startproblemen disco td5 2000 bij warme motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dovali

startproblemen disco td5 2000 bij warme motor

Berichtdoor Dovali » 05 Apr 2012, 10:18

Deze winter problemen gehad,kabelboom gedeeltelijk vernieuwd wegens brand door startmotor
( bendix bleef hangen)en olie in de rode stekker van de computer.

Nu rijdt de disco weer een maand perfect maar sinds een paar dagen als ze warm is dan is het net alsof er geen brandstof bij de motor komt.Ik moet dan soms wel 5 minuten starten.

Het brandstoffilter met onderliggende unit heb ik al vervangen maar dit maakt geen verschil.

Wat kan dit zijn ?

Thxs voor het meedenken.

mvg Dominic

PS ik heb het onderstaande topic gelezen van de 2002 disco maar zie zo even geen overeenkomsten

Roger B.

Re: startproblemen disco td5 2000 bij warme motor

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2012, 10:32

en als ie koud is dan slaat ie wel gelijk aan?

al eens foutgeheugen uitgelezen?
gone

Dovali

Re:startproblemen disco td5 2000 bij warme motor

Berichtdoor Dovali » 05 Apr 2012, 10:34

ja, bij koude motor gelijk respons.

Ik heb geen uitleesapparatuur en bij een dealer hier in Belgie ben je gelijk aan de beurt.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2012, 11:06

als het brandplaatjes of anderszins lucht in het systeem zou zijn, zou ik verwachten dat het juist bij koud problemen geeft (langer tijd om lucht te zuigen en door afkoeling "onderdruk" die lucht aanzuig kan creëren)

nu ga je denken aan een temp voeler of iets in die geest waardoor de motor start alsof ie koud is en dat dat dan zorgt dat ie niet aan wil als ie warm is... maar da's lastig zoeken zonder uitlezen.

niemand in de buurt met nanocom (in Antwerpen die air2004 oid die hier over nanocom recent wat gepost heeft)
gone

conny1

Berichtdoor conny1 » 05 Apr 2012, 11:09

Als je zo lang moet doorstarten, gaat de ontluchtingsc-cyclus aan de gang (automatisch). Misschien moet je de brandplaatjes en de rubbertjes van de verstuivers eens vervangen. Zoek maar even op deze site; wordt voldoende uitgelegd.

Dovali

Berichtdoor Dovali » 05 Apr 2012, 11:34

Roger B. schrijft:
als het brandplaatjes of anderszins lucht in het systeem zou zijn, zou ik verwachten dat het juist bij koud problemen geeft (langer tijd om lucht te zuigen en door afkoeling "onderdruk" die lucht aanzuig kan creëren)

nu ga je denken aan een temp voeler of iets in die geest waardoor de motor start alsof ie koud is en dat dat dan zorgt dat ie niet aan wil als ie warm is... maar da's lastig zoeken zonder uitlezen.

niemand in de buurt met nanocom (in Antwerpen die air2004 oid die hier over nanocom recent wat gepost heeft)

Tja uitlezen wordt dan een must.

Nieuw sinds vanochtend bijkomend gegeven.....soms doen de ramen de kachel display en de radio het niet NADAT de auto gestart is.

Kan het zijn dat de computer niet juist meer functioneert doordat er olie in is gekomen ?

Dovali

Berichtdoor Dovali » 05 Apr 2012, 11:35

conny1 schrijft:
Als je zo lang moet doorstarten, gaat de ontluchtingsc-cyclus aan de gang (automatisch). Misschien moet je de brandplaatjes en de rubbertjes van de verstuivers eens vervangen. Zoek maar even op deze site; wordt voldoende uitgelegd.

Begrijp ik. maar dan start de auto ook niet als ie koud is vlg mij.

conny1

Berichtdoor conny1 » 05 Apr 2012, 11:37

Het kan zijn dat het spul allemaal net niet/net wel lekt; bij warme motor zetten dingen uit en bij koude motor krimpen dingen weer in. Dat krimpproces kan net voldoende zijn om lucht in je systeem te laten lopen bij warme motor.

(ik probeer ook maar mee te denken ;) )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2012, 11:49

zat er dan olie IN de motorcomputer? bovendien heeft die motorcomputer niks te maken met het wel of niet werken van ramen, radio en kacheldisplay.

is niet gewoon je accu slecht aan het worden? laat die eens bij een accuboer doormeten

Conny, dat brandplaatjesverhaal geeft toch juist koudstartproblemen, hij start prima als ie koud is maar slecht of niet als ie warm is
gone

Dovali

Berichtdoor Dovali » 05 Apr 2012, 12:00

Roger B. schrijft:
zat er dan olie IN de motorcomputer? bovendien heeft die motorcomputer niks te maken met het wel of niet werken van ramen, radio en kacheldisplay.

is niet gewoon je accu slecht aan het worden? laat die eens bij een accuboer doormeten

Conny, dat brandplaatjesverhaal geeft toch juist koudstartproblemen, hij start prima als ie koud is maar slecht of niet als ie warm is

Ik heb wel al de computersteker een keer of 5 olievrij gemaakt.De vraag is dan of er olie uit de computer in de steker loopt of andersom.

Als je 10 minuten kunt starten is vlgs mij de accu nog goed.Vorige week op de lader gehad en laad nog prima bij,dus die kunnen wij uitsluiten.

Hoe wordt de board computer aangestuurd?Komt de stroom via de ecu ?
Zou het kunnen zijn dat de stroomtoevoer naar de brandstofpomp niet goed(genoeg)is?
Dan moet ik het zoeken via de computer /kabelboom

Terug naar “Techniek”