Ga deze week even wat experimenteren, maar aan al de reacties te zien moet het met een simpel plaatje opgelost zijn.
Had ik bijna het roofrack alweer op marktplaats gezet.. :blush:
Gr.
Erik
Probleem intussen opgelost?
Heb onlangs een nieuw roofrack gekocht omdat het vorig te hoog was voor onze nieuwe garage.
Het oude was ook een frontrunner, model S2000 (denk ik). Nooit last gehad van trillingen, af en toe, afhankelijk van de temperatuur, maakte het wel eens geluid maar verder niets.
Nu dus opnieuw een Frontrunner, type Slimline gemonteerd vlak voor we op vakantie vertrokken.
Met de 2 grote dakzakken op het dak ging het goed, maar eens die er af begon het roofrack enorm hard te trillen vanaf ± 80 km/h . Zover ik kon voelen tijdens het rijden is het één welbepaalde lat die zo hard trilt. Heel den auto begint te daveren.
Heb nochtans de air deflector gemonteerd, op het randprofiel en de eerste lat. Zo stond het ook in de montagevoorschriften. Er waren zelfs poprivetten bijgeleverd om het op effectief op het randprofiel te kunnen bevestigen.
Ik overweeg nu om één of twee houten latten overlangs te monteren om die trillingen tegen te gaan.
Iemand nog andere suggesties?