Td5 alweer slangetje wastegate kapot
- Ray vd Velden
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
- Locatie: Millingen aan de Rijn
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
:blink: ........
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Paul Highlander
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19 Apr 2009, 23:54
- Contact:
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
En het probleem met de bendix die wel of niet "inslaat" wordt dus veroorzaakt door de koperen plaatjes. De bendix zelf is niet kapot maar de pen van de bendix waarover hij inslaat krijgt niet voldoende spanning doordat de koperen plaatjes waarmee het koperen deel van de inslag pen is verbonden tever zijn ingesleten.
http://www.repairkitsuk.com/resources/REPAIRKITS+FITTING+INSTRUCTIONS.pdf
http://www.repairkitsuk.com/resources/REPAIRKITS+FITTING+INSTRUCTIONS.pdf
-
Michiel Tom
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10 Jun 2008, 11:21
- Contact:
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Net even nagekeken.
Ten eerste had de motor het luchtfilter naar binnen gezogen :blink: :blink: Zal wel een keer nat geworden zijn. Ook het slangetje van de wastegate vervangen. Houdt nog steeds in als je veel vermogen vraagt. Uitgelezen, allerlei foutcodes, waarvan een deel waarschijnlijk al oud en niet relevant voor het probleem (zoals de "faulty injectors" van de wisseling een jaar geleden). Volgende week verder onderzoek, kan er wel mee rijden maar niet boven de 2700 toeren.
Wordt nu wel "time to say goodbye", want er zijn ook allerlei vage elektrische tekortkomingen de laatste tijd. En 3 jaar aankloten is mooi genoeg geweest, aan alle geduld en uithoudingsvermogen komt een eind. Ik ga voor dagelijks maar weer eens in een "gewone mensen auto" rijden en dan een leuke Series zoeken voor de hobby.
Ten eerste had de motor het luchtfilter naar binnen gezogen :blink: :blink: Zal wel een keer nat geworden zijn. Ook het slangetje van de wastegate vervangen. Houdt nog steeds in als je veel vermogen vraagt. Uitgelezen, allerlei foutcodes, waarvan een deel waarschijnlijk al oud en niet relevant voor het probleem (zoals de "faulty injectors" van de wisseling een jaar geleden). Volgende week verder onderzoek, kan er wel mee rijden maar niet boven de 2700 toeren.
Wordt nu wel "time to say goodbye", want er zijn ook allerlei vage elektrische tekortkomingen de laatste tijd. En 3 jaar aankloten is mooi genoeg geweest, aan alle geduld en uithoudingsvermogen komt een eind. Ik ga voor dagelijks maar weer eens in een "gewone mensen auto" rijden en dan een leuke Series zoeken voor de hobby.
In the beginning there was nothing... which exploded.
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Michiel Tom schrijft:
Jammer zeg, maar heel begrijpelijk gezien de omstandigheden.
Ik vraag me als leek op gebied van techniek toch wel af hoe dat nu kan, de de DII is immers nog zo oud niet?
"time to say goodbye"
Jammer zeg, maar heel begrijpelijk gezien de omstandigheden.
Ik vraag me als leek op gebied van techniek toch wel af hoe dat nu kan, de de DII is immers nog zo oud niet?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Tja... hoe meer techniek en regelingen hoe meer kans op storingen.
ik denk dat dit niet specifiek een landrover probleem is maar dat wel meer voertuigen van 10 jaar en ouder met veel elektronica ook meer storingen hebben
ik denk dat dit niet specifiek een landrover probleem is maar dat wel meer voertuigen van 10 jaar en ouder met veel elektronica ook meer storingen hebben
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Michiel Tom schrijft:
Hier kan ik wel inkomen.
Ik sta nu ook al drie jaar geld in mijn bodemloze put te storten, maar echt resultaat komt er niet. Zodra je iets gemaakt hebt gaat gewoon het volgende weer kapot aan de Disco. Ik zit soms haast te wachten wanneer de nieuwe storing zich aandiend.
Dit jaar heb ik al weer flinke kosten moeten maken en er zit nog meer aan te komen. Dit jaar moet er weer een grote beurt gedaan worden plus moet ik nieuwe banden hebben. Nou, reken maar dat beiden in de papieren weer gaan lopen.
Maar wat dan? Een nieuwere Land Rover zit er eigenlijk niet in. Een andere D-II hoeft niet, die gaat ook net zo hard kapot uiteindelijk. Dan maar weer aanmodderen. :(
In onsterfelijke woorden van John Cleese "Start you vicious bastard"
Wordt nu wel "time to say goodbye", want er zijn ook allerlei vage elektrische tekortkomingen de laatste tijd. En 3 jaar aankloten is mooi genoeg geweest, aan alle geduld en uithoudingsvermogen komt een eind. Ik ga voor dagelijks maar weer eens in een "gewone mensen auto" rijden en dan een leuke Series zoeken voor de hobby.
Hier kan ik wel inkomen.
Ik sta nu ook al drie jaar geld in mijn bodemloze put te storten, maar echt resultaat komt er niet. Zodra je iets gemaakt hebt gaat gewoon het volgende weer kapot aan de Disco. Ik zit soms haast te wachten wanneer de nieuwe storing zich aandiend.
Dit jaar heb ik al weer flinke kosten moeten maken en er zit nog meer aan te komen. Dit jaar moet er weer een grote beurt gedaan worden plus moet ik nieuwe banden hebben. Nou, reken maar dat beiden in de papieren weer gaan lopen.
Maar wat dan? Een nieuwere Land Rover zit er eigenlijk niet in. Een andere D-II hoeft niet, die gaat ook net zo hard kapot uiteindelijk. Dan maar weer aanmodderen. :(
In onsterfelijke woorden van John Cleese "Start you vicious bastard"
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Thomas Td5 schrijft:
Alsof een Disco 3van 1 jaar oud geen grote beurt nodig heeft of nieuwe banden? Wat een geklets! Een auto heeft onderhoud nodig. Een 4x4 kost aan onderhoud dan een Golf of een Fabia.
Maar zelfs die verslijten banden en hebben beurten nodig! :blink: :blink: :blink:
Michiel Tom schrijft:
Wordt nu wel "time to say goodbye", want er zijn ook allerlei vage elektrische tekortkomingen de laatste tijd. En 3 jaar aankloten is mooi genoeg geweest, aan alle geduld en uithoudingsvermogen komt een eind. Ik ga voor dagelijks maar weer eens in een "gewone mensen auto" rijden en dan een leuke Series zoeken voor de hobby.
Hier kan ik wel inkomen.
Ik sta nu ook al drie jaar geld in mijn bodemloze put te storten, maar echt resultaat komt er niet. Zodra je iets gemaakt hebt gaat gewoon het volgende weer kapot aan de Disco. Ik zit soms haast te wachten wanneer de nieuwe storing zich aandiend.
Dit jaar heb ik al weer flinke kosten moeten maken en er zit nog meer aan te komen. Dit jaar moet er weer een grote beurt gedaan worden plus moet ik nieuwe banden hebben. Nou, reken maar dat beiden in de papieren weer gaan lopen.
Maar wat dan? Een nieuwere Land Rover zit er eigenlijk niet in. Een andere D-II hoeft niet, die gaat ook net zo hard kapot uiteindelijk. Dan maar weer aanmodderen. :(
In onsterfelijke woorden van John Cleese "Start you vicious bastard"
Alsof een Disco 3van 1 jaar oud geen grote beurt nodig heeft of nieuwe banden? Wat een geklets! Een auto heeft onderhoud nodig. Een 4x4 kost aan onderhoud dan een Golf of een Fabia.
Maar zelfs die verslijten banden en hebben beurten nodig! :blink: :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
is een kwstie van hoeveel je er voor over wilt hebben en hebt...
de prijzen die bij een LandRover dealer voor een beurt en alles wat er dan bij gekomen is op de rekening staan zijn waarschijnlijk best wel fors hoger dan wat je bij de VW dealer voor je golfje neerteld voor een beurt met bijkomende zaken.... maar ja een LandRover is ook fors wat meer auto dan een golfje....
Als je het onderhoud aan je D2 te duur vindt, Thomas, overweeg dan eens of een specialist niet (veel)voordeliger is dan Jager...dat dealerschap kost klauwen vol geld, en dat berekend ie vanzelfsprekend door aan de klant...
en inderdaad, een andere auto verslijt ook banden.... voor een set banden heb ik nu 510 euro betaald, en dat zijn BFG AT, dus die gaan lang mee. Voor een goede set voor de MX5 (normale personenautomaat) ben ik ook een kleine 400 kwijt en die gaan dan minder lang mee....dus banden kosten je waarschijnlijk voor elke auto ongeveer hetzelfde per km.
de prijzen die bij een LandRover dealer voor een beurt en alles wat er dan bij gekomen is op de rekening staan zijn waarschijnlijk best wel fors hoger dan wat je bij de VW dealer voor je golfje neerteld voor een beurt met bijkomende zaken.... maar ja een LandRover is ook fors wat meer auto dan een golfje....
Als je het onderhoud aan je D2 te duur vindt, Thomas, overweeg dan eens of een specialist niet (veel)voordeliger is dan Jager...dat dealerschap kost klauwen vol geld, en dat berekend ie vanzelfsprekend door aan de klant...
en inderdaad, een andere auto verslijt ook banden.... voor een set banden heb ik nu 510 euro betaald, en dat zijn BFG AT, dus die gaan lang mee. Voor een goede set voor de MX5 (normale personenautomaat) ben ik ook een kleine 400 kwijt en die gaan dan minder lang mee....dus banden kosten je waarschijnlijk voor elke auto ongeveer hetzelfde per km.
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Het ergste vind ik eigenlijk dat ik geen vertrouwen heb in mijn Disco. Je mag toch verwachten dat er een punt is dat je weer een aantal jaar normaal kan rijden met alleen regulier onderhoud? Ik hoef maar fout te kijken naar de Disco en er treed een storing op.
Dat weegt eigenlijk het zwaarste voor mij. Ik kan de Disco niet meer vertrouwen. :(
Dat weegt eigenlijk het zwaarste voor mij. Ik kan de Disco niet meer vertrouwen. :(
Re:Td5 alweer slangetje wastegate kapot
Roger B. schrijft:
Bla, bla, bla, dat heb je zeker wel eens onderbouwd door offertes op te vragen zeker?? Maat van me betaald bij ET Coevorden meer dan ik bij Geba. En na 5 jaar Geba kan ik niet zeggen dat ik nu meer betaal dan daarvoor bij Mark Jansen. :blink: :blink:
Een auto kopen is geen kunst. Een auto rijden wel. Kies een auto die binnen je budget past, zowel qua aanschaf, maar vooral qua onderhoud en vaste lasten als mrb en verzekering. :whistle:
is een kwstie van hoeveel je er voor over wilt hebben en hebt...
de prijzen die bij een LandRover dealer voor een beurt en alles wat er dan bij gekomen is op de rekening staan zijn waarschijnlijk best wel fors hoger dan wat je bij de VW dealer voor je golfje neerteld voor een beurt met bijkomende zaken.... maar ja een LandRover is ook fors wat meer auto dan een golfje....
Als je het onderhoud aan je D2 te duur vindt, Thomas, overweeg dan eens of een specialist niet (veel)voordeliger is dan Jager...dat dealerschap kost klauwen vol geld, en dat berekend ie vanzelfsprekend door aan de klant
Bla, bla, bla, dat heb je zeker wel eens onderbouwd door offertes op te vragen zeker?? Maat van me betaald bij ET Coevorden meer dan ik bij Geba. En na 5 jaar Geba kan ik niet zeggen dat ik nu meer betaal dan daarvoor bij Mark Jansen. :blink: :blink:
Een auto kopen is geen kunst. Een auto rijden wel. Kies een auto die binnen je budget past, zowel qua aanschaf, maar vooral qua onderhoud en vaste lasten als mrb en verzekering. :whistle:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten