benzinetank lek?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Franc

Re:benzinetank lek?

Berichtdoor Franc » 16 Apr 2012, 22:32

Paul,

Klopt. Is een knelring.
Part# 542846
Ik weet niet meer hoeveel mm deze is (8?).
Had die ook nodig voor de aansluitingen op de carbs, was nog niet gemakkelijk aan te komen.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

pch

Berichtdoor pch » 17 Apr 2012, 14:00

Franc, de mijne heeft (had) toch echt 1 aansluiting meer... (Zie foto).
Ik heb nogmaals gekeken en de 3 kabels/leidingen die jij schetst zie ik ook, maar ik heb/had dus nog een 4e!
Na geprobeerd te hebben die los te trekken trok ik hem waarschijnlijk kapot...
Daarna alles weer aangesloten en benzinemeter doet het nog, alleen geen idee of het "fuel-lampje" het nu nog doet, is nu immers niet helemaal leeg...

pch

Berichtdoor pch » 17 Apr 2012, 16:38

Ben inmiddels weer wat verder en heb gekeken naar de aansluiting van de benzine leiding aan de tank.
Toen ik met de steeksleutel er aan ging draaien zat die gewoon los! Dat lleek me niet helemaal de bedoeling, dus aan de achterkant met andere steeksleutel vastgehouden en behoorlijk stuk aan kunnen draaien, kwartslag gok ik...
Kan nu natuurlijk zijn dat ik hem te strak heb gedraaid en daardoor de knelring kapot, maar tot op heden lijkt hij niet meer of iig veel minder te lekken! Als hij toch nog iets vochtig wordt lijkt me het 't beste dat ik een nieuwe knelring bestel en de oude verwijder (zal wel moeilijk gaan vrees ik om die oude los te krijgen?).

Gr. Paul.

Franc

Berichtdoor Franc » 17 Apr 2012, 22:03

Paul,

Zou goed kunnen dat je hem gemaakt hebt B). Die knelring draai je niet zomaar kapot hoor, no worries.

Het is een beeetje een smeerboel, maar ik zie de aansluiting voor de slang en een witte en een rode aansluiting. Aansluiting nr 4 zie ik niet, wel nog een draadje dat ergens omhoog gaat. Of zie ik het niet goed? Als je de draden lostrekt zou bij 1 het benzinelampje moeten gaan branden. Je zou ook in het electrisch schema kunnen kijken met de draadkleur.

Groeten,
Franc.

pch

Berichtdoor pch » 17 Apr 2012, 22:11

Franc, rood en wit zitten idd aangesloten en degene die recht naar voren/boven wijst zat ook nog vast maar heb ik dus los/kapot-getrokken...
Geen enkel idee waarvoor die was! Zie ook niets in de Haynes over deze 4e kabel.
Wel zeer frappant dat de oliedrukmeter het nu weer doet!!! (zie onder topic)
Bizar nietwaar?

Gr. Paul.

Franc

Berichtdoor Franc » 17 Apr 2012, 23:14

Paul,

Aarde !
Zit er niet een lipje aan de de buitenrand van de ronde schijf?
Wel gek dat het nog werkt zonder aarde dan.

Had je wellicht een sluiting ergens dat ervoor zorgde dat je oliedrukmeter het niet deed?

Groeten,
Franc.

pch

Berichtdoor pch » 20 Apr 2012, 12:05

Franc, die 4e kabel moet haast wel aarde zijn idd.... Maar waarom daar aangesloten?
Zie er niets van in de Haynes, is niet voor de tank want die is genoeg geaard lijkt me, maar dan voor iets anders maar wat?
Wel fijn dat de oliedrukmeter het nu gewoon weer doet en vooralsnog geen andere uitvallers tegen gekomen.

Gr. Paul.

Franc

Berichtdoor Franc » 20 Apr 2012, 13:29

Paul,

Tsja. Ik kan me voorstellen dat dat is om zeker te weten dat de meter goed geaard is (met die rubber ringen ertussen.

Lekker laten zo ;)

Groeten,
Franc.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2012, 14:11

Franc schrijft:
Paul,

Tsja. Ik kan me voorstellen dat dat is om zeker te weten dat de meter goed geaard is (met die rubber ringen ertussen.

Lekker laten zo ;)

Groeten,
Franc.

Je wilt, zo lijkt mij, geen vonk-vorming* tussen de geaarde tank en het niet geaarde meter-deel, dus beter het meter-deel ook aarden.
* Een bescheiden lekkage treedt maar zo op :(

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”