Speling stuurkogel pitmanarm

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re:Speling stuurkogel pitmanarm

Berichtdoor Roger B. » 11 Apr 2012, 16:58

Luke schrijft:
Roger B. schrijft:
kan me voorstellen dat je daarmee de kogel in de arm houdt bij montage....rubberhoes en de stuurstang met moer los erop doet dat ook...

Roger,
Die kogel wordt, ook bij montage al, opgesloten door de bovenste schaal, dus kan geen kant op.
Maar waar die ring dan wel voor diende? Ook voor mij een vragteken

Luke

ik bedoel dus vertikaal, maar als je vindt dat ie ook in die richting opgesloten zit in die bovenste schaal......mag je een keer onder zo'n kogeltje staan hou ik hem in de bovenste zitting, en als jij er onder staat, laat ik los....doet pijn hoor :p
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 11 Apr 2012, 17:22

Roger B. schrijft:
Luke schrijft:
Roger B. schrijft:
kan me voorstellen dat je daarmee de kogel in de arm houdt bij montage....rubberhoes en de stuurstang met moer los erop doet dat ook...

Roger,
Die kogel wordt, ook bij montage al, opgesloten door de bovenste schaal, dus kan geen kant op.
Maar waar die ring dan wel voor diende? Ook voor mij een vragteken

Luke

ik bedoel dus vertikaal, maar als je vindt dat ie ook in die richting opgesloten zit in die bovenste schaal......mag je een keer onder zo'n kogeltje staan hou ik hem in de bovenste zitting, en als jij er onder staat, laat ik los....doet pijn hoor :p

Het vertikaal gezien geen kantt op kunnen was nu precies wat ik bedoelde
Maar jij hebt blijkbaar geleerd om het spul zonder borgveer te monteren, want MET borgveer kaan eea geen kant op. ook niet Vertikaal !!!!

En ja, ik kan me voorstellen dat jij inmiddels dan dus weet dat het pijn doet als je het steeds zonder die borgveer hebt gemonteerd......bijdehandje ;)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Apr 2012, 17:59

nee TIJDENS de montage...aangezien die kogel van onderaf in die bovenste schaal gestoken wordt zit ie niet in die schaal opgesloten
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 11 Apr 2012, 18:12

Roger B. schrijft:
nee TIJDENS de montage...aangezien die kogel van onderaf in die bovenste schaal gestoken wordt zit ie niet in die schaal opgesloten

Zucht.....

nee roger, zolang de onderste schaal er niet opzit, alsmede de rest van de onderdeeltjes met als laatste het borgveertje kan hij in iedergeval naar 1 kant nog weg. maar dan schiet er nog altijd niets weg omdat je het veertje pas als 1 van de laatste onderdeeltjes monteerd.
Aangezien je nl alles van onderaf naar boven toe (of exact omgekeerd als je de arm omgedraaid in de bankschroef klemt....wel zo makkelijk bij montage)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Apr 2012, 18:23

ja, alleen haalt men de pitmanarm er niet ff af, dus kogeltje wisselen deden we gewoon aan de auto
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Apr 2012, 18:24

Wat een kansloos topic is dit, eerst zitten ze pagina's lang te zanikken over een vetnippel die nie nodig is nie en nu gaan ze weer discusieren over de zwaartekracht. :huh: :huh:

Lijkt me dat als je iets vanonder af monteert het in je oog flikkert als het nog jie vast zit. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat Luke wel en Roger niet kan sleutelen aangezien de één wel ervaring heeft met vallende dingen en de ander niet! :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke

Berichtdoor Luke » 11 Apr 2012, 18:52

eea lijkt me een passende afsluiting, waarvoor dank Ed

pascal ubags

Berichtdoor pascal ubags » 12 Apr 2012, 08:23

hoi
nou denk nietdat dit een zinloos iets is geweest, want
het blijkt dat vele apk meesters niet eens weten hoe de techniek in elkaar steekt, of werkt.
bij verschillende dingen.
laat staan dan onze liefhebber die thuis hobbyd aan zijn lr.
dus denk dat ht wel nut heeft gehad
gr pascal

conny1

Berichtdoor conny1 » 12 Apr 2012, 13:56

Dan doe ik weer even verder borduren: dat rubbertje floept er bij mij altijd af aan de bovenkant. Veertje erom heen (en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer); blijft eraf floepen.
Veertje vervangen door een ijzerdraadje; elke keer komt dat rubberen beschermhoesje er aan de bovenkant af.

Hoe ken dat????

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Apr 2012, 15:49

conny1 schrijft:
..... dat rubbertje floept er bij mij altijd af aan de bovenkant. .....

Hmmm ... je zou er maar zo iets anders van kunnen denken. D'r loopt hier ook al een Series rond met SOA's.

MarcS

Terug naar “Techniek”