Raamrubbers RRC?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RaRo74

Raamrubbers RRC?

Berichtdoor RaRo74 » 13 Apr 2012, 18:00

Weet iemand waar ik makkelijk raamrubbers kan bestellen voor de portieren van een 2-deurs RRC?
Het gaat om het rubber wat tegen het raam aanduwt zodat niet het hele portier vol regent.

Ik heb al eens gezocht bij Paddock of Rimmer Brothers maar heb ze vooralsnog niet kunnen vinden.
Dus als iemand een linkje of het onderdeelnummer heeft dan zou dat heel fijn zijn. :)

RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Roger B.

Re: Raamrubbers RRC?

Berichtdoor Roger B. » 13 Apr 2012, 18:14

Het makkelijkst is het natuurlijk om de dealer te bellen en je chassisnummer door te geven en te vertellen wat je nodig hebt.....

onderdeelnummer zoek je oa op www.lrparts.ru

en met onderdeelnummer zoeken op paddockspares wil nog weleens meer beschikbare parts naar voren brengen dan gewoon via de menustruktuur van de site.
gone

RaRo74

Re:Raamrubbers RRC?

Berichtdoor RaRo74 » 13 Apr 2012, 18:51

Een dealer bellen begin ik niet meer aan omdat de kennis daar verloren is gegaan voor wat betreft de RRC. Alle adviezen die ik tot nu toe heb gekregen van de dealer blijken niet te kloppen en zelfs dure schade te veroorzaken. Als aller, aller, aller laatste optie zou ik nog naar de dealer gaan maar liever niet.
Het enige waar ze me de afgelopen jaren aan geholpen hebben is het lampje van het klokje waar ik overigens nog steeds dolblij mee ben.

Bedankt voor de link maar die Russische site werkt niet bij mij. Alleen de startpagina werkt maar daarna krijg ik deze meldingen "De wachttijd voor de verbinding is verstreken".
RaRo74
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Apr 2012, 19:23

fatsoenlijke dealer nemen? onderdelen bestellen lijkt me toch iets wat de dealer (voor zover ze door landrover nog geleverd worden) toch wel moet kunnen.

en ook de technische kennis zou bij een dealer die niet pas 4 jaar dealer is (maar eerder al 15 -30 jaar) toch nog wel min of meer aanwezig moeten zijn lijkt me.

altijd zo makkelijk om ALLE dealers als slecht en onkundig af te schilderen door ervaringen met ÉÉN dealer.

LRParts werkt hier wel, ik gebruik firefox als browser.. op de eerste pagina rechts van het midden, bovenaan op "in english" klikken verder wijst het zich wel
gone

Franc

Berichtdoor Franc » 13 Apr 2012, 19:44

Zie ook de Prik:

392624 en 392625 volgens mij.
Wel erg prijzig (> 100 Eur / stuk) en moeilijk aan te komen. Ik zie er 1 bij John Craddocks staan.
4muddyfeet heeft er ook 1.

Wellicht beter om te zoeken naar een deur met een nog goede seal.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 13 Apr 2012, 19:57

Roger B. schrijft:
fatsoenlijke dealer nemen? onderdelen bestellen lijkt me toch iets wat de dealer (voor zover ze door landrover nog geleverd worden) toch wel moet kunnen.

en ook de technische kennis zou bij een dealer die niet pas 4 jaar dealer is (maar eerder al 15 -30 jaar) toch nog wel min of meer aanwezig moeten zijn lijkt me.

altijd zo makkelijk om ALLE dealers als slecht en onkundig af te schilderen door ervaringen met ÉÉN dealer.

LRParts werkt hier wel, ik gebruik firefox als browser.. op de eerste pagina rechts van het midden, bovenaan op "in english" klikken verder wijst het zich wel

Helaas, mijn ervaringen met de 15 á 30 jaar bestaande dealers zijn bar slecht. Meer kan ik er echt niet van maken behalve dat de prijzen die ze voor onderdelen durven te vragen ronduit belachelijk duur zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat wanneer ik naar de dealer ga altijd met de moeilijkste vragen kom die ze helaas verkeerd of niet kunnen beantwoorden.
De producten die ze in de showroom hebben staan zijn echter helemaal top :lol:

Ook ik gebruik de laatste versie van Firefox en na een 5e poging werkt het nu wel. Bedankt voor de link en ik ga daar eens neuzen.
RaRo74
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Apr 2012, 20:03

zie dat de site van LRparts niet verder terug gaat dan 1986 bij de RRC....
gone

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 13 Apr 2012, 20:10

Franc schrijft:
Zie ook de Prik:

392624 en 392625 volgens mij.
Wel erg prijzig (> 100 Eur / stuk) en moeilijk aan te komen. Ik zie er 1 bij John Craddocks staan.
4muddyfeet heeft er ook 1.

Wellicht beter om te zoeken naar een deur met een nog goede seal.

Groeten,
Franc.

Bedankt voor de info Frank en inderdaad als dat de rubbers zijn die ik zoek dan zijn ze inderdaad aan de prijs.
Ik ga met de nummers eens opzoek of ik plaatjes kan vinden zodat ik zeker weet dat het de juiste rubbers zijn. Het lijkt namelijk dat op het dikke rubber wat aan het portier vast zit het dunne rubber los op zit en dat wil ik vervangen.
Wanneer alles trouwens 1 geheel is dus het dunne rubber wat tegen de ruit komt en het dikke rubber wat om het portier zit dan rechtvaardigt dat wel de hoge prijs omdat ingenieus geproduceerd is.
RaRo74
Afbeelding

Dalene

Berichtdoor Dalene » 14 Apr 2012, 21:44

Ik denk dat de kortere weg weeweewee.lrparts.co.uk is, die overigens doorlinkt naar allmakes4x4.com

Als je een partnummer hebt (via Rimmers kun je vaak wel het nummer achterhalen ook al hebben ze het part zelf niet) dan kun je ook weeweewee.lrdirect.com proberen. Een veel betere leverancier van onderdelen (vind ik) al is het maar dat je vaak kunt kiezen welke kwaliteit je wilt hebben.
Heb net een 300tdi gereviseerd en je kunt bij beina alle onderdelen kiezen van cheap via goed of OEM in white box tot LR orgineel! Prijzen zijn prima vergeleken met anderen.
Succes! B)

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 19 Apr 2012, 21:58

Bedankt maar ik kan ze helaas nergens vinden.
Ik denk trouwens dat ik mxc5355 en mxc5356 nodig heb maar ook die kan ik nergens vinden.

Mocht iemand nog voor een linker een een rechter deur deze rubbers hebben liggen dan hoor ik het graag.
RaRo74
Afbeelding

Terug naar “Techniek”