Daarstraks even de bordkarton plaat onder het handschoenkastje verwijderd.
Daarachter dacht ik de slabs ecu te vinden, maar nee, enkel een of andere fan, en een pak draad.
Moet ik achter de handschoenkast komen om de slabs ecu te vinden; of zit ik volledig verkeerd ?
Indien ja , wat moet ik daar voor demonteren ?
Ik wil de aansluitpunten van de 4 abs sensoren kunnen bereiken ?
disco 2(a) 2004; terug vinden slabs ecu
- RobStewart
Re:disco 2(a) 2004; terug vinden slabs ecu
Remove the handschoenkastje, via the 4 screw on the hinges at the bottom. SLABS is on the right hand side and is the black box with all the connectors going to it, the connector you are looking for is the one furthest away from you closest to the shutboard.
Oh and if you want to take the SLABS ECU out then it has 4 10mm nuts holding it on 3 you can get to and the other one you can't ;) and if the one you can't get to isn't there then don't worry, it just means that the recall on the SLABS unit was carried out by a Trained Land Rover Mechanic :woohoo:
Rob
Oh and if you want to take the SLABS ECU out then it has 4 10mm nuts holding it on 3 you can get to and the other one you can't ;) and if the one you can't get to isn't there then don't worry, it just means that the recall on the SLABS unit was carried out by a Trained Land Rover Mechanic :woohoo:
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
haal kastje er nooit uit ...
aan weerszijden de eindstops omhoog drukken tegen de veer dan kunnen ze door de uitsparing in het dash en kan het kastje verder open en helemaal naar beneden geklapt, en is gat in dash ook vrij
aan weerszijden de eindstops omhoog drukken tegen de veer dan kunnen ze door de uitsparing in het dash en kan het kastje verder open en helemaal naar beneden geklapt, en is gat in dash ook vrij
gone
- RobStewart
Roger B. wrote:
..... and piss about all afternoon with a bloody great lump of kastje tht will be up when you want it down and down when you want it up and it'll get in the way and annoy you ;)
Rob
haal kastje er nooit uit ...
..... and piss about all afternoon with a bloody great lump of kastje tht will be up when you want it down and down when you want it up and it'll get in the way and annoy you ;)
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
OK dus de 4 schroeven onderaan het handschoenkastje die de scharnieren lijken vast te houden.
Dat zullen we even proberen, ik hou jullie op de hoogte. Het kastje er uit halen is niet mijn bedoeling, enkel de abs sensors uitmeten. Weerstand meten, terwijl draaien met wiel, en indien mogelijk ook spanning die over een sensor staat.
Dat zullen we even proberen, ik hou jullie op de hoogte. Het kastje er uit halen is niet mijn bedoeling, enkel de abs sensors uitmeten. Weerstand meten, terwijl draaien met wiel, en indien mogelijk ook spanning die over een sensor staat.
-
Roger B.
heb je storing dan?
uitlezen foutcodering geeft aan welke sensor eventueel foutief signaal geeft
die sensor er even uit halen en top goed bekijken --> schade aan top, nieuwe naaf met sensor plaatsen klaar
geen schade, dan (indien aanwezig) stekker even bekijken (maar die zijn bijna altijd brandschoon) en bekijken of de kabel nergens beschadigd is
dan heb je nog de optie sensor stuk of kabelprobleem (weerstand) in beide gevallen moet er nieuwe sensor met kabel tot aan SLABS ecu in om het 100% te doen begreep ik (ik heb gewoon de sensor weer in de stekker in de buurt van het wiel ingestoken)
uitlezen foutcodering geeft aan welke sensor eventueel foutief signaal geeft
die sensor er even uit halen en top goed bekijken --> schade aan top, nieuwe naaf met sensor plaatsen klaar
geen schade, dan (indien aanwezig) stekker even bekijken (maar die zijn bijna altijd brandschoon) en bekijken of de kabel nergens beschadigd is
dan heb je nog de optie sensor stuk of kabelprobleem (weerstand) in beide gevallen moet er nieuwe sensor met kabel tot aan SLABS ecu in om het 100% te doen begreep ik (ik heb gewoon de sensor weer in de stekker in de buurt van het wiel ingestoken)
gone
Ja nu begrijp ik het, het ging over het handschoenkastje dat jij er nooit uithaalt.
Nu ja dat is er ondertussen uit bij mij.
Rechts zie ik dan op de zijkant van twee zwarte kasten, de linkse is de slabsecu, die wil ik bereiken. (Weet iemand wat de rechtse kast is ??)
De slabsecu krijgt onderin 4 pluggen binnen, een blauwe een gele een violet en dan als laatste een zwarte, die moet ik hebben.
@ROD, 4 nuts of M10 are still there, thus probably no recall for mine, or still not done, can't pay the LR prices in Belgium, can't or wil niet betalen. :laugh:
Rechts zie ik dan op de zijkant van twee zwarte kasten, de linkse is de slabsecu, die wil ik bereiken. (Weet iemand wat de rechtse kast is ??)
De slabsecu krijgt onderin 4 pluggen binnen, een blauwe een gele een violet en dan als laatste een zwarte, die moet ik hebben.
@ROD, 4 nuts of M10 are still there, thus probably no recall for mine, or still not done, can't pay the LR prices in Belgium, can't or wil niet betalen. :laugh:
- RobStewart
air0240 wrote:
Never had a problem taking it or putting it back infact it's 2 minutes work :)
ACE ECU or BCU depends on which one you are referring to ;)
Yes it is.
As it's a recall, it cost you Nothing, Niks, Nada or Bugger All ;)
Rob !!!!!
Ja nu begrijp ik het, het ging over het handschoenkastje dat jij er nooit uithaalt.
Never had a problem taking it or putting it back infact it's 2 minutes work :)
ACE ECU or BCU depends on which one you are referring to ;)
Yes it is.
As it's a recall, it cost you Nothing, Niks, Nada or Bugger All ;)
Rob !!!!!
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery