maar waarom dan zeuren over spelling die met K moet terwijl het met C moet... zal wel weer an mij liggen, maar gaat ook te ver offtopic.
Ik zou de schakelaars in het stuur in de gaten houden...
De zekering van de toeter zit in de zekeringkast in de motorruimte, helemaal aan de ruitzijde, vlak ernaast zit het relais van de toeter. (als de zekering van de toeter er uit is doet ook je cruisecontroll het niet meer)
Claxon Disco 2
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Claxon Disco 2
gone
Re: Claxon Disco 2
Allemaal bedankt voor de tips en adviezen.
Deze ochtend uit laten lezen, maar voordat de "computer" vast zat zei de monteur al dat (jawel hoor...) het knopje van de toeter (om off topic te vermijden) op het stuur scheef zat. Oplossing bleek wat WD40 en een aantal maal flink toeteren.
Het alarm ook meteen gechecked. Doet het wel, maar pas na 2 minuten? Lawaai komt bij mij niet van de toeter, maar een andere contraptie die nog meer herrie maakt en de auto op een Disco (?) laat lijken.
Al met al opgelost dus!
Deze ochtend uit laten lezen, maar voordat de "computer" vast zat zei de monteur al dat (jawel hoor...) het knopje van de toeter (om off topic te vermijden) op het stuur scheef zat. Oplossing bleek wat WD40 en een aantal maal flink toeteren.
Het alarm ook meteen gechecked. Doet het wel, maar pas na 2 minuten? Lawaai komt bij mij niet van de toeter, maar een andere contraptie die nog meer herrie maakt en de auto op een Disco (?) laat lijken.
Al met al opgelost dus!
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Claxon Disco 2
Roamer schrijft:
Da's mooi (en alweer een "bewijs" dat een Defender beter is :) , nl geen knoppen op het stuur en alleen een pookje met onverwoestbare techniek achter het stuur).
Alleen dat alarm is wat vreemd. Bij mijn Defenders gaat (en ging) het zonder vertraging af en toetert ook de "claxon" gezellig mee. Dat er ook een soort sirene afgaat is een beveiliging tegen het afkoppelen (men leze doorknippen van een draadje) van de "claxon". Wel is er het verschil dat sommige auto's toet-toet-toet zeggen, en andere toeoeoeoeoeoet.
Vlgs mij zijn alle in Nederland geleverde Td5 Defenders & Disco's afgeleverd met een dergelijk dubbel beveiligd alarm. (Tot mijn verbazing zag ik dat het alarm in Frankrijk nog steeds een optie is, en dat niet alleen, het is een tweedelige optie.) Als de "claxon" niet afgaat is er naar mijn idee dus toch iets niet helemaal koosjer.
Groeten MarcS
Allemaal bedankt voor de tips en adviezen.
Deze ochtend uit laten lezen, maar voordat de "computer" vast zat zei de monteur al dat (jawel hoor...) het knopje van de toeter (om off topic te vermijden) op het stuur scheef zat. Oplossing bleek wat WD40 en een aantal maal flink toeteren.
Het alarm ook meteen gechecked. Doet het wel, maar pas na 2 minuten? Lawaai komt bij mij niet van de toeter, maar een andere contraptie die nog meer herrie maakt en de auto op een Disco (?) laat lijken.
Al met al opgelost dus!
Da's mooi (en alweer een "bewijs" dat een Defender beter is :) , nl geen knoppen op het stuur en alleen een pookje met onverwoestbare techniek achter het stuur).
Alleen dat alarm is wat vreemd. Bij mijn Defenders gaat (en ging) het zonder vertraging af en toetert ook de "claxon" gezellig mee. Dat er ook een soort sirene afgaat is een beveiliging tegen het afkoppelen (men leze doorknippen van een draadje) van de "claxon". Wel is er het verschil dat sommige auto's toet-toet-toet zeggen, en andere toeoeoeoeoeoet.
Vlgs mij zijn alle in Nederland geleverde Td5 Defenders & Disco's afgeleverd met een dergelijk dubbel beveiligd alarm. (Tot mijn verbazing zag ik dat het alarm in Frankrijk nog steeds een optie is, en dat niet alleen, het is een tweedelige optie.) Als de "claxon" niet afgaat is er naar mijn idee dus toch iets niet helemaal koosjer.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Claxon Disco 2
ja marc...bij jouw defender....daar zat een ander alarm in...bij de D2 zit dat verweven in de boordcomputer.
en als je een keer met je hoofd tegen het stuur geklapt bent door het gemis van een airbag praten we nog een keer over hoeveel beter dat knopje achter het stuur was :p
en als je een keer met je hoofd tegen het stuur geklapt bent door het gemis van een airbag praten we nog een keer over hoeveel beter dat knopje achter het stuur was :p
gone
- blauwelaro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29 Mar 2011, 20:08
- Locatie: Almere
Re:Claxon Disco 2
Het is maar goed dat jullie elkaar zo langzamerhand behoorlijk kennen, anders zou ik er nog van gaan denken dat jullie elkaar echt niet uit kunnen staan ;-)
Overigens, ik ken iemand die recent een redelijk klappertje heeft gemaakt, met geinstalleerde klapzakken. Die vervolgens niet af zijn gegaan, dus da's ook maar schijnveiligheid :S
Overigens, ik ken iemand die recent een redelijk klappertje heeft gemaakt, met geinstalleerde klapzakken. Die vervolgens niet af zijn gegaan, dus da's ook maar schijnveiligheid :S
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
Re:Claxon Disco 2
blauwelaro schrijft:
Dast is geen schijnveiligheid, die dingen gaan alleen af als het echt nodig is. Stel je voor dat die zakken bij de koprol van Roger in z'n gezicht waren ontploft, dan was ie nou nog lelijker geweest dan nu. :whistle: :whistle:
En nee, bij een D2 toetert de toetert niet mee als het alarm afgaat. Overigens moet het alarm wel meteen beginnen brullen als je de deur opentrekt zonder eerst het alarm uit te zetten. Anders is er wel wat mis, een gemiddelde dief is best snel, als je die ook nog een 2 minuten gunt voor het alarm begint te blêren dan kun je het net zo goed uitzetten. :P :P
Het is maar goed dat jullie elkaar zo langzamerhand behoorlijk kennen, anders zou ik er nog van gaan denken dat jullie elkaar echt niet uit kunnen staan ;-)
Overigens, ik ken iemand die recent een redelijk klappertje heeft gemaakt, met geinstalleerde klapzakken. Die vervolgens niet af zijn gegaan, dus da's ook maar schijnveiligheid :S
Dast is geen schijnveiligheid, die dingen gaan alleen af als het echt nodig is. Stel je voor dat die zakken bij de koprol van Roger in z'n gezicht waren ontploft, dan was ie nou nog lelijker geweest dan nu. :whistle: :whistle:
En nee, bij een D2 toetert de toetert niet mee als het alarm afgaat. Overigens moet het alarm wel meteen beginnen brullen als je de deur opentrekt zonder eerst het alarm uit te zetten. Anders is er wel wat mis, een gemiddelde dief is best snel, als je die ook nog een 2 minuten gunt voor het alarm begint te blêren dan kun je het net zo goed uitzetten. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Claxon Disco 2
Roger B. schrijft:
Weer wat bijgeleerd.
Ik dacht tot nu dat de Td5 Disco onderhuids vrijwel 100% overeenkwam met een Defender, en dat alleen de assen van de Disco een luxe-lagering kende (en daarom meer problemen gaven).
Mijn oude en mijn huidige Defender alarmeren dus beide dubbelop: zowel de gebruikelijke "claxon" alsook een wiewiewiewie alarmdoos gaan af, en wel direct, en het systeem is tamelijk (over)gevoelig zelfs een beetje grote nachtvlinder in de auto opgesloten zit, of een langsrijdende zware Oost-Europese tram zijn genoeg < been-there - heard-it - twice - both !! >.
Groeten MarcS
ja marc...bij jouw Defender....daar zat een ander alarm in...bij de D2 zit dat verweven in de boordcomputer.
Weer wat bijgeleerd.
Ik dacht tot nu dat de Td5 Disco onderhuids vrijwel 100% overeenkwam met een Defender, en dat alleen de assen van de Disco een luxe-lagering kende (en daarom meer problemen gaven).
Mijn oude en mijn huidige Defender alarmeren dus beide dubbelop: zowel de gebruikelijke "claxon" alsook een wiewiewiewie alarmdoos gaan af, en wel direct, en het systeem is tamelijk (over)gevoelig zelfs een beetje grote nachtvlinder in de auto opgesloten zit, of een langsrijdende zware Oost-Europese tram zijn genoeg < been-there - heard-it - twice - both !! >.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Claxon Disco 2
blauwelaro schrijft:
ik heb geen erg grote voorwaartse vertraging gehad, mijn hoofd heeft het stuur niet geraark, dus is de airbag niet nodig geweest.
bij zijwaartse of gedeeltelijk voorwaarste klappen waarbij de vertragingscomponent in lengte richting niet meer is dan een x aantal G zal de airbag niet geaktiveerd worden (zelfs niet met 3mm staal als bumper gemonteerd zonder de crashcans
Overigens, ik ken iemand die recent een redelijk klappertje heeft gemaakt, met geinstalleerde klapzakken. Die vervolgens niet af zijn gegaan, dus da's ook maar schijnveiligheid :S
ik heb geen erg grote voorwaartse vertraging gehad, mijn hoofd heeft het stuur niet geraark, dus is de airbag niet nodig geweest.
bij zijwaartse of gedeeltelijk voorwaarste klappen waarbij de vertragingscomponent in lengte richting niet meer is dan een x aantal G zal de airbag niet geaktiveerd worden (zelfs niet met 3mm staal als bumper gemonteerd zonder de crashcans
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten