Wiel keggen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Wiel keggen

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2012, 22:55

Vandaag met de Disco een route afgelegd die ik normaal met de 130 doe. Da gaat dus nie en dus stond de Disco op z'n neus vast.

130 thuis opgehaald en erachter gezet, lier eraan geknoopt met scatchblok en Disco weer omhoog gelierd. Rempedaal ongeveer door de bodem getrapt omdat de 130 naar de Disco schoof. :blink: :blink:

Vraag: kent iemand bestaande wielkeggen die niet alleen voor het wiel liggen, maar ook in de grond steken oid? Of zijn er grotere opvouwbare te koop? :huh: :huh:
Kan wel weer vanalles zelf verzinnen om zelf te maken, maar dat gaat er komende tijd niet van komen aangezien ik voor een paar reuzeklussen sta. :( :(
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke

Re:Wiel keggen

Berichtdoor Luke » 01 Apr 2012, 23:05

Ed,

Gewone simpele jan boere fluitjes oplossing gaat niet werrekuh nie?
Paar grote blokken voor je voorwielen. Per kant 2 behoorlijke stalen pennen om blok te blokkeren (pen van voldoende dikte en lengte uiteraard) en voila

Das de meest simpele die je je kan bedenken toch?
Mits het blok maar een drempel vormt die voldoende hoogte heeft en niet gezellig de auto eroverheen trekt, en mits de pennen niet te dun zijn en auto er met blok en al overheen sleurt.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2012, 23:13

Ja, dat werkt wel maar de twee keggen die ik heb zijn van die blikken dingen van een regenhaspel. Dat werkt prima, maar kost zoveel ruimte dat ik ze nooit bij heb. Er zal toch vast al wel iemand bedacht hebben dat met een paar strippen zo'n ding eenvoudig opvouwbaar te maken is? Als de onderste strippen iets schuin staan dan trekken die de grond in.

Heb het ooit ergens gezien, maar kan nie ontdekken wie dat verkoopt. :huh:
Edward van Vugt

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Apr 2012, 23:19

Sja een systeem wat zichzelf verankert (de grond in drijft) naarmate er meer kracht op komt te staan is perfect natuurlijk, als dat dan ook nog eens opklapbaar is ofzo is dat helemaal ideaal.

Aan de andere kant Ed........ Hoevaak heb je dit in het dagelijks leven nodig?
Eigenlijk alleen bij offroaden toch, en dat is in jullie geval toch meestal iets wat je vooraf planned?
Is het dan de moeite en geld waard om het te kopen? Kan je je afvragen

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Apr 2012, 23:29

Vlgs mij bestaan (of bestonden) er dingen die er zo: /__ uitzien, en het / deel dus scharnierend.

Je kan kiezen of je het wiel op de "staart" zet en het geheel zo tegen schuiven zekert of juist omgekeerd als je bang bent dat de ondergrond teveel meegeeft.

Geheel platgeklapt is het een soort rijplaat.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2012, 23:38

@Marc, je die bedoel ik. Nu nog een retailer vinden.

@Luke, op de 130 staat voorop een lier, achterop een lier(bracket ligt nu bij de verzinker) en de laadbak ligt vol met "wat als" of "in geval van". Ik doe héél weinig in mijn leven gepland of volgens plan. :P :P
Edward van Vugt

StefaN

Berichtdoor StefaN » 01 Apr 2012, 23:39

laat ik even vooropstellen dat je actie met de Disco een edwardiaanse was.... je moet toch maar weer eens achter mij aan rijden :laugh:

4 suggesties:
zeer hoge
klapbare en vouwbare
grondanker achter de wagen met lint of ketting ertussen

en deze: http://www.volvotrucks.com/dealers-vtc/nl-nl/GarageKant/trucks/accessories/safety/pages/wheel_chocks.aspx

ErikL

Berichtdoor ErikL » 01 Apr 2012, 23:49

Edward,

Bedoel je zoiets?
[file name=BA_2680.pdf size=174445]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/BA_2680.pdf[/file]

Gr.
Erik

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2012, 23:52

ErikL schrijft:
Edward,

Bedoel je zoiets?
[file name=BA_2680.pdf size=174445]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/BA_2680.pdf[/file]

Gr.
Erik

Jaaa! Denk dat dat degene is die ik gezien heb. Was volgens mij op Billing of Peterborough. Al kan deze nog wel redelijk makkelijk schuiven. Vraag is of dat ook gebeurd.

Mmmhhhh, als ik deze zie denk ik natuurlijk meteen: die is te makkelijk zelf te maken! :blush: :blush:
Edward van Vugt

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Apr 2012, 23:55

Edward schrijft:

@Luke, op de 130 staat voorop een lier, achterop een lier(bracket ligt nu bij de verzinker) en de laadbak ligt vol met "wat als" of "in geval van". Ik doe héél weinig in mijn leven gepland of volgens plan. :P :P

Ik weet niet waarom maar ik krijg om een of andere reden juist de indruk dat het tegenovergesteld is (ook heel bekend)
:)

Luke

Terug naar “Techniek”