Hallo,
Bij mijn 300tdi heb ik de lekke stalen brandstoftank vervangen door een kunststof tank van een TD5, past allemaal perfect maar mijn brandstofmeter geeft als de tank leeg staat nog een kwart brandstof aan. Tank er weer onderuit, vlotter nagekeken, werkt perfect. Tank weer terug, nog steeds een kwart diesel en hij is echt leeg. Bedrading nagekeken, is in nieuwstaat. Meter uitgebouwd en vervangen door een andere, zelfde resultaat. Heeft iemand een idee??? Zou er bij een TD5 nog iets van een weerstand tussen zitten net als bij de oude series? Als iemand een idee heeft! Ik weet dat het niet belangrijk is want als hij op een kwart staat moet je getankt hebben, maar het is het gevoel van der klopt iets niet en wie zegt me dat hij dadelijk niet droog staat en nog een halve tank aangeeft!!! Vervelend als je met een kruikje diesel moet bijvullen op de middelste baan van de parijse peripherique. :blush: :blush:
Groetjes,
Loet.
brandstofmeter klopt niet.
Re:brandstofmeter klopt niet.
Gebruik je de vlotter van de oude tank of die van de Td5 tank?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:brandstofmeter klopt niet.
Nieuwe tank en ook bijhorende nieuwe vlotter.
Re:brandstofmeter klopt niet.
Heb je gekeken of de uitslag van de vlotter voldoende is? Misschien even de vlotter proberen buiten de tank?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:brandstofmeter klopt niet.
Ook gedaan, geen effect. Met gedemonteerde vlotter helemaal naar onder toch nog een kwart diesel.
Re:brandstofmeter klopt niet.
Hallo Loet,
Ik kan je over de details van eea weinig vertellen, maar wel iets in zijn algemeenheid.
Vlotters werken naar ik meen volgens een electrische weerstand principe.
Het zou dus bijv zo maar zo kunnen dat de (oude) meter niet compatable is met de (nieuwe) vlotter.
Wat je kan doen is nakijken of bij de dealer navragen welke combinaties van vlotter en meter bij de nieuwe tank zouden horen, of na laten kijken of jou meter overweg kan met de nieuwe vlotter
Andere optie wellicht is het proberen van je oude vlotter in de nieuwe tenk, echter dan heb je wel het probleem van..past het, zit het op dezelfde positie, maar vooral ook, is de tankinhoud hetzelfde.
Als het een electrische vlotter is dn lijkt het erop dat of de vlotter kapot is, lijkt me stug met nieuwe vlotter maar niets is onmogenl;ijk, of hij kan niet overweg met je tank meter
Je bedrading had je al gecontroleerd zei je dus dat moet dan goed zijn.
Ik zou dus eerst ter controle even de juiste nummertjes naast elkaar leggen
Hou er ook rekening mee dat er verschillende type tanks zijn, ie, een zij tank en een nidden tank (die tussen de 2 chassisbalken ligt, en ook dit kan aanleiding zijn voor een andere vlotter.
Tis even een zoekplaatje, maar de nummers van de div onderdelen zijn denk ik wel je eerste uitgangspunt.
Iets kan electrisch gezien niet met een ander iets overweg, zo komt het op mij over
Luke
Ik kan je over de details van eea weinig vertellen, maar wel iets in zijn algemeenheid.
Vlotters werken naar ik meen volgens een electrische weerstand principe.
Het zou dus bijv zo maar zo kunnen dat de (oude) meter niet compatable is met de (nieuwe) vlotter.
Wat je kan doen is nakijken of bij de dealer navragen welke combinaties van vlotter en meter bij de nieuwe tank zouden horen, of na laten kijken of jou meter overweg kan met de nieuwe vlotter
Andere optie wellicht is het proberen van je oude vlotter in de nieuwe tenk, echter dan heb je wel het probleem van..past het, zit het op dezelfde positie, maar vooral ook, is de tankinhoud hetzelfde.
Als het een electrische vlotter is dn lijkt het erop dat of de vlotter kapot is, lijkt me stug met nieuwe vlotter maar niets is onmogenl;ijk, of hij kan niet overweg met je tank meter
Je bedrading had je al gecontroleerd zei je dus dat moet dan goed zijn.
Ik zou dus eerst ter controle even de juiste nummertjes naast elkaar leggen
Hou er ook rekening mee dat er verschillende type tanks zijn, ie, een zij tank en een nidden tank (die tussen de 2 chassisbalken ligt, en ook dit kan aanleiding zijn voor een andere vlotter.
Tis even een zoekplaatje, maar de nummers van de div onderdelen zijn denk ik wel je eerste uitgangspunt.
Iets kan electrisch gezien niet met een ander iets overweg, zo komt het op mij over
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:brandstofmeter klopt niet.
Moet er nie gewoon een meter uit een Td5 in? :huh: :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:brandstofmeter klopt niet.
Edward schrijft:
precies. Tot chassisnr. WA 159806 (300Tdi) metertje PRC7313 (12 V) en vanaf XA 159807 (Td5) metertje YAD100910 (12 V)
Groet,
Erik.
Moet er nie gewoon een meter uit een Td5 in? :huh: :huh:
precies. Tot chassisnr. WA 159806 (300Tdi) metertje PRC7313 (12 V) en vanaf XA 159807 (Td5) metertje YAD100910 (12 V)
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re:brandstofmeter klopt niet.
Erik Peters schrijft:
Mannen bedankt,
Niet helemaal zeker dat het dan wel naar behoren werkt maar het is volgens mij ook de beste manier om het te proberen. Net al even over de plas gebeld en eerstvolgende bezoeker brengt er eentje mee(zijn goedkoper als ik dacht trouwens)
Greetz,
Loet.
Edward schrijft:
Moet er nie gewoon een meter uit een Td5 in? :huh: :huh:
precies. Tot chassisnr. WA 159806 (300Tdi) metertje PRC7313 (12 V) en vanaf XA 159807 (Td5) metertje YAD100910 (12 V)
Groet,
Erik.
Mannen bedankt,
Niet helemaal zeker dat het dan wel naar behoren werkt maar het is volgens mij ook de beste manier om het te proberen. Net al even over de plas gebeld en eerstvolgende bezoeker brengt er eentje mee(zijn goedkoper als ik dacht trouwens)
Greetz,
Loet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten