Hoi Allen,
Val maar meteen met de tekst op je scherm.
Since de winter moet ik elke ochtend 3 keer starten voordat mijn auto aanslaat vervelend maar geen ramp.
Vorige maand heb ik de gloeistiften vervangen omdat ik dacht dat hert daar wel aan zou kunnen liggen.
Helaas de volgende ochtend moest ik weer 3x starten voordat hij aan ging.
Nu nog erger hij start helemaal niet meer startmotor draait gewoon ik hoor de dieselpomp (anders zou ik wel heel doof zijn)
Heeft iemand een ideetje? Ik hoop hem eigelijk nog even aan te krijgen om hem naar de garage te rijden anders moeten we slepen zonder rem en stuurbekrachtiging.
Groetjes Pepijn
Start problemen TD5 uit 2002 met 250.000 km
Re: Start problemen TD5 uit 2002 met 250.000 km
Het schijnt regelmatig voor te komen dat de brandstofopvoerpomp in je tank kapot gaat. Dan schijnt hij erg te gieren heb iik begrepen (heb ik van dit forum gehoord, rij zelf geen TD5) Ik zou daar eerst kijken
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
-
pascal ubags
Re:Start problemen TD5 uit 2002 met 250.000 km
hoi
en als je hem aantrekt,
want
als je stat neemt de startmotor veel spanning weg, en dit vindt de computter echt niet leuk.
te weinig spanning, geen inspuiting.
gr pascal
en als je hem aantrekt,
want
als je stat neemt de startmotor veel spanning weg, en dit vindt de computter echt niet leuk.
te weinig spanning, geen inspuiting.
gr pascal
-
Landmarcs
Roger B. schrijft:
Brandplaatjes, O-ringen rond de pompverstuivers, of "gewoon" de brandstofdrukregelaar.
Slecht starten kan heel goed komen door een beetje lucht in het brandstof-systeem.
Heel veel brandstofdrukregelaars zijn rond deze kilometerstand aan vervanging toe (of reeds vervangen).
Als de brandstofdrukregelaar lekt - je hoeft dat nauwelijks te merken - dan kan hij als de auto even koud staat ietsje lucht naar het brandstofsysteem lekken.
Als je de pomp in de tank goed hoort - zola wordt vermeld - dan kan dat komen door hetzij een pomp die het niet meer geweldig doet danwel door een pomp die extra z'n best doet om het systeem op druk te brengen.
Groeten MarcS
brandplaatjes probleem?
Brandplaatjes, O-ringen rond de pompverstuivers, of "gewoon" de brandstofdrukregelaar.
Slecht starten kan heel goed komen door een beetje lucht in het brandstof-systeem.
Heel veel brandstofdrukregelaars zijn rond deze kilometerstand aan vervanging toe (of reeds vervangen).
Als de brandstofdrukregelaar lekt - je hoeft dat nauwelijks te merken - dan kan hij als de auto even koud staat ietsje lucht naar het brandstofsysteem lekken.
Als je de pomp in de tank goed hoort - zola wordt vermeld - dan kan dat komen door hetzij een pomp die het niet meer geweldig doet danwel door een pomp die extra z'n best doet om het systeem op druk te brengen.
Groeten MarcS
Vanochtend even aangetrokken en hij liep binnen 3 meter terwijl hij het daarvoor met de startmotor niet deed.
Ik denk nu aan de accu misschien geeft hij net niet genoeg stroom de dynamo geeft wel gewoon 14,2 volt.
Heb nu de accu onder de lader staan en ga hem morgenochtend weer in de auto zetten en proberen ik hoop niet dat het alarm, startonderbreker of de computer gaan protesteren als de auto zo lang zonder stroom staat.
Moet ik nog ergens aan denken of resetten voordat ik hem start. Mocht het de accu zijn nog suggesties voor een nieuwe accu?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik denk nu aan de accu misschien geeft hij net niet genoeg stroom de dynamo geeft wel gewoon 14,2 volt.
Heb nu de accu onder de lader staan en ga hem morgenochtend weer in de auto zetten en proberen ik hoop niet dat het alarm, startonderbreker of de computer gaan protesteren als de auto zo lang zonder stroom staat.
Moet ik nog ergens aan denken of resetten voordat ik hem start. Mocht het de accu zijn nog suggesties voor een nieuwe accu?
en toen je de auto aangetrokken had bleef die ook draaien of viel die later weer uit.
ik heb gehad dat ik dan ongeveer 3 km kon rijden en viel die weer uit.
na de brandplaatjes en de rubberringetjes vervangen te hebben was het probleem weg.
groet mark
ik heb gehad dat ik dan ongeveer 3 km kon rijden en viel die weer uit.
na de brandplaatjes en de rubberringetjes vervangen te hebben was het probleem weg.
groet mark
Hoi Marc,
Nadat hij was aangetrokken heeft hij het gewoon weer gedaan waarschijnlijk tot morgenochtend dan start hij niet meer of na een keer of 4 proberen.
Nadat hij was aangetrokken heeft hij het gewoon weer gedaan waarschijnlijk tot morgenochtend dan start hij niet meer of na een keer of 4 proberen.
-
Landmarcs
pepijn schrijft:
Meet de spanning over de accu eens voor en tijdens het starten ?
Als de spanning te laag zakt dan werkt alles maar start ie niet omdat de ECU d'r dan geen zin in heeft.
En, je kan de accu ook laden terwijl de accu in de auto zit.
Groeten MarcS
Vanochtend even aangetrokken en hij liep binnen 3 meter terwijl hij het daarvoor met de startmotor niet deed.
Meet de spanning over de accu eens voor en tijdens het starten ?
Als de spanning te laag zakt dan werkt alles maar start ie niet omdat de ECU d'r dan geen zin in heeft.
En, je kan de accu ook laden terwijl de accu in de auto zit.
Groeten MarcS
sjonge sjonge, de TD5'en zijn wel aan de beurt, zeg.