Mijn setje BF mud's zijn aan vervanging toe. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Cooper 255/85/16 discovery st.
Zit tussen BF mud en BF Allterrain in.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze band.
Grt Allroads
Cooper ST - 255/85/16
- Thomas Td5
Re:Cooper ST - 255/85/16
Allroads schrijft:
Ik keek ook naar die band toen ik zocht naar een AT band. Ik kreeg te horen dat ze snel sleten.
Mijn setje BF mud's zijn aan vervanging toe. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Cooper 255/85/16 discovery st.
Zit tussen BF mud en BF Allterrain in.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze band.
Grt Allroads
Ik keek ook naar die band toen ik zocht naar een AT band. Ik kreeg te horen dat ze snel sleten.
ik heb r 235/85R16 onder liggen (Ninety) en qua slijtage valt het reuze mee.
De afstelling van de sporing aan de voorzijde is goed en de banden spanning staat op 2.5 bar.
Het is een grove band, maar heeft toch een goede wegligging op droog en nat asfalt en onverhard.
Cooper geeft ook een garantie af op de kilometers.
De afstelling van de sporing aan de voorzijde is goed en de banden spanning staat op 2.5 bar.
Het is een grove band, maar heeft toch een goede wegligging op droog en nat asfalt en onverhard.
Cooper geeft ook een garantie af op de kilometers.
Dat slijten kan zijn maar een collega van mij heeft ze ook in de 255 maat en rijd gemiddeld zo'n 120 duizend kilometer met een set, hij doet ze weg beneden de 5mm profiel.
En nee hij rijdt niet alleen maar in de jungle tussen de palmbomen maar gewoon in de Amsterdamse asfalt jungle.
En nee hij rijdt niet alleen maar in de jungle tussen de palmbomen maar gewoon in de Amsterdamse asfalt jungle.
The sky is not the limit, the ground is
Mn broer rijdt met Cooper Zeon LTZ onder z'n Range Rover Sport 4.2 supercharged.
Normaal moet er toch wel elke 40 000 km een verse setje rubber Goodyear onder vanwege z'n rijstijl...
Nu met de Coopers rijdt ie er al ruim 50 000 km mee en heeft nog steeds ruim 8 mm profiel...
Hij ondervind een betere tratie in winterse omstandigheden met sneeuw en gladheid, heeft meer te vertellen in terrein, en ook gewoon op het asfalt hoeft hij niet in te leveren op remweg.
De kwaliteit voor zowel de STT als de LTZ is gewoon goed.
Value for money.
Shop even bij Paddock of John Craddock voor de beste aanbieding.
Normaal moet er toch wel elke 40 000 km een verse setje rubber Goodyear onder vanwege z'n rijstijl...
Nu met de Coopers rijdt ie er al ruim 50 000 km mee en heeft nog steeds ruim 8 mm profiel...
Hij ondervind een betere tratie in winterse omstandigheden met sneeuw en gladheid, heeft meer te vertellen in terrein, en ook gewoon op het asfalt hoeft hij niet in te leveren op remweg.
De kwaliteit voor zowel de STT als de LTZ is gewoon goed.
Value for money.
Shop even bij Paddock of John Craddock voor de beste aanbieding.
-
Landmarcs
Re:Cooper ST - 255/85/16 - ST of ST Maxx
Dag Bandenlozen,
Er is bij de Cooper ST inmiddels ook nog weer de keuze tussen de ST en de ST Maxx.
De Cooper ST schijnt (zo hoorde ik) ook goed in sneeuw te presteren, en als je de fabrieksinfo moet geloven is de ST Maxx gelijk of beter.
De ST Maxx lijkt zo op de visuele impressie redelijk op de Goodyear Duratrac (waar ook van gezegd wordt dat ie echt "alles" zou kunnen).
Groeten MarcS
Er is bij de Cooper ST inmiddels ook nog weer de keuze tussen de ST en de ST Maxx.
De Cooper ST schijnt (zo hoorde ik) ook goed in sneeuw te presteren, en als je de fabrieksinfo moet geloven is de ST Maxx gelijk of beter.
Links de ST, rechts de ST Maxx
De ST Maxx lijkt zo op de visuele impressie redelijk op de Goodyear Duratrac (waar ook van gezegd wordt dat ie echt "alles" zou kunnen).
Groeten MarcS
Re:Cooper ST - 255/85/16 - ST of ST Maxx
Landmarcs schrijft:
Maar zowel de ST Maxx als de Duratrac zijn helaas niet verkrijgbaar in 255/85/16.
Maar zowel de ST Maxx als de Duratrac zijn helaas niet verkrijgbaar in 255/85/16.
- Thomas Td5
Waarom valt de BFG AT eigenlijk af? Qua slijtvastheid is die ook erg goed.
- JoostKenya
Thomas Td5 schrijft:
Omdat die ook niet in 255-85R16 leverbaar is.
Waarom valt de BFG AT eigenlijk af? Qua slijtvastheid is die ook erg goed.
Omdat die ook niet in 255-85R16 leverbaar is.