Td5 alweer slangetje wastegate kapot

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ray vd Velden

Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot

Berichtdoor Ray vd Velden » 13 Mar 2011, 22:33

Edward schrijft:
kutauto is. :blink: :blink:

Kan er wel mee leven :blush:beter dan een piemel auto
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 13 Mar 2011, 22:36

Edward schrijft:
Als ik lees hoeveel mensen hier gezeik hebben met hun Land Rover met allerlei domme problemen als 3 amigo's en weet ik niet wat heb ik nul vertrouwen in de garage op de hoek. :blink: :blink:

Ik rij al lang Land Rover en heb altijd het onderhoud gehad bij Mark Jansen, Cito en later Geba en ik heb zelden of nooit gezeik. Wanner ben je nou goedkoper uit?? :huh: :huh:

Wat is de prijs van weer eens stil staan met panne? 250,= of 500,=? Ik weet het niet. En dat zelf doen gaat sommigen goed af, andere minder. Die hebben steeds weer hun wagen kapot. Dat komt natuurlijk doordat ze eigenlijk niet kunnen sleutelen maar doordat het kutauto is. :blink: :blink:

Als je het onderhoud niet kunt betalen, koop dan een andere goedkoper auto. Simpel.

Nou ik ben wel heel blij met al die "piepauto verhalen hoor.
Ik voel me héééééél bijzonder (en volgens mij heb jij dat ook) blijkbaar verdienen sommige mensen wel probleemloze Land Rovers.
Wij hebben een probleemloze 109, hadden een fantastische en probleemloze Disco II, en hebben nu een FL zonder enig probleem .....
Kortom iets of iemand is mij gunstig gezind....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Mar 2011, 22:47

ik heb een D2, gekocht, 10 jaar oud, met 267000 op de teller en volledig onbekende onderhoudshistorie....

nu heeft ie 290.000 gelopen en zijn er wat dingen die gerepareerd moeten..... Kan ik hem voor bij een dealer dumpen.... maar eerlijk is eerlijk, daar kost me dat veel te veel geld (denk dat 2000 euro niet genoeg zal zijn..... Kan er ook zelf een of twee vrije dagen in stoppen en dan ben ik met pakweg 600 euro onderdelen klaar....

3 Amigo's.. heb ik ook, oorzaak, defecte sensor RV (nu 3 keer terug gekomen dat de lampjes aan gingen en de eerste keer stond ie er tussen de twee andere keren stond die fout er als enige in) dat is geen probleem dat een gewoon defect, en gezien de constructie hoe ze dat draadje gelegd hebben verbaast het me dat dat niet heel vaak de oorzaak is van de amigo's..... maar ook hier, als de sensor binnen is en ik tijd heb om dat ding te vervangen zal het wel over zijn.

Problemen kun je zo ver opblazen als je zelf wil.... in hoeverre noem je het een probleem, of noem je het vervangen van onderdelen tijdens onderhoud....

of willen jullie zeggen dat er naast remblokken en filters en dergelijke nooit iets vervangen werd in jullie "probleemloze" Landrovers (en waren die ook 10 jaar en 300.000km oud?)

een oudo op leeftijd en met kilometers achter de kiezen levert een zekere kans op mankementen... als je dat een probleem vindt, dan is elke wat oudere auto een probleemauto
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 13 Mar 2011, 23:03

R1200C schrijft:

Prima keuze, maar dan niet weer in elk topic komen met wat die je volgende onderhoudsbeurt heeft gekost ok?

Even ter verdediging, ik dacht toch dat ik dat al niet deed.

Edward schrijft:
Als ik lees hoeveel mensen hier gezeik hebben met hun Land Rover met allerlei domme problemen als 3 amigo's en weet ik niet wat heb ik nul vertrouwen in de garage op de hoek. :blink: :blink:

Ik ben blij voor je dat je nooit grote ellende hebt gehad met je auto's. De drie amigo's is een heel apart probleem door de scala aan oorzaken van het probleem. Toch zou ik het niet snel "dom probleem" willen noemen. Als ik hier soms de topics lees erover zitten mensen behoorlijk in hun maag met het probleem.

Edward schrijft:

Als je het onderhoud niet kunt betalen, koop dan een andere goedkoper auto. Simpel.

Regulier onderhoud is geen probleem. Zelfs een reparatie tussendoor hoeft geen probleem te zijn. Maar wat nou als je zowat elke maand naar de werkplaats moet? :huh:

Ik zou haast zeggen, ruil eens een weekje met iemand die een probleem Disco heeft.

Bareld

Berichtdoor Bareld » 13 Mar 2011, 23:17

Heren toch, heren toch.

Zouden we het techniekforum niet het techniekforum kunnen laten.

Ik stel voor om de huidige discussie HIER voort te zetten.

Michiel Tom

Berichtdoor Michiel Tom » 14 Mar 2011, 05:56

Ja, ik was al weer een poosje klaar met dit topic hoor... ;)
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

Terug naar “Techniek”