10 of 24 spline ??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re:10 of 24 spline ??

Berichtdoor Edward » 18 Apr 2012, 08:10

Luke schrijft:
@bs schrijft:
Scratch schrijft:
:S V8, dat kan ook natuurlijk. Maar aan je koplampen zie ik al dat het een latere Discovery 1 is met 24 spline assen (mogelijk een 4 pin diff achter)

Ja het is een 99er D1, maar wat bedoel je met 4 pin Diff??

Daar bedoeld hij een differentieel mee waarbij er 4 pinion (sateliet) tandwielen draaien op het crownwheel (kroonwiel)
Over het algemeen is dit een zgn salisbury differentieel (ofterwijl een heavy duty diff.) die dan dus ook 24 splines hebben op de steekassen

Er zijn ook andere typen differentieels met maar 2 pinion tandwielen op het crownwheel, en die hebben dan geen 24 spline steekassen.

Luke

Een Salls onder een D1?? :huh: :huh: Mooi stukkie huisvlijt! De Roversas is er ook in 4 pins diff met 24 splines steekassen hoor en ook in een versterkte variant die onder de Defenders vanaf 2002 zit. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke

Re:10 of 24 spline ??

Berichtdoor Luke » 18 Apr 2012, 08:27

Edward schrijft:
Luke schrijft:
@bs schrijft:
Scratch schrijft:
:S V8, dat kan ook natuurlijk. Maar aan je koplampen zie ik al dat het een latere Discovery 1 is met 24 spline assen (mogelijk een 4 pin diff achter)

Ja het is een 99er D1, maar wat bedoel je met 4 pin Diff??

Daar bedoeld hij een differentieel mee waarbij er 4 pinion (sateliet) tandwielen draaien op het crownwheel (kroonwiel)
Over het algemeen is dit een zgn salisbury differentieel (ofterwijl een heavy duty diff.) die dan dus ook 24 splines hebben op de steekassen

Er zijn ook andere typen differentieels met maar 2 pinion tandwielen op het crownwheel, en die hebben dan geen 24 spline steekassen.

Luke

Een Salls onder een D1?? :huh: :huh: Mooi stukkie huisvlijt! De Roversas is er ook in 4 pins diff met 24 splines steekassen hoor en ook in een versterkte variant die onder de Defenders vanaf 2002 zit. ;)

Dank voor de correctie Ed,

Zoals je weet ben ik niet zo thuis in de discos (alleen als er een goei trance beat uitkomt ja :P )
Maar ok, bouwprincipe van Roveras 24 spline en salisbury is in ieder geval wel hetzelfde.

Kan jij me overigens uitleggen waar het verschil dan in zit?
Salisbury zwaarder spul allemaal? Dikkere steekassen?
Weet wel dat de Salisbury te herkennen is aan het diff deksel

gr

luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”