Poelie waterpomp Rover v8.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
danielvanoort

Poelie waterpomp Rover v8.

Berichtdoor danielvanoort » 11 Apr 2012, 16:31

Beste LRCH leden,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Series 3, '88 met een Rover v8 motor.
Bij het vervangen van de waterpomp heb ik de poelie kapot geslagen. Ik dacht, bestel ik een nieuwe maar zo makkelijk ging dat niet :dry: .

Doordat het niet de originele motor is, in een kleinere ruimte hebben ze een aantal aanpassingen moeten doen waaronder de pin van de waterpomp slijpen waar normaal gesproken de fan op zit.

Op de link hieronder zie je precies wat voor aanpassing er gedaan is. Part nr. van de waterpomp is: STC1610

http://thejetboatproject.me.uk/engine/rover_v8_pump_mod.html

De poelie is denk ik niet origineel en ook verouderd, dus nergens meer te verkrijgen..

Ik hoop dat iemand mij een paar tips en/of adviezen kan geven zodat ik het haar van de zomer weer kan laten rijden :)

Alvast enorm bedankt voor de moeite, en mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Daniel

Luke

Re:Poelie waterpomp Rover v8.

Berichtdoor Luke » 12 Apr 2012, 17:01

hoi,

Is de meest simpele oplossing niet gewoon even die pulley laten lassen en netjes af laten draaien?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”