Km teller ijken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RikH
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 Feb 2010, 22:54

Re:Km teller ijken

Berichtdoor RikH » 02 Apr 2012, 12:55

Hoi Hugo,

Is leuk om uit te zoeken ja. Maar dan moeten we eignlijk de disco van Pascal erbij hebben want die doet het niet meer op cc. Hij heeft het, als ik het goed begrijp andersom. Disco met defender overbrenging. Zou wel leuk zijn als importeur en dealer er niet uitkomen en wij wel. ;)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Km teller ijken

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2012, 16:46

zie niet helemaal wat het nut is dat wieltoerental en motortoerental vergeleken worden, maar kan me wel voorstellen dat dat gedaan kan worden....bij een handbak....maar bij een automaat heb je mogelijk slip, hoe doen ze het daar bij dan?
gone

Wiko
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 Aug 2009, 22:52

Re:Km teller ijken

Berichtdoor Wiko » 03 Apr 2012, 00:16

Mijn D2 heeft een defender tussenbak en een 4.11 overbrening in de diffs. Met 315x75x16 banden toch nog veel hoger toerental als originel disco. CC werk gewoon.
Gr.Wiko

Gizmo
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 Feb 2007, 18:28
Contact:

Re:Km teller ijken

Berichtdoor Gizmo » 03 Apr 2012, 16:24

Fijn dat iedereen zijn eigen perikelen plaatst, maar daar heb ik niets aan.
(sorry, over niets wordt zo veel gepraat als over frustraties.....maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gehad.......en die is of iemand weet of het waar is, (en hoe het evt werkt) of dat de Km-teller ge-ijkt kan worden..)

De snelheidsmeter, en dus ook de KM-teller, krijgt zijn signaal van de sensor die op de tussenbak zit. Vroeger zat daar gewoon een mechanische kabel aan, maar dat is veranderd.
De ECU krijgt helemaal geen signaal van de bak...!!!!! Dat krijgt deze van de snelheidsmeter/km-teller...
Dus.....
Mijn vraag blijft bestaan....en als niemand antwoord heeft......dan blijft het stil...?!

De opmerking of het juiste kunststof tandwieltje dat in de tussenbak zit om de snelheid om te zetten vind ik een hele goede. Daarvoor mijn dank!
Dat ga ik eens controleren......
Goede tip!

Met vriendelijke groet,

Sander

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Km teller ijken

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2012, 16:51

dat tandwieletje is De manier van landrover om de weergave van de teller aan te passen aan de bandenmaat, ze hebben er een stuk of 5 geloofik,die zondermeer van buitenaf verwisselbaar zijn.

dus eigenlijk heb je je antwoord in de eerste paar berichten,al gehad.......en de ecu verhalen gaan over een "überdefender" :laugh:
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Km teller ijken

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2012, 18:23

Roger B. schrijft:
grote wielen is het probleem niet, bij mij met 245/75 werkt cc gewoon. probleem zit voor cc in combi toerental/snelheid...vreemd xat dat bij automaat geen probleem geeft

maar de cc zit in de motor ecu, die krijgt van abs ecu snelheidsinfo

dat dat niet gewijzigd kan, hoeft niet te betekenen dat de tellerunit niet via testbook geijkt kan worden



De maat van de wielen is nooit het probleem aangezien er geen GPS- of radar-snelheidsmodule inzit.
Het probleem is kennelijk dat een Disco ECU "weet" dat er een Disco tussenbak in zit en idem bij de Defender. Is dus een kwestie van dat stukje software omzetten zodat de tussenbak met de software matcht. Wel gek dat ze dit niet "toegankelijk" hebben gemaakt, of de specs zo breed gekozen dat een tussenbak-wissel probleemloos zou blijven.

Mijn cruise-control zit overigens in mijn rechtervoet, die werkt altijd.


Groeten MarcS

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Km teller ijken

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 18:56

Landmarcs schrijft:


Mijn cruise-control zit overigens in mijn rechtervoet, die werkt altijd.


Groeten MarcS


mijn rechtervoet is dan net ff iets anders, das meer een cruis out of control :P
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten