Tijdens het vervangen van m'n kruisjes (in één schaaltje waren de lagertjes volledig weg...) kwam ik erachter dat ik de verkeerde kruisjes heb besteld. Dat krijg je als er andere onderdelen op je auto worden geschroefd zonder dat je het er aan de buitenkant vanaf kan zien.
Op dit moment rijd ik zonder achterwielaandrijving, sper aan; 2WD.
Maar, tijdens het rijden voelt het niet echt lekker, m'n bak maakt een klikkend geluid bij optrekken en koppeling op laten komen.
Gevoelsmatig zou ik zeggen: de tussenbak wordt zwaar(der) belast ivm het stilhouden van de achterste aandrijving, dus niet te lang mee rijden. Klopt dit? Of maakt het niet zoveel uit en kan ik er gewoon mee rijden? Heb namelijk een hekel aan het OV... :blink:
2WD - achterste cardan as afgekoppeld
2WD - achterste cardan as afgekoppeld
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Dennis Schoonen
Re:2WD - achterste cardan as afgekoppeld
Ik heb dit ook een tijdje (200-300km)gedaan.
Op zich kan het geen kwaad. Je belast de bak wel wat zwaarder.
Rustig optrekken, zorgvuldig met de koppeling omgaan.
gr Dennis
Op zich kan het geen kwaad. Je belast de bak wel wat zwaarder.
Rustig optrekken, zorgvuldig met de koppeling omgaan.
gr Dennis
Dat een deel van de bak nu extra belast wordt, dat snap ik. Ik snap niet wat er dan klikt ?
LoLa
Defender 130TD5
Defender 130TD5
hierover is volgens mij pas ook al iets over geschreven. Schijnbaar zit er een (soort) klauwkoppeling in die je in/uitschakelt als je het difflock bedient. Wat je hoort wordt veroorzaakt door de speling tussen de klauwen, die er moet zijn om het difflock te kunnen laten in- en uitschakelen. Rijden met slechts 1 aandrijfas zorgt ervoor dat er aan 1 zijde van de koppeling geen weerstand is en je dus het "klapperen" hoort.
groet
Roel
groet
Roel
Lees dit ook ff.
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,15380714,15381527#msg-15381527
Vergeet ook niet de handremtrommel vast te zetten met de 4 boutjes waar normaal de propshaft mee vast zit met een paar ringen om de borst van de boutjes te overbruggen.
Doe je dit niet dan loopt gegarandeerd de handremtrommel los met,als je pech hebt, deuken in het chassis,kapotte remleiding en wie weet wat nog meer voor schade.
Het verzonken centeerschroefje wat ook nog in de trommel zit is niet genoeg om hem vast te houden maar dient alleen om de trommel te centreren.
Groet,
Eric.
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,15380714,15381527#msg-15381527
Vergeet ook niet de handremtrommel vast te zetten met de 4 boutjes waar normaal de propshaft mee vast zit met een paar ringen om de borst van de boutjes te overbruggen.
Doe je dit niet dan loopt gegarandeerd de handremtrommel los met,als je pech hebt, deuken in het chassis,kapotte remleiding en wie weet wat nog meer voor schade.
Het verzonken centeerschroefje wat ook nog in de trommel zit is niet genoeg om hem vast te houden maar dient alleen om de trommel te centreren.
Groet,
Eric.
Eric Tol schrijft:
dank voor de tip Eric, dat laatste daar had ik niet aan gedacht!
Lees dit ook ff.
Groet,
Eric.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Coen83 schrijft:
Goed om te horen dat je nog op tijd was. ;)
Groet,
Eric.
Goed om te horen dat je nog op tijd was. ;)
Groet,
Eric.