hoi allemaal,
In een dolwaze bui heb ik een bullbar voor Toshi gekocht. Totaal nutteloos want in dit wereld deel heb je zelden loslopend groot vee, maar he het oog wil ook wat.
En zoals het hoort zit er natuurlijk wat (ahum) roest op. En daarmee het dilemma, Wat te doen, alleen de slecht plekken bij werken en voorlief nemen dat je het verschil ziet tussen verf en originele kunststof beschermlaag. Of de hele bullbar strippen en helemaal in de nieuwe lak zetten.
Het laatste is het meeste werk, vooral het verwijderen van de kunststof bescherming geeft me zorgen. De delen die niet aangetast zijn daar zit die laag behoorlijk vast op. Heeft iemand een idee hoe je die er "eenvoudig " vanaf krijgt? Of is dit zo 'n takkewerk dat ik er maar niet aan moet beginnen......
Of is zoiets te doen om te laten zandstralen en dan af te lakken...
grt Arjan
Bullbar strippen
Bullbar strippen
Yeah eindelijk mijn eigen Discovery!!
1996 300tdi ES
1996 300tdi ES
Re:Bullbar strippen
Als de kunststof laag los laat, dan volgen er nog plekken die nu nog enigszins hechten.
De poedercoating of kunststofcoating gaat lang goed, totdat er via een klein scheurtje of gaatjes ergens vocht tussen de coating en het basismateriaal (staal) komt. Van daar uit gaat de beschermlaag los laten. Er kan jaren over heen gaan tussen onthechten van de laag en roestvorming, en het werkelijk openbreken van de coating laag.
Zandstralen en deugdelijk in de grondverf laten zetten.
En dan zelf nog een 2e grondlaag zetten met een rollertje, om daarna met de hammerite het geheel af te lakken.
Voor een 75 Euri's moet het 'wel te regelen zijn'. Daar kun je zelf met je borsteltje en kwastje niet tegen op.
De poedercoating of kunststofcoating gaat lang goed, totdat er via een klein scheurtje of gaatjes ergens vocht tussen de coating en het basismateriaal (staal) komt. Van daar uit gaat de beschermlaag los laten. Er kan jaren over heen gaan tussen onthechten van de laag en roestvorming, en het werkelijk openbreken van de coating laag.
Zandstralen en deugdelijk in de grondverf laten zetten.
En dan zelf nog een 2e grondlaag zetten met een rollertje, om daarna met de hammerite het geheel af te lakken.
Voor een 75 Euri's moet het 'wel te regelen zijn'. Daar kun je zelf met je borsteltje en kwastje niet tegen op.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Bullbar strippen
poedercoating moet er eerst afgebakken worden, dan moet de bullbar gestraald, in de grondlak, en dan zelf nog grondlak en hamerite.....ben bang dat dat best nog weleens duurder kan worden dan 75euri
gone
Re:Bullbar strippen
Ik woon vlak bij de Vlaamse grens.
Daar "is wel iets te regelen" voor het te laten stralen...
Ik heb zo een ge-poedercoate lierbumper en heavy duty achterbumper laten doen.
Met het voordeel dat ze net bezig waren met een verfcoating specifiek voor buiten, laat dat nou toevallig zwart zijn...
Daar "is wel iets te regelen" voor het te laten stralen...
Ik heb zo een ge-poedercoate lierbumper en heavy duty achterbumper laten doen.
Met het voordeel dat ze net bezig waren met een verfcoating specifiek voor buiten, laat dat nou toevallig zwart zijn...
Re:Bullbar strippen
Heb zelf al een oplossing gevonden. Lag gewoon in de schuur en heet verfafbrander. Hiermee wordt het kunststof warm (joh echt) en heel eenvoudig te verwijderen. Uurtje werk en hij is al kaal.....
Nu alleen nog even gronden en aflakken en hij kan gemonteerd worden. Is met gebruik van Hammerite een grondlaag nodig? Kan me van vroeger herinneren dat we dat rechtstreeks op het metaal smeerden....En mijn kruiwagen frame staat er na 10 jaar nog steeds goed bij.
Nu alleen nog even gronden en aflakken en hij kan gemonteerd worden. Is met gebruik van Hammerite een grondlaag nodig? Kan me van vroeger herinneren dat we dat rechtstreeks op het metaal smeerden....En mijn kruiwagen frame staat er na 10 jaar nog steeds goed bij.
Yeah eindelijk mijn eigen Discovery!!
1996 300tdi ES
1996 300tdi ES
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten