Dikte accukabel
- blauwelaro
Re:Dikte accukabel
35 kwadraat voldoet prima. En als je deze haalt bij goeie automaterialenzaak, gelijk ff ogen aam leten krimpen. Word je erg blij van. Wel van te voren even kijken hoe groot de oogjes moeten zijn van de kabelschoentjes, in 1 keer klaar. Maat aansluitingen is meestal M8.
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
Hoi Gerard,
Misschien een domme vraag maar weet jij toevallig waar de massakabels bij een 109 santana zitten?
Misschien een domme vraag maar weet jij toevallig waar de massakabels bij een 109 santana zitten?
Tony schrijft:
Hoi Gerard,
Ik ken de Santana's niet.
Maar in het algemeen kan je zeggen: vanaf de min-pool van de accu naar je chassis en vanaf daar (vaak met een gevlochten massastrip) weer naar je motorblok. Dat kan ook vanaf een andere plek op je chassis zijn. Alle verbruikers, van licht tot claxon, maken massa via carrosserie/chassis.
Die aansluitingen moeten schoon en corrosie vrij zijn.
Dus niet alleen de +draden hebben aandacht nodig, de massa aansluitingen zijn net zo belangrijk.