Onbekende slang

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Franc

Re:Onbekende slang

Berichtdoor Franc » 10 Apr 2012, 21:29

Joop,

Daar valse lucht zuigen is i.i.g. niet goed, dus ik zou zorgen dat het goed afsluit.
Zelfde geldt trouwens voor de rest van de vacuum slangen.

PS: Zo te zien is er aardig wat niet meer origineel...

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Apr 2012, 21:36

of ie daar nu buitenlucht of lucht uit het kleppendeksel aanzuigt, dat maakt zo gek veel niet uit toch?
gone

Franc

Berichtdoor Franc » 10 Apr 2012, 22:11

Roger,

Ben er ook nog niet uit, mijn gevoel zegt dat het niet helemaal OK is. Ik vind de plek nl. een beetje gek. Je zou verwachten dat je de ontluchting voor de gasklep aansluit, zoals Arthur al aangaf. Bij mijn Strombergs zitten die slangen aangesloten voor de gasklep ter hoogte van de dempers.

Er zit trouwens "origineel" ook een ontluchting bij de achterzijde van de valley naar het luchtfilter (crankcase vent) met een filtertje ertussen. Ook (ruim zelfs) voor de gasklep.

@Joop: hoe zit dat nu met die K&N's? Is die afgesloten? En wat gebeurt er als je de "onbekende" slang eraf trekt?

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Apr 2012, 22:30

oké laat ff in het midden of die plek op de carb juist is....maar op die plek (of elders) zie ik niet echt verschil tussen carterontluchting of buitenlucht aanzuigen
gone

JoopW

Berichtdoor JoopW » 11 Apr 2012, 12:59

Franc,

Klopt, er zat origineel een diesel motor in maar de vorige eigenaar
heeft de V8 erin gezet.

Groeten,

Joop

jos.daalmans

Berichtdoor jos.daalmans » 11 Apr 2012, 13:04

Hoi,

Die slang zit volgens mij voor de SU carburateur op de goeie plek, d.w.z. tussen de zuiger en de gasklep. Er is daar een vrij constante onderdruk in de carburateur.
Kijk even naar het plaatje met daarop de rode cirkel voor de plek waar een aansluiting zit.

Waar je wel op moet letten is dat de pijpjes op beide kleppendeksels open zijn, als ook de corresponderende pijpjes in de carburateur. Als deze dicht zitten met troep (sludge) krijg je overdruk in het carter en stroomt de olie aan alle kanten langs je blok en over het koppelingshuis/versnellingsbak (door de wind van de ventilator).

Als de slangen wat te los zitten (vallen er vanaf) moet je er een Ty-rap omheen doen zodat deze er niet vanzelf vanaf schieten of rammelen.

Succes en sleutel ze.

Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.

Arthur 110

Berichtdoor Arthur 110 » 11 Apr 2012, 13:06

Roger B. schrijft:
of ie daar nu buitenlucht of lucht uit het kleppendeksel aanzuigt, dat maakt zo gek veel niet uit toch?

Lijkt me ook niet. Dus de verbindingen extra afklemmen met slangklemmen lost het valse lucht aanzuigen niet op.

jos.daalmans

Berichtdoor jos.daalmans » 11 Apr 2012, 13:57

Hoi,

Nog even een aanvulling.

Ik zie de KN filters zitten en dat vindt een motor niet fijn wat betreft de temperatuur van de aangezogen lucht. Door de koeling van de toch wel behoorlijk benzine slurpende motor, wordt er heel veel warme lucht onder de motorkap ingeblazen. De motor zuigt dan warme (zeg maar hete) lucht aan en dat geeft een slechte vulling in de verbrandingsruimte en dus ook slechte prestaties en zelfs een hoger benzineverbruik.

Het beste is de originele filter met een snorkel, dan krijgt de motor frisse/koele lucht en een betere vulling van de verbrandingsruimte.

Succes en sleutel ze,

Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.

JoopW

Berichtdoor JoopW » 19 Apr 2012, 21:13

Beste allemaal,

Bedankt voor de reactie's. De plaats klopt en ook de slang. Ik heb de originele carburateur laten vervangen door een Weber en deze heeft 1 aansluiting voor de ontluchting.
Ik ga de slangen op het carter vastzetten met een slangklem hoewel ze mij hebben gezegd dat het niet echt nodig is.

Nogmaals bedankt voor de bijdragen!

Joop

Terug naar “Techniek”