 27 Apr 2012, 19:20

Hoi Frank,

Ik heb ook zo'n blok op de kop getikt alleen zit ik aan de gunstige kant van de serienummers. Maar, ik heb er geen visco erop zitten? Verder heb ik nog een vraag? Loopt erbij jou een leiding van de van de retour van de injectoren naar de hoge druk pomp? Spill return assembly (err1259)Bij mij zit deze er niet op op. Hij loopt wel naar het filter als een gewone NA maar niet op de TD naar de brandstof pomp of is dat bij mij anders?

tukko

Berichtdoor tukko » 27 Apr 2012, 19:23

Hoi Frank,

Ik heb ook zo'n blok op de kop getikt alleen zit ik aan de gunstige kant van de serienummers. Maar, ik heb er geen visco erop zitten? Verder heb ik nog een vraag? Loopt erbij jou een leiding van de van de retour van de injectoren naar de hoge druk pomp? Spill return assembly (err1259)Bij mij zit deze er niet op op. Hij loopt wel naar het filter als een gewone NA maar niet op de TD naar de brandstof pomp of is dat bij mij anders?

Vledermouse

Berichtdoor Vledermouse » 30 Apr 2012, 14:11

Tukko,

ik heb nog geen antwoord op je twede vraag. Het TD blok staat niet bij mij maar bij een collega LR-rijder. Als ik meer weet geef ik je een antwoord.

Frank.

Terug naar “Techniek”