Uitlaat Serie 2A Diesel LH / RH

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
cees

Uitlaat Serie 2A Diesel LH / RH

Berichtdoor cees » 27 Mar 2012, 20:42

Ik moet een nieuwe uitlaat kopen en wil dus een RVS bestellen. Ik heb al eerder gekocht bij
LR Series in Engeland en vind daar dus een partnummer. Omdat ik wil vergelijken ( haast heb ..APK)........kijk ik óok bij Vislandrovers in Scheveningen.
Daar moet ik echter kiezen tussen LH of RH drive.
Is dat écht belangrijk? Ik heb Triumph en Lotussen gehad, maar nooit verschil in uitlaten LH of RH .
Nou is het eerste antwoord natuurlijk, koop dan bij Vislandrover, maar afgezien van de prijs, moet ik daar eerst bestellen..........voordat ik een levertijd te weten kom.

RobStewart

Re:Uitlaat Serie 2A Diesel LH / RH

Berichtdoor RobStewart » 27 Mar 2012, 21:15

LHD exits on the Left Hand Side, RHD exits on the Right Hand Side other than that they are identical. Now a few years ago you couldn't have a RHD exit on the Right Hand Side, but now they dont't care as long as it's gas tight. The other advantage of the RHD system is that it comes down the LHS of the vehicle goes through the silencer and exits on the RHS, the gas flows without interruption, the LHD system gets strangled in the silencer and is crap.

The only thing you need extra is the RHD end mounting bracket but the holes to mount it are already there.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

ericensusan

Berichtdoor ericensusan » 27 Mar 2012, 21:26

Vind een rvs uitlaat belachelijk duur kost bij Jansen in Oisterwijk 290euro ex btw kijk maar eens het verschil in prijs voor een gewone die ook heel lang meegaan.heb zelf een lw88 lhd en een rechtse geplaats omdat daar ook nog eens prijs verschil in zit.Heb de beugel van links naar rechts geplaatst en geen problemen met monteren gehad.

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Mar 2012, 22:06

ericensusan schrijft:
Vind een rvs uitlaat belachelijk duur kost bij Jansen in Oisterwijk 290euro ex btw kijk maar eens het verschil in prijs voor een gewone die ook heel lang meegaan.heb zelf een lw88 lhd en een rechtse geplaats omdat daar ook nog eens prijs verschil in zit.Heb de beugel van links naar rechts geplaatst en geen problemen met monteren gehad.

RVS is veel harder en dus brozer dan gewoon staal. De langere levensduur die je dus zou verwachten door minder roest wordt vaak teniet gedaan door breuk op lassen of bij beugels.

De meerprijs is het in mijn ogen dan ook niet waard.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

cees

Berichtdoor cees » 04 Apr 2012, 18:56

Ik heb het advies ter harte genomen en een gewone stalen uitlaat besteld. De fout die ik gemaakt heb is een ander advies ......bestellen bij Paddock .......opvolgen. De set is goedkoop en kompleet met bevestiging materialen. En binnen een week vanuit Engeland thuis bezorgd.
Maar een typisch geval van " Goedkoop = Duurkoop".
Het systeem komt tegen het chassis en de pijp(en) moeten verhit en pas gemaakt worden.
Dus.........
Cees

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Apr 2012, 19:16

Een uitlaatbuis hoef je echt niet te verhitten om die wat bij te buigen hoor. Gewoon even in een buigpers en kleine correcties kunnen zo gedaan worden.

Overigens heb ik hetzelfde gehad met een uitlaat van een lokale Nederlandse Land Rover onderdelenboer. Dus om dat Paddock nu aan te rekenen vind ik een beetje flauw. Zij verkopen ze, ze maken ze niet. :dry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

cees

Berichtdoor cees » 04 Apr 2012, 19:44

Gewoon in een buigpers .............ik heb best veel gereedschap. Maar een buigpers zit er niet bij. En ik denk dat ik niet de enige ben
Cees

Terug naar “Techniek”