ignition module 110 V8 1984

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Vet
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 Jan 2011, 11:23
Locatie: Wehl

ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Vet » 14 Apr 2012, 19:47

Hallo allemaal,

Vanmiddag weer een nieuw avontuurtje beleefd op de A50. Na 60 km probleemloos rijden (en vanochtend ook al 90) veel opeens de motor uit. Ik kon de "vetmobiel" gelukkig uit laten rollen op de vluchtstrook (want werkzaamheden ter hoogte van A73), maar kon de motor niet meer aan de praat krijgen (ook niet met koppeling paar keer op laten komen tijdens het uitrollen).
De vrienden van de ANWB gebeld, en die waren snel ter plaatse (waarvoor hulde). VOlgens de aardige man van de ANWB lag het (na wat testen) aan de "vonk versterker". Ik heb geen idee wat het gangbare woord hiervoor is, maar er staat ignition module op (zie foto). Hij zij ook dat er eigenlijk een plaat achter zou moeten zitten voor warmt afvoer. Heeft iemand hier ervaring mee (plaat erachter) of kan ik dit ergens zo bestellen? Ik heb op e-bay al iets gevonden: http://www.ebay.co.uk/itm/Ignition-Module-Land-Rover-110-3-5-V8-06-84-08-90-Lucas-/220756591924#ht_3105wt_987
alvast dank.
De landrover is achterop een bergingswagen weer netjes thuisgebracht.
Groeten
Herman

Franc
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 Mar 2009, 13:08
Locatie: Helmond
Contact:

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Franc » 15 Apr 2012, 00:01

Herman,

Dit zit in ieder geval niet origineel.
Lees deze pagina eens door, incl. de link aan het einde.
Deze truc is bij jou al toegepast om te zorgen dat de ignition amplifier niet kapot gaat door warmte. Heeft blijkbaar niet mogen baten.

Eigenlijk zou je deze moeten monteren (met geleidende pasta) op koelribben.
Zoals deze:


Als ik het goed heb moet je STC1184 hebben.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Gebruikersavatar
Vet
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 Jan 2011, 11:23
Locatie: Wehl

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Vet » 15 Apr 2012, 12:33

He Franc,
bedankt voor je reactie. Het artikel van rangerovers.net had ik inderdaad ook al gezien, en dat de ignition amplifier niet meer origineel gemonteerd zit vermoedde ik ook al. Bedankt voor het bestelnummer; ik vraag me alleen af waar je dit nummer gevonden hebt, in de Parts catologue up to 1986 kon ik het niet vinden. Het onderdeel kwam bij budget parts al wel naar boven, dus die zal ik maandag maar eens bellen. Mijn vrouw wil aanstaande zaterdag namelijk erg graag met de Vetmobiel naar de ladies day. De koelribben zal ik later maar eens achter zetten denk ik.

Herman

Franc
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 Mar 2009, 13:08
Locatie: Helmond
Contact:

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Franc » 15 Apr 2012, 13:55

Herman,

LRSeries:
http://www.lrseries.com/shop/product/listing/11626/3491/29/STC1184-IGNITION-MODULE-3-PIN.html

Deze hoort normalerwijze tegen de zijkant van je verdeler geschroefd te zitten.
Als je er genoeg van hebt gekregen is het overschakelen op 123ignition, megajolt of een Pertronix (die heb ik) wellicht een optie.

Ladies day gaan we missen, wij gaan kijken of we weer met de Range naar zijn geboorteland (Italie) kunnen.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Gebruikersavatar
Vet
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 Jan 2011, 11:23
Locatie: Wehl

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Vet » 15 Apr 2012, 22:39

Hoi Franc,

die STC1198 is een 3- pins volgens mij, en ik heb een 2 pins nodig. Toch maar even contact met budget parts hiervoor.
Herman

Franc
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 Mar 2009, 13:08
Locatie: Helmond
Contact:

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Franc » 16 Apr 2012, 09:25

Herman,

"RTC5089 2 pin supersedes to this part, you may require STC1212 link lead for early models."



Maar kan me zo voorstellen dat dat wat overdreven is, er zal vast niks magisch in dat kabeltje gebeuren ;)

Wellicht helpt dit nog:


Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Gebruikersavatar
Vet
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 Jan 2011, 11:23
Locatie: Wehl

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Vet » 19 Apr 2012, 21:40

Vandaag de module binnen gekregen en gemonteerd en.......
helaas, nog niets :( :( :(
Alle draadjes nagelopen van en naar bobine en verdelerkap, 1 aansluiting vervangen maar nog niets.
Als ik de hoofdkabel van de verdelerkap haal en tegen metaal houd bij starten zie ik ook geen vonk?
De multimeter op de bobine geeft ongeveer 10V aan met contact aan.
Heeft iemand een suggestie? Ik ben bang dat mijn vrouw op deze manier niet met de landrover naar de ladiesday kan aanstaande zaterdag.

Herman

Franc
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 Mar 2009, 13:08
Locatie: Helmond
Contact:

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Franc » 19 Apr 2012, 22:30

Herman,

Bij plotseling geen enkele vonk staat bij de rotor bovenaan de lijst van verdachten. Ik heb altijd een reserve bij me nadat ik ook eens zo langs de kant heb gestaan.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Gebruikersavatar
Vet
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 Jan 2011, 11:23
Locatie: Wehl

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor Vet » 19 Apr 2012, 22:49

Hoi Franc,
bedankt voor het meedenken. De ANWB heeft afgelopen zaterdag als eerste de verdelerkap losgetrokken en de rotor gecontroleerd, maar die draaide wel rond. Nog meer briljant ideeen?
Herman

Gebruikersavatar
GeertLW79
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 Feb 2011, 19:08
Locatie: Schildwolde

Re:ignition module 110 V8 1984

Berichtdoor GeertLW79 » 19 Apr 2012, 23:05

Er zit een groot verschil in het ronddraaien van de rotor en het doorslaan/goed doorgeven van de vonk van de rotor. Ronddraaien zal hij in de meeste gevallen wel doen. Als je de centrale kabel van de verdeler, die van de bobine komt bij het blok houd en je krijgt geen vonk is er meer aan de hand, dit zit voor de rotor. Is dit wel ok dan zou ik het in de kap of de rotor zoeken. Kijk eens naar de massa van je blok naar het chasis is die ok? Meet de spanning eens tussen het blok en de - van de accu tijdens het starten, moet 0 of bijna 0 zijn wat voor spanning heb je op je bobine als je start, 12V? alles lager is te weinig.
Kan ook nog dat de sensor in je verdeler overleden is of niet goed staat.
Genoeg mogelijkheden dus.

Geert
Light Weight 1979 2.25D


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten