De Disco is een vaag kwaaltje aan het ontwikkelen: als hij gestart wordt is het tik en lopen. Maar dan: de eerste paar seconden loopt hij niet mooi en reageert niet op het gas. Die paar seconden waren er eerst een paar en nu langzaamaan worden het er meer. :dry:
Uitlezen levert niets op. De koppakking is pas gedaan dus ik neem aan dat o-ringen en brandplaatjes vernieuwd zijn. :huh:
Waar moet ik zoeken?? :huh: :huh:
Td5 start en dan...
Td5 start en dan...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Td5 start en dan...
Edward schrijft:
Is de brandstofdrukregelaar nog goed ? Even wat trager qua oppakken had ik ook in de nadagen van mijn Td5, en een lichte diesellucht was er bij tijd en wijle ook (dus rekende ik al op een kleine kostenpost - de harde werkelijk zette alles op z'n kop).
Als de brandstofdrukregelaar lichtjes lekt dan kan je dit niet altijd zien, hoogstens ruiken*, en als ie lekt dan zuigt ie wellicht ietsje lucht tijdens het afkoelen. Met een ietsje lucht loopt de motor gedurende eventjes niet helemaal toppie.
* Als de motor goed warm is dan ruik je weinig (want dat kleine beetje lek-diesel verdampt direct), het best ruik je het als ie net begint op te warmen (de eerste lekkage verdampt pas als de motor warmer wordt).
Groeten MarcS
De Disco is een vaag kwaaltje aan het ontwikkelen: als hij gestart wordt is het tik en lopen. Maar dan: de eerste paar seconden loopt hij niet mooi en reageert niet op het gas. Die paar seconden waren er eerst een paar en nu langzaamaan worden het er meer. :dry:
Uitlezen levert niets op. De koppakking is pas gedaan dus ik neem aan dat o-ringen en brandplaatjes vernieuwd zijn. :huh:
Waar moet ik zoeken?? :huh: :huh:
Is de brandstofdrukregelaar nog goed ? Even wat trager qua oppakken had ik ook in de nadagen van mijn Td5, en een lichte diesellucht was er bij tijd en wijle ook (dus rekende ik al op een kleine kostenpost - de harde werkelijk zette alles op z'n kop).
Als de brandstofdrukregelaar lichtjes lekt dan kan je dit niet altijd zien, hoogstens ruiken*, en als ie lekt dan zuigt ie wellicht ietsje lucht tijdens het afkoelen. Met een ietsje lucht loopt de motor gedurende eventjes niet helemaal toppie.
* Als de motor goed warm is dan ruik je weinig (want dat kleine beetje lek-diesel verdampt direct), het best ruik je het als ie net begint op te warmen (de eerste lekkage verdampt pas als de motor warmer wordt).
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Td5 start en dan...
die o-ringen en brandplaatjes zullen alleen vernieuwd zijn als de verstuivers uit de kop geweest zijn, en dat zal afhankelijk zijn van wat er met de kop gedaan is bij het vervangen van de pakking... geen gespec.onderdelenlijst op de factuur?
olie kabelboom al bekeken?
edit: Marc, die regelaar is vlak voor de koppakking of gelijktijdig gedaan bij de D2 van Ed
olie kabelboom al bekeken?
edit: Marc, die regelaar is vlak voor de koppakking of gelijktijdig gedaan bij de D2 van Ed
gone
Re:Td5 start en dan...
Lijkt erg veel op een probleem wat ik had na cilinderkop revisie.
Ik had de nokjes die de pompverstuivers indrukken niet correct afgesteld.
Auto startte met moeite, draaide een paar seconden rommelig rond en ging dan pas normaal draaien.
Ik had de nokjes die de pompverstuivers indrukken niet correct afgesteld.
Auto startte met moeite, draaide een paar seconden rommelig rond en ging dan pas normaal draaien.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Td5 start en dan...
Roger B. schrijft:
En het was nog wel een van de betere dealers .... (die van Thomas Td5 is natuurlijk nog beter).
MarcS
geen reclame voor de dealer als het dat is
En het was nog wel een van de betere dealers .... (die van Thomas Td5 is natuurlijk nog beter).
MarcS
Re:Td5 start en dan...
trekt ie misschien ergens valse lucht op de brandstof? heeft ie het als ie iets langer stil staat of consequent iedere keer met starten?
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re:Td5 start en dan...
Hij heeft het af en toe en vooral na lang stilstaan. Als die nokken niet goed afgesteld staan zou het toch constant moeten gebeuren?
Het lijkt me idd nog het meest op lucht pakken. Bij een 300tdi zou ik eerst de retourslangen vervangen. :P :P
Het lijkt me idd nog het meest op lucht pakken. Bij een 300tdi zou ik eerst de retourslangen vervangen. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Td5 start en dan...
Roger B. schrijft:
Kweenie, k zal dinsdag als ik de baas weg breng wel ff bij de Geba langs gaan. :huh: :huh:
verstuivers uit de kop geweest?
Kweenie, k zal dinsdag als ik de baas weg breng wel ff bij de Geba langs gaan. :huh: :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten