benzinetank lek?
-
Roger B.
Re:benzinetank lek?
denk dat reparatie bij lek door beschadiging wel kans van slagen kan hebben, maar als ie doorgeroest is, is materiaal rond het lek vast ook al "krokant"
gone
- RobStewart
POR 15 (you can Google it)
It's what all of the Land Rover Restorers use in the UK when the tanks start to go and are either a rediculous price to replace or repair. I have used it myself and it's fantastic.
This is a link to the UK supplier but there is a German/European supplier too
http://www.frost.co.uk/automotive-tanks-products/por15-tank-sealer-946ml.html
Rob
It's what all of the Land Rover Restorers use in the UK when the tanks start to go and are either a rediculous price to replace or repair. I have used it myself and it's fantastic.
This is a link to the UK supplier but there is a German/European supplier too
http://www.frost.co.uk/automotive-tanks-products/por15-tank-sealer-946ml.html
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Heb zelf een lekke diesel tank zag ik van de week, bij mij lijkt het te lekken uit de moer in de bodem om de tank leeg te maken.
-
Roger B.
tankdrager is plaat onder groot deel tank met gat voor aftapplug? grote kans dat lek door doorschuren/roesten tussen tank en drager komt
gone
Paul,
Als ik het zo lees lijkt het erop dat je wellicht een lek hebt op de plek waar de vlotter in de tank gestoken zit. Die kun je eruit halen, zit (als ik het me goed herinner) vast door een ring te verdraaien.
Deze.
Eronder zit weer een rubber (ARA1502).
De tank eronderuit halen is zeker een optie, dan kun je meteen kijken wat er nog meer aan het roesten is (daar waar de tank aan de achterbalk vast zit is een notoir zwak punt). Ook bovenop de tank blijft allemaal rotzooi liggen. En natuurlijk in de tank.
Tank zit "alleen maar" vast aan de achterkant bij de balk en aan de voorkant. En natuurlijk de slangen. Bereid je voor op afbrekende bouten, dus begin maar vast met kruipolie in te spuiten.
Groeten,
Franc.
Als ik het zo lees lijkt het erop dat je wellicht een lek hebt op de plek waar de vlotter in de tank gestoken zit. Die kun je eruit halen, zit (als ik het me goed herinner) vast door een ring te verdraaien.
Deze.
Eronder zit weer een rubber (ARA1502).
De tank eronderuit halen is zeker een optie, dan kun je meteen kijken wat er nog meer aan het roesten is (daar waar de tank aan de achterbalk vast zit is een notoir zwak punt). Ook bovenop de tank blijft allemaal rotzooi liggen. En natuurlijk in de tank.
Tank zit "alleen maar" vast aan de achterkant bij de balk en aan de voorkant. En natuurlijk de slangen. Bereid je voor op afbrekende bouten, dus begin maar vast met kruipolie in te spuiten.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Beste Franc,
Ik herken deze ring! Maar die ring lekt niet...
Die ring zit bovenop een cirkelvormige en volgens mij gepuntlaste plaat die aan de tank vastzit.
Bovenaan en links en rechts gewoon prima en mooi staalkleur na schoonmaken, onderaan roestig en volgens mij lekt hij precies daar!
Ik ga er morgen maar weer eens naar kijken.
Dank je!
Gr. Paul.
Ik herken deze ring! Maar die ring lekt niet...
Die ring zit bovenop een cirkelvormige en volgens mij gepuntlaste plaat die aan de tank vastzit.
Bovenaan en links en rechts gewoon prima en mooi staalkleur na schoonmaken, onderaan roestig en volgens mij lekt hij precies daar!
Ik ga er morgen maar weer eens naar kijken.
Dank je!
Gr. Paul.
Ik heb er vandaag eens benzine ingedaan om te kijken waar hij nu precies lekt, nu ik alles schoon en vrij heb gemaakt hoopt ik het beter te kunnen zien...
En hij blijkt dus niet te lekker op de plek waar ik het van dacht! Hij lekt volgens mij ergens uit 1 van de 4 (?) aansluiting middenin die ring die Franc had geplaatst. Daaruit komen volgens mij een dikke leiding (de benzine leiding), 2 kabels die je met een stekkertje los kan trekken en dan nog een kleiner/dunner kabeltje die ik er niet zomaar uit kan trekken, of misschien kan dat wel maar was bang dat hij zou afbreken...
Vast zijn 2 van die 3 kabeltjes voor het "fuel-lampje" als de benzine bijna op is en de andere voor het benzine niveau, waar de 3e van is weet ik niet, iemand anders wel?
En nu nog zien uit te zoeken welk van de 4 lekt... Ik neem aan dat alleen de benzine leiding vast zit geschroeft en die 3 andere stekkertjes/kabeltjes vastzitten?
Dus misschien dat de benzine leiding aansluiting lekt dan?
Gr. Paul.
En hij blijkt dus niet te lekker op de plek waar ik het van dacht! Hij lekt volgens mij ergens uit 1 van de 4 (?) aansluiting middenin die ring die Franc had geplaatst. Daaruit komen volgens mij een dikke leiding (de benzine leiding), 2 kabels die je met een stekkertje los kan trekken en dan nog een kleiner/dunner kabeltje die ik er niet zomaar uit kan trekken, of misschien kan dat wel maar was bang dat hij zou afbreken...
Vast zijn 2 van die 3 kabeltjes voor het "fuel-lampje" als de benzine bijna op is en de andere voor het benzine niveau, waar de 3e van is weet ik niet, iemand anders wel?
En nu nog zien uit te zoeken welk van de 4 lekt... Ik neem aan dat alleen de benzine leiding vast zit geschroeft en die 3 andere stekkertjes/kabeltjes vastzitten?
Dus misschien dat de benzine leiding aansluiting lekt dan?
Gr. Paul.
Eerst maar eens kijken hoe de benzine leiding vastzit, als ik in de Haynes kijk lijkt het vast te zitten als een soort van knelkoppeling...
Betekent dat ook dat ik na losmaken ook weer een nieuwe knelring nodig heb?
Gr. Paul.
Betekent dat ook dat ik na losmaken ook weer een nieuwe knelring nodig heb?
Gr. Paul.
Paul,
Heb het ding er een tijd geleden uit gehaald en overgezet in mijn RVS tankje achter de wing.
Kan me nog herinneren dat 1 electrische aansluiting zat met een "mofje" dat er erg strak over geschoven zat.
Ik zou de unit eruit halen, schoonmaken en alles goed inspecteren. Monteren met een nieuwe rubberen ring en klemring (partnr's had ik al gegegeven).
Er zit 1 benzineleiding op voor de aanvoer (naar je pomp).
1 electrische aansluiting voor nivo en 1 voor waarschuwingslampje.
Als de unit zelf lek is: PRC4510.
Ik zie maar 3 aansluitingen?
Groeten,
Franc.
Heb het ding er een tijd geleden uit gehaald en overgezet in mijn RVS tankje achter de wing.
Kan me nog herinneren dat 1 electrische aansluiting zat met een "mofje" dat er erg strak over geschoven zat.
Ik zou de unit eruit halen, schoonmaken en alles goed inspecteren. Monteren met een nieuwe rubberen ring en klemring (partnr's had ik al gegegeven).
Er zit 1 benzineleiding op voor de aanvoer (naar je pomp).
1 electrische aansluiting voor nivo en 1 voor waarschuwingslampje.
Als de unit zelf lek is: PRC4510.
Ik zie maar 3 aansluitingen?
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen