Dat lijkt mij meer de tussenbak die lekt en misschien wel de o-ring van de hulpas.
Olie van de tussenbak peilen; aan de achterkant naast/achter de handremtrommel. Onderkant vulplug-opening is ook peil.
Groet,
Erik.
Discovery 2 2003 debakel automaatbakolie verversen
- Erik Peters
Re: Discovery 2 2003 debakel automaatbakolie verversen
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Dat lijkt mij meer de tussenbak die lekt en misschien wel de o-ring van de hulpas.
Olie van de tussenbak peilen; aan de achterkant naast/achter de handremtrommel. Onderkant vulplug-opening is ook peil.
Groet,
Erik.
Eens, controleer eens of het olie is of atf. In de automaat zit atf die rood van kleur zou moeten zijn in de bak zit gelige olie. Ook bij vervuilde vloeistoffen is het verschil meestal wel te zien.
Maar de ervaring leert dat de tussenbak standaard lekt en de automaat eigenlijk nooit.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb een gereviseerde automaat in mijn TD5. 6 weken geleden olie + filter vd automaat ververst (15dkm gereden). Zelfs dan kom je al rotzooi tegen.
Dat zal dan aan de revisie liggen want in mijn vorige Disco heeft de automaat het 350K probleemloos gedaan en bij verversen kwam daar hooguit gore atf uit maar nooit gruis en zeker geen bouten! 
Edward van Vugt