aanhaalmomenten diff
aanhaalmomenten diff
wie o wie weet wat de aanhaalmomenten zijn van de diff? hiermee bedoel ik van de unf bouten van de tandkrans op het diff center. ben de mijne aan het voorzien van een HD krans en pignon...
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re:aanhaalmomenten diff
Neem eens een kijkje in sectie 6 in de workshop manual:
http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Defender-90-110-workshop-maunual-1.pdf
Groeten,
Franc
http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Defender-90-110-workshop-maunual-1.pdf
Groeten,
Franc
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Als het goed is heb je bij die HD spullen die gegevens gehad. Want als dat ander materiaal is dan zal ook het moment anders moeten zijn. :huh: :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
nee, helaas geen gegevens bij gekregen van ashcroft. ben met de manual van de ninety al een heel stuk verder idd.. mijn hartelijke dank daarvoor ;)
B@rt
-
pascal ubags
hoi
dit is een repartie waar je eigenlijk echt wel je fabrieksggegvens bij nodig hebt speling en afstelling.
hou je daar dus ook aan.
gr pascal
dit is een repartie waar je eigenlijk echt wel je fabrieksggegvens bij nodig hebt speling en afstelling.
hou je daar dus ook aan.
gr pascal
Ik ga er vanuit dat je het over een rover as hebt en niet over een Salisbury?
Bij een Rover as is dut 95 tot 163 Nm. Let wel op, het aanhaalmoment bepaalt ook de voorspanning op de lagers....
De laatste keer dat ik dit deed had ik het geluk dat het een los diff was. Dan kun je dus de voorspanning meten.
Ik heb (geloof ik) uiteindelijk zo'n 120 Nm getrokken. Dit was met zowel een Ashcroft pignonas als een Ashcroft flange.
Data is terug te vinden op bladzijde 43 van boek 1, "bevel pignon nut".
Bij een Rover as is dut 95 tot 163 Nm. Let wel op, het aanhaalmoment bepaalt ook de voorspanning op de lagers....
De laatste keer dat ik dit deed had ik het geluk dat het een los diff was. Dan kun je dus de voorspanning meten.
Ik heb (geloof ik) uiteindelijk zo'n 120 Nm getrokken. Dit was met zowel een Ashcroft pignonas als een Ashcroft flange.
Data is terug te vinden op bladzijde 43 van boek 1, "bevel pignon nut".
-
Roger B.
Mike schrijft:
volgens mij vroeg hij om de aanhaalmomenten van de bouten waarmee het kroonwiel op de klok zit....dat heeft niks met lagers te maken en zal zeker niet een erg ruime marge van aanhaalmoment als opgave hebben.
en gezien ie bij de trial zijn diff naar de 7e hemel geholpen heeft neem ik aan dat het om het diff van zijn lightweight gaat (had ie effe mogen vermelden :p) en ik ken die dingen niet zo goed, maar die hebben volgens mij geen salisburryas ;)
Ik ga er vanuit dat je het over een rover as hebt en niet over een Salisbury?
volgens mij vroeg hij om de aanhaalmomenten van de bouten waarmee het kroonwiel op de klok zit....dat heeft niks met lagers te maken en zal zeker niet een erg ruime marge van aanhaalmoment als opgave hebben.
en gezien ie bij de trial zijn diff naar de 7e hemel geholpen heeft neem ik aan dat het om het diff van zijn lightweight gaat (had ie effe mogen vermelden :p) en ik ken die dingen niet zo goed, maar die hebben volgens mij geen salisburryas ;)
gone
Zo hee, zat ik ff te slapen!
Crown wheel to diff case is 55 tot 61 Nm voor Rover as en 155 tot 170 Nm bij Salisbury en loctite gebruiken.
Staan overigens gewoon in het werkplaatshandboek op de pagina die ik al eerder noemde.
Crown wheel to diff case is 55 tot 61 Nm voor Rover as en 155 tot 170 Nm bij Salisbury en loctite gebruiken.
Staan overigens gewoon in het werkplaatshandboek op de pagina die ik al eerder noemde.
@ Roger, jep idd van me geliefde LW.. maar is volgens mij ook beetje verder gekomen dan de 7e hemel.. als ieder tandje een hemel is zit ik in de 11e :unsure: heb de diff ook met een ashcroft pinion en kroonwiel voorzien, wel over moeten stappen naar een 3.54 diff center om het geheel erin te krijgen. die bouten van de lagers gingen idd los bij een 100 Nm, lijkt me dus dat ze daar ook wel mee aangetrokken mogen worden..
maar hebben de de lagers zijwaarts ook een bepaalde voorspanning? kon met voelermaat en meetklok eigenlijk nergens een speling vinden? bedoel hiermee dus de moeren aan de zijkanten waar de steekassen ook door komen te vallen. anders ashcroft ff mailen denk ik maar
@ Mike, welk boek bedoel je trouwens? :huh:
maar hebben de de lagers zijwaarts ook een bepaalde voorspanning? kon met voelermaat en meetklok eigenlijk nergens een speling vinden? bedoel hiermee dus de moeren aan de zijkanten waar de steekassen ook door komen te vallen. anders ashcroft ff mailen denk ik maar
@ Mike, welk boek bedoel je trouwens? :huh:
B@rt
Ik snap 1 ding nog niet: heb je nu een diff met een andere ratio gebruikt dan origineel?
Je kunt geen verschillende ratios gebruiken tussen voor- en achteras.
Groeten,
Franc.
Je kunt geen verschillende ratios gebruiken tussen voor- en achteras.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen