Onbekende losse connector onder cubby

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re:Onbekende losse connector onder cubby

Berichtdoor Landmarcs » 08 Apr 2012, 14:37

Roger B. schrijft:
misscien is er wel een constructeur die nadenkt en er verstand van heeft, en gedacht heeft, we bouwen een bak die past bij de motorkarakteristiek EN geschikt is voor de toepassing (een WERKauto, geen toertuffertje)

misschien zijn de versnellingen wel goed gekozen om flink helling op met aanhanger in gunstig toerental te zitten bij,de snelheden die je dan rijdt...

gezien jij onzuiniger rijdt met de puma en ed niet, zal de motor/bak niet op het nieuwe rijden ontworpen zijn

Ik dacht meer dat het een kwestie was van .... hebben we nog een "passende" motor, en hebben we nog een bak die daarachter past. Daarna is het geheel met een aangepaste Disco-tussenbak tot een geheel gemaakt waarbij je nog "redelijk vooruit komt".

Er is overigens geen enkele reden om de sprongen zoals ze nu zijn zo te kiezen behalve als de 6e als echte overdrive bedoeld zou zijn (en gezien de toeren + snelheden is dat bij de Defender niet zo - dan hadden ze een 1/1.1 ipv de 1/1.2 tussenbak moeten uitvinden).

Op de resterende opmerkingen heb ik geen repliek.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Apr 2012, 14:50

Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
misscien is er wel een constructeur die nadenkt en er verstand van heeft, en gedacht heeft, we bouwen een bak die past bij de motorkarakteristiek EN geschikt is voor de toepassing (een WERKauto, geen toertuffertje)

misschien zijn de versnellingen wel goed gekozen om flink helling op met aanhanger in gunstig toerental te zitten bij,de snelheden die je dan rijdt...

gezien jij onzuiniger rijdt met de puma en ed niet, zal de motor/bak niet op het nieuwe rijden ontworpen zijn

Ik dacht meer dat het een kwestie was van .... hebben we nog een "passende" motor, en hebben we nog een bak die daarachter past. Daarna is het geheel met een aangepaste Disco-tussenbak tot een geheel gemaakt waarbij je nog "redelijk vooruit komt".

Er is overigens geen enkele reden om de sprongen zoals ze nu zijn zo te kiezen behalve als de 6e als echte overdrive bedoeld zou zijn (en gezien de toeren + snelheden is dat bij de Defender niet zo - dan hadden ze een 1/1.1 ipv de 1/1.2 tussenbak moeten uitvinden).

Op de resterende opmerkingen heb ik geen repliek.

Groeten MarcS

Uit welke wagen komt die bak dan volgens jou??? :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Apr 2012, 15:09

Edward schrijft:

Goegel eens op MT 82 Gearbox .... :side:

Tot mijn verbazing zit ie ook in Ford Mustangs !!
Een beetje dus als de R380 en de LT 77, die zaten ook in British Leyland sportauto's !

Groeten MarcS

Willem_G

Berichtdoor Willem_G » 08 Apr 2012, 15:15

Ben er uit, is inderdaad zeer overbodig. Het is de C0100 connector. Is bedoeld voor uitvoeringen met een gordel verklikker. Ik stop dus fijn met zoeken, want mocht die er in zitten. Hij blijft vanaf nu lekker los....

Dasvadanja
Willem

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Apr 2012, 18:53

Landmarcs schrijft:
Edward schrijft:

Goegel eens op MT 82 Gearbox .... :side:

Tot mijn verbazing zit ie ook in Ford Mustangs !!
Een beetje dus als de R380 en de LT 77, die zaten ook in British Leyland sportauto's !

Groeten MarcS

Da's dan wel weer raar, want als je een Puma chipt en de begrenzer eraf sloopt loopt de bak kapot als je veel hard rijdt op de snelweg. Juist een Mustang lijkt mij vaak lang en hard te rijden? :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”