misscien is er wel een constructeur die nadenkt en er verstand van heeft, en gedacht heeft, we bouwen een bak die past bij de motorkarakteristiek EN geschikt is voor de toepassing (een WERKauto, geen toertuffertje)
misschien zijn de versnellingen wel goed gekozen om flink helling op met aanhanger in gunstig toerental te zitten bij,de snelheden die je dan rijdt...
gezien jij onzuiniger rijdt met de puma en ed niet, zal de motor/bak niet op het nieuwe rijden ontworpen zijn
Ik dacht meer dat het een kwestie was van .... hebben we nog een "passende" motor, en hebben we nog een bak die daarachter past. Daarna is het geheel met een aangepaste Disco-tussenbak tot een geheel gemaakt waarbij je nog "redelijk vooruit komt".
Er is overigens geen enkele reden om de sprongen zoals ze nu zijn zo te kiezen behalve als de 6e als echte overdrive bedoeld zou zijn (en gezien de toeren + snelheden is dat bij de Defender niet zo - dan hadden ze een 1/1.1 ipv de 1/1.2 tussenbak moeten uitvinden).
Op de resterende opmerkingen heb ik geen repliek.
Groeten MarcS