Hallo,
Ik heb vanwege apk afkeuring mijn remschoenen (defender '90 - 1986) achter vervangen. Wanneer ik de trommel monteer kan ik alles nog met de hand draaien. Echter wanneer ik het schroefje in de trommel vastdraai zit alles vast. Als ik het schroefje iets losser laat en het wiel monteer zit weer alles vast...
Is het opschuren van de roest in de trommel een oplossing?
Dank voor jullie advies...
Groet Ruud
Trommelremmen monteren
-
defender_de_gekste
Re:Trommelremmen monteren
Eerder afstellen. Boutje met borgmoer aan binnenzijde trommel.
Nieuwe blokken zijn dikker als oude dus zal daar mee te maken hebben?
Nieuwe blokken zijn dikker als oude dus zal daar mee te maken hebben?
- blauwelaro
Roest sowieso verwijderen. Zijn beide veren waarmee remschoenen terug getrokken worden wel in goeie staat? Dus boven en onder? Kopse kant van remschoenen ietsje (een weinig) afvlakken helpt soms. Ik stelde mijn remtrommel remmen als volgt in. Aandraaien tot ik weerstand voelde, daarna 2 tot 3 tikjes terug. Dit deed ik met wiel van de grond, net zo lang dat voering net wel/net niet aanliep. Dan stukkie rijden en weer voelen, desnoods weer krikken om wiel los te hebben. Tijdens heel kort ritje merkte ik dat remmen niet meer plakten en voelde ik dat ook aan rempedaal. Het was bij mijn LR een beetje fingerspitzen gefuhl. En toch elke keer weer door de apk en voornamelijk, dat ik weer lekker reed met m'n LR. Die remmen van de serie 3 zijn best goed maar af en toe een uitdaging. Voelde ook, en eerlijk is eerlijk, dat doe ik nog steeds, ook van mijn def 2003 met schijven,of m'n wielen en dus ook m'n remmen warm zijn na een ritje. Heb net een rondom remrevisie achter de rug en ben er nu extra scherp op.
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
blauwelaro schrijft:
We zijn toch wel een apart volk hoor ;)
"Wat doe je, schat?"
"oh, even m'n remmen voelen"
Moet je bij een willekeurig ander merk mee aankomen :lol:
Voelde ook, en eerlijk is eerlijk, dat doe ik nog steeds, ook van mijn def 2003 met schijven,of m'n wielen en dus ook m'n remmen warm zijn na een ritje. Heb net een rondom remrevisie achter de rug en ben er nu extra scherp op.
"Wat doe je, schat?"
wgoedhard schrijft:
W'rom niet? Doe ik bij mijn C5 en de BMW ook hoor. Zeker als die even stil hebben gestaan. Dan zoek ik even een leeg recht stuk weg uit en ga ik vol in de ankers om te zien of alles nog werkt zoals ik het zou willen.
blauwelaro schrijft:
Voelde ook, en eerlijk is eerlijk, dat doe ik nog steeds, ook van mijn def 2003 met schijven,of m'n wielen en dus ook m'n remmen warm zijn na een ritje. Heb net een rondom remrevisie achter de rug en ben er nu extra scherp op.
"Wat doe je, schat?"
W'rom niet? Doe ik bij mijn C5 en de BMW ook hoor. Zeker als die even stil hebben gestaan. Dan zoek ik even een leeg recht stuk weg uit en ga ik vol in de ankers om te zien of alles nog werkt zoals ik het zou willen.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
hermansruud
Bedankt voor jullie reacties
De remmen lopen echter al vast wanneer ik de afstelschroef op de "smalste" stand zet. Ik denk dat vandaag 's ga proberen om met ringetjes ervoor te zorgen dat de trommel wat minder ver komt. Kijken of dat helpt.
Iemand nog andere ideeën?
Gr Ruud
De remmen lopen echter al vast wanneer ik de afstelschroef op de "smalste" stand zet. Ik denk dat vandaag 's ga proberen om met ringetjes ervoor te zorgen dat de trommel wat minder ver komt. Kijken of dat helpt.
Iemand nog andere ideeën?
Gr Ruud
Heb je niet gewoon verkeerde remschoenen. Zoek maar eens op ervaringen met remschoenen bij serie landrovers. Ik heb het bij mijn LW ook gehad. Zodra je het borgschroefje vastdraait zat alles vast. De remvoering zit niet op de juiste plaats op de remschoen gemonteerd. Aan de bovenzijde een flink stuk weghalen.
vr gr
Ruud
vr gr
Ruud
-
Arthur 110
Misschien schoenen verkeerd om gemonteerd? Een vergissing is zo gemaakt. Check b.v. eens de info op deze site: http://www.expeditionlandrover.info/landRoverFAQ/FAQ_rearbrakes.htm
- blauwelaro
Zit het nog eens opnieuw te lezen en denk dit te lezen.
Als ik het goed begrijp heb je nieuwe remschoenen gemonteerd.
Zelfs als je de trommel weer monteerd lijkt alles nog te passen.
Maar als je 't schroefje waarmee de trommel vastgezet wordt aan de as vastdraait loopt alles vast. Toch?
Dit kan een aantal oorzaken hebben. Of oude remschoenen hadden een smallere remvoering en er zit er nu een rand in je trommel die dikker is dan het remvlak. Of je nieuwe remschoenen zijn breder, danwel dikker. Ze passen wel maar lopen aan. Of.... verkeerde schoenen danwel verkeerde montage. Vergelijk de oude eens met de nieuwe, zie je verschil?
Ook controleren of trommels versleten/gedeeltelijk zijn ingelopen? Dan trommels wegbrengen en uit laten draaien zodat loopvlak over de gehele breedte weer vlak is. Mocht het nodig zijn, helemaal vernieuwen is trouwens niet al te duur.
Als ik het goed begrijp heb je nieuwe remschoenen gemonteerd.
Zelfs als je de trommel weer monteerd lijkt alles nog te passen.
Maar als je 't schroefje waarmee de trommel vastgezet wordt aan de as vastdraait loopt alles vast. Toch?
Dit kan een aantal oorzaken hebben. Of oude remschoenen hadden een smallere remvoering en er zit er nu een rand in je trommel die dikker is dan het remvlak. Of je nieuwe remschoenen zijn breder, danwel dikker. Ze passen wel maar lopen aan. Of.... verkeerde schoenen danwel verkeerde montage. Vergelijk de oude eens met de nieuwe, zie je verschil?
Ook controleren of trommels versleten/gedeeltelijk zijn ingelopen? Dan trommels wegbrengen en uit laten draaien zodat loopvlak over de gehele breedte weer vlak is. Mocht het nodig zijn, helemaal vernieuwen is trouwens niet al te duur.
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
-
hermansruud
Allen bedankt voor jullie reactie. Uiteindelijk heb ik een flink stuk van de remvoering afgeschuurd... en kunnen we verder...
Vanmiddag terug voor APK.
Vanmiddag terug voor APK.