Veel rook na starten met warme motor
Veel rook na starten met warme motor
Ik heb het volgende probleem met mijn discovery 2, td5, 1999, 275000km: Bij een warme start (motor 10 minuten uit) komt er enorm veel blauwe rook uit mijn uitlaat. Dit is na een paar minuten weer verdwenen. Daarna geen rook meer en bij koude start ook niet echt noemenswaardig. Kan iemand mij helpen waar ik moet zoeken?
Re:Veel rook na starten met warme motor
Hoi,
Kunnen legio dingen zijn, maar lijkt een beetje dat er olie weglekt langs de klepstelen de cylinder in. Het zouden dus de dichtingen kunnen zijn op de klepstelen / klepgeleiders
Luke
Kunnen legio dingen zijn, maar lijkt een beetje dat er olie weglekt langs de klepstelen de cylinder in. Het zouden dus de dichtingen kunnen zijn op de klepstelen / klepgeleiders
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Hoi Luke,
Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels het idee dat mijn koelvloeistofniveau zakt.... Zou dit hiermee te maken kunnen hebben? Of is dit een ander probleem?
Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels het idee dat mijn koelvloeistofniveau zakt.... Zou dit hiermee te maken kunnen hebben? Of is dit een ander probleem?
-
pascal ubags
hoi
heb jij de auto nieuw gekocht, dwz, weet je de volledige onderhoudshistorie
nl, eerste td5 plastic pasbusje in kop. moet een ijzeren zijn, gevolg koppakking.
is dit al vervangen
gr pascal
heb jij de auto nieuw gekocht, dwz, weet je de volledige onderhoudshistorie
nl, eerste td5 plastic pasbusje in kop. moet een ijzeren zijn, gevolg koppakking.
is dit al vervangen
gr pascal
-
Roger B.
laatst gelezen hier dat die carbon busjes in een gedeelte van de motoren terug gezet moeten worden..
maar olie (blauwe rook) EN koelvloeistofverbruik dat gezamelijk naar voren komt riekt wel naar koppakking/kop
maar olie (blauwe rook) EN koelvloeistofverbruik dat gezamelijk naar voren komt riekt wel naar koppakking/kop
gone
Ik heb de auto pas een paar weken... heb 'm particulier gekocht. Ik begin het idee te krijgen dat dit al een probleem was, hoewel ik bij aankoop geen rook heb kunnen ontdekken. Hoe weet ik of ik deze 'verkeerde'pasbusjes heb?
Hallo,
In een eerdere posting stond:
Alle Td5 motoren met de volgende chassisnummers:
Discovery Series II (02 Modeljaar) 2A 736340 naar 793895 3A
Defender (02 Modeljaar) 2A 622424 naar 647705 3A
Deze hebben plastic paspennen die bij reparatie door stalen pennen vervangen moeten worden.
LET OP: Td5 motoren voorafgaand aan de bovenstaande chassisnummers moeten gewoon na reparatie weer plastic paspennen krijgen omdat er anders een kans is dat de kop gaat scheuren.
Of het klopt heb ik niet helder maar ik heb mij eens laten vertellen dat de stalen pennen niet in de allereerste kop passen omdat de eerste plastic pennen een kleinere diameter hebben. De stalen pen geeft dan te weinig ruimte om uitzettingsverschillen tussen kop en blok toe te laten.
Later werd een iets dikkere plastic pen gebruikt die wel door de stalen vervangen kan worden.
Groet, Willem.
Tata-D2
In een eerdere posting stond:
Alle Td5 motoren met de volgende chassisnummers:
Discovery Series II (02 Modeljaar) 2A 736340 naar 793895 3A
Defender (02 Modeljaar) 2A 622424 naar 647705 3A
Deze hebben plastic paspennen die bij reparatie door stalen pennen vervangen moeten worden.
LET OP: Td5 motoren voorafgaand aan de bovenstaande chassisnummers moeten gewoon na reparatie weer plastic paspennen krijgen omdat er anders een kans is dat de kop gaat scheuren.
Of het klopt heb ik niet helder maar ik heb mij eens laten vertellen dat de stalen pennen niet in de allereerste kop passen omdat de eerste plastic pennen een kleinere diameter hebben. De stalen pen geeft dan te weinig ruimte om uitzettingsverschillen tussen kop en blok toe te laten.
Later werd een iets dikkere plastic pen gebruikt die wel door de stalen vervangen kan worden.
Groet, Willem.
Tata-D2
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
-
Roger B.
en dan heb je nog kans dat er (bijvoorbeeld door oliepompboutfailure) een ander blok in gekomen is en dat je dus een motor uit een andere chassisnummerreeks hebt....
motornummer of kop eraf is enige indicatie OF er staal in KAN, kop eraf is enige zekerheid over wat er nu in zit
motornummer of kop eraf is enige indicatie OF er staal in KAN, kop eraf is enige zekerheid over wat er nu in zit
gone
-
pascal ubags
hoi
of bij de voorige eigenaar cq garage na vragen
lijkt me sterk gezien de km stand dat dit nog niet gebeurdt is
gr pascal
of bij de voorige eigenaar cq garage na vragen
lijkt me sterk gezien de km stand dat dit nog niet gebeurdt is
gr pascal