hoi
waarom niet even bijde vlotters na meten met een ohm meter, in verschillende standen, weet je het ook.
gr pascal
brandstofmeter klopt niet.
-
pascal ubags
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 03 Dec 2006, 22:42
- Contact:
Re:brandstofmeter klopt niet.
pascal ubags schrijft:
Pascal,
Als de oude vlotter wel het juiste aangaf op zijn huidige meter en de nieuwe niet mag je dus abusievelijk aannemen dat er een verschil in zit immers dat is het enige wat verandert is.
Wat hij wel kan proberen of bekijken (en ik denk dat jij daar naar toe wilde) of de oude vlotter in de nieuwe tank past.
Maar daar schuilt wel een gevaar in want uiteraard dient priemaar de inbouwmaat enaansluiting identiek te zijn, maar wat wellicht nog veel belangrijker is, ook de lengte en uitslag van de vlotter ivm meetbereik.
En vervolgens kan je je dus afvragen of het niet gewoon veel simpeler is die meters even uit te wisselen (als die toch de wereld niet kosten, dan om de tank weer opnieuw uit te moeten bouwen
Luke
hoi
waarom niet even bijde vlotters na meten met een ohm meter, in verschillende standen, weet je het ook.
gr pascal
Pascal,
Als de oude vlotter wel het juiste aangaf op zijn huidige meter en de nieuwe niet mag je dus abusievelijk aannemen dat er een verschil in zit immers dat is het enige wat verandert is.
Wat hij wel kan proberen of bekijken (en ik denk dat jij daar naar toe wilde) of de oude vlotter in de nieuwe tank past.
Maar daar schuilt wel een gevaar in want uiteraard dient priemaar de inbouwmaat enaansluiting identiek te zijn, maar wat wellicht nog veel belangrijker is, ook de lengte en uitslag van de vlotter ivm meetbereik.
En vervolgens kan je je dus afvragen of het niet gewoon veel simpeler is die meters even uit te wisselen (als die toch de wereld niet kosten, dan om de tank weer opnieuw uit te moeten bouwen
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
pascal ubags
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 03 Dec 2006, 22:42
- Contact:
Re:brandstofmeter klopt niet.
hoi
als ik zoiets zou doen, zou ik alvoorens de tank weer te montern even de ohm waarde meten van bijde, eerst in volle aanslag dan in andere uiterste, kleine moeite en dan wist ik het, ook zou ik evnen alvoorens de vlotter er in te zetten deze aansluiten en met de hand testen , op contact en kijken wat het meetertje doet,
om zeker van te zijn dat de vloter werkt, en dan pas het geheel monteren.
gr pascal
als ik zoiets zou doen, zou ik alvoorens de tank weer te montern even de ohm waarde meten van bijde, eerst in volle aanslag dan in andere uiterste, kleine moeite en dan wist ik het, ook zou ik evnen alvoorens de vlotter er in te zetten deze aansluiten en met de hand testen , op contact en kijken wat het meetertje doet,
om zeker van te zijn dat de vloter werkt, en dan pas het geheel monteren.
gr pascal
Re:brandstofmeter klopt niet.
De vlotter werkt naar behoren, je ziet duidelijk de meter van laag naar hoog gaan als je de vlotter beweegt. Probleem is alleen dat ik geen vergelijk heb omdat de oude vlotter wel kapot was. Bovendien is de aansluiting heel anders dus die zou never nooit nie gepast heb nie.
Trouwens als je een complete nieuwe tank koopt mag je er toch van uitgaan dat het allemaal werkt. Dat hij niet compatibel zou zijn met mijn meter heb ik gewoon niet over nagedacht :blush: :blush: . Misschien hadden ze bij BMW een zootje meters over en daar de tank maar op aangepast, je weet het niet.
Heb nog wel zitten denken aan een weerstandje monteren en van 12v een 10v maken, ga ik vanavond eens proberen!!Just for fun!
Groeten en bedankt voor het meedenken,
Loet
Trouwens als je een complete nieuwe tank koopt mag je er toch van uitgaan dat het allemaal werkt. Dat hij niet compatibel zou zijn met mijn meter heb ik gewoon niet over nagedacht :blush: :blush: . Misschien hadden ze bij BMW een zootje meters over en daar de tank maar op aangepast, je weet het niet.
Heb nog wel zitten denken aan een weerstandje monteren en van 12v een 10v maken, ga ik vanavond eens proberen!!Just for fun!
Groeten en bedankt voor het meedenken,
Loet
Re:brandstofmeter klopt niet.
even een update:
de weerstand werkte niet, had er een verstelbare aan gehangen en inderdaad kon ik die mooi op "leeg" afstellen :woohoo: , ik al blij! Maar toen ik vol ging tanken bleef de meter op een kwart hangen :blink: , toch maar afwachten op de TD5 meter dus. Post wel of het dan opgelost is, indien niet zal er toch weer een stalen tank onder moeten ben ik bang.
Groeten,
Loet.
de weerstand werkte niet, had er een verstelbare aan gehangen en inderdaad kon ik die mooi op "leeg" afstellen :woohoo: , ik al blij! Maar toen ik vol ging tanken bleef de meter op een kwart hangen :blink: , toch maar afwachten op de TD5 meter dus. Post wel of het dan opgelost is, indien niet zal er toch weer een stalen tank onder moeten ben ik bang.
Groeten,
Loet.
Re:brandstofmeter klopt niet.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Re:brandstofmeter klopt niet.
Hoi Frank,
Daar heb ik zeker wat aan, ik heb de weerstand gewoon lineair ertussen gehangen en dat werkt dus niet, misschien dat het op deze manier wel werkt, vanavond weer effe knutselen. Laat het wel weten wat de uitslag is.
Groeten,
Loet
Daar heb ik zeker wat aan, ik heb de weerstand gewoon lineair ertussen gehangen en dat werkt dus niet, misschien dat het op deze manier wel werkt, vanavond weer effe knutselen. Laat het wel weten wat de uitslag is.
Groeten,
Loet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten