Vervangen oliekering krukas vliegwielzijde
Hallo,
Ik heb een rechts gestuurde Defender 90 van 1985 met een 200 TDI Disco motor en LT 77 bak.
Uit het koppelingshuis lekt behoorlijk motorolie, ik verwacht dat de oliekering aan vervanging toe is.
Haynes geeft bij het vervangen van de koppeling aan dat het “far simpler” is om de motor te verwijderen in plaats :unsure: van de tussenbak en versnellingsbak te verwijderen.
Op het forum lees ik eigenlijk alleen maar dat iedereen de tussenbak/ versnellingsbak verwijderd.
[ol][/ol]Wat is jullie ervaring, wat werkt het gemakkelijkst?
[ol][/ol]Als je voor de versnellingsbak kiest, is het dan verstandig om eerst de tussenbak te demonteren , en dan de versnellingsbak, of kunnen beide bakken in één keer verwijderd worden?
Ik heb de beschikking over een brug en versnellingsbak krik.
Bedankt voor jullie advies, Guido [file name=Oliekering_krukas_vliegwielzijde.pdf size=1044915]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/Oliekering_krukas_vliegwielzijde.pdf[/file]
Groeten, Guido
Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)
Defender 110 TD5 camper
Re:Vervangen oliekering krukas vliegwielzijde
beide bakken kunnen er meen ik in een keer onderuit. wat ik wel van vele al heb gehoord is het wel verstandig om ook echt de oem/origineel land rover keerring erin te zetten. geen imitatie. heb al van verschillende mensen gehoord dat deze van beduidend mindere kwaliteit zijn qua levensduur, dus als je je het werk nog eens wilt besparen.... en de keerring niet vantevoren ff van de houder af halen, komt op een kunststof houder waar je hem vanaf moet schuiven direct op de plaats (ivm zeer gevoelige en dunne sluitingen) anders heb je ook grote kans dat je hem voor de montage al hebt beschadigd..
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
B@rt, bedankt voor je tip.
Het zou kunnen dat de vorige eigenaar de oliekering beschadigd heeft, met het inbouwen van de 200 TDI. Er is al eens meer aan de auto gelobbyd. De oliekering van de tussenbak lekte olie in de handremtrommel. Toen ik de keering wilde vernieuwen zag ik waardoor; de olie kering was zeskant:woohoo: en helemaal naar binnen geslagen. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar met een te kleine zeskant dop de oliekering er zo hard in gemept, dat de afdruk van de dop nu nog steeds zichtbaar was!
Het zou kunnen dat de vorige eigenaar de oliekering beschadigd heeft, met het inbouwen van de 200 TDI. Er is al eens meer aan de auto gelobbyd. De oliekering van de tussenbak lekte olie in de handremtrommel. Toen ik de keering wilde vernieuwen zag ik waardoor; de olie kering was zeskant:woohoo: en helemaal naar binnen geslagen. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar met een te kleine zeskant dop de oliekering er zo hard in gemept, dat de afdruk van de dop nu nog steeds zichtbaar was!
Groeten, Guido
Defender 110 TD5 camper
Defender 110 TD5 camper
-
Roger B.
die keerring zit om de krukas, dus die beschadig je niet zomaar 1,2,3...
komt bij de 200 minder voor dan bij de 300, maar het kan wel meen ik...de T-vormige rubberdichtingen van de lagerbok van het achterste krukaslager.... die vervang je zonder motor of bak uitbouwen
komt bij de 200 minder voor dan bij de 300, maar het kan wel meen ik...de T-vormige rubberdichtingen van de lagerbok van het achterste krukaslager.... die vervang je zonder motor of bak uitbouwen
gone
Beste Guido,
Het ligt er een beetje aan of je wel of niet over een brug kunt beschikken.
Als je dat wel kunt is de bakken demonteren het minste werk. Je kunt dan tevens de versnellingsbak en tussenbak scheiden en de keerring en bekende rubber o ring vervangen.
Als je niet over een brug kunt beschikken zou ik de motor verwijderen.
Succes ermee,
Harald
Het ligt er een beetje aan of je wel of niet over een brug kunt beschikken.
Als je dat wel kunt is de bakken demonteren het minste werk. Je kunt dan tevens de versnellingsbak en tussenbak scheiden en de keerring en bekende rubber o ring vervangen.
Als je niet over een brug kunt beschikken zou ik de motor verwijderen.
Succes ermee,
Harald