Dag,
sinds 2" verhoging (incl. aangepaste trailing arms + radius arms) heb ik al 2 jaar voelbare en hoorbare trilling in disco (40-50, 90, 120km/uur). Vanalles gedaan om dit op te lossen, te weten:
* wisselen/ balanceren banden + velgen;
* uitlijnen;
* wisseling cardanassen voor en achter (td5 as ipv standaard as voor, rubber donut as achter vervangen door 1 met 2x kruiskoppeling);
* revisie vooras;
* wisseling differentieel (voor en achter);
* revisie tussenbak.
Niets wilde echt structureel helpen. Op basis van tip plaatste ik orig.radius armen terug. Dit hielp. De hoek tussen vooras en tussenbak werd hierdoor kleiner. Dit (op het oog) minimale verschil zorgde voor een trillende cardan as... Auto stuurt nu wel iets lichter. Maar goed, hij trilt niet. Dat wilde ik even delen...
gr Dennis
Trillende disco 1 300tdi (opgelost)
-
Dennis Schoonen
-
Disco RonL
Re:Trillende disco 1 300tdi (opgelost)
mooi man, dat je de trilling kwijt bent, wel stom dat juist die castorcorrection stick die hebben veroorzaakt terwijl je die juist eronder zet tbv 2"verhoging.
ik heb ze ook maar zie juist dat de hoek aan de dif zijde redelijk blijft terwijl de hoek aan de bak zijde best groot is.
Heb jij de stabilisator stang aan de voorzijde er nog onder?
en heb jij wel een trillingsdemper op de diff zitten (soort stalen schijf aan de onderzijkant van het dif, die in rubber is gehangen met een staalkabeltje ter beveiliging)
ik heb ze ook maar zie juist dat de hoek aan de dif zijde redelijk blijft terwijl de hoek aan de bak zijde best groot is.
Heb jij de stabilisator stang aan de voorzijde er nog onder?
en heb jij wel een trillingsdemper op de diff zitten (soort stalen schijf aan de onderzijkant van het dif, die in rubber is gehangen met een staalkabeltje ter beveiliging)
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
-
Dennis Schoonen
Re:Trillende disco 1 300tdi (opgelost)
Hoi,
idd demper zit er op + de stab. stang.
Wat jij nu ziet, zag ik ook. Bij dif is hoek minimaal, terwijk de hoek bij tussenbak "vrij groot" (wat is groot) is. De originele armen (bij verhoging) maken hoek bij dif groter en verkleinen daarmee de hoek bij de tussenbak. In de praktijk lost dit trillingen op.
Ben er best blij mee.
gr Dennis
idd demper zit er op + de stab. stang.
Wat jij nu ziet, zag ik ook. Bij dif is hoek minimaal, terwijk de hoek bij tussenbak "vrij groot" (wat is groot) is. De originele armen (bij verhoging) maken hoek bij dif groter en verkleinen daarmee de hoek bij de tussenbak. In de praktijk lost dit trillingen op.
Ben er best blij mee.
gr Dennis