Series 3 springt uit hoge gearing
- Hans Laro 88
Series 3 springt uit hoge gearing
Mijn series 3 springt uit de hoge gearing. Dit terwijl de selector goed gelocked is. Het lijkt erop dat er flink aan de stang getrokken wordt, je ziet de stang met de rode knop naar achteren bewegen tijdens optrekken. Zelfs als ik een extra ring onder de arreteer veer zet ,springt hij eruit. Er us een kracht op de geleider stang, maar ik begrijp niet waar die kracht vandaan komt.
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
- Erik Peters
Re: Series 3 springt uit hoge gearing
Hans Laro 88 schreef:Er is een kracht op de geleider stang, maar ik begrijp niet waar die kracht vandaan komt.
Van de tandwielen in de tussenbak. De schakelgaffel wordt door het tandwiel achteruit getrokken. Waarschijnlijk springt die (nog) niet uit de hoge gearing als je de schakelhendel (rode knop) vast houdt. Maar e.e.a. wordt steeds erger.
Ik denk dat je aan een bakrevisie toe bent.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- Hans Laro 88
Hallo Erik,
Vandaag het afdek kapje losgehaald. Ik ga morgen een stukje rijden zonder dat kapje en een losse gaffelstang.
Ik denk dat je gelijk hebt. De kleine tandwielkrans van de hoge gearing die lokt in de tandwielen waar de gaffel op zit zijn scheef afgesleten. Dan krijg je inderdaad een axiale (?) beweging. Ben benieuwd.
Bedankt voor je reactie
Hans
Vandaag het afdek kapje losgehaald. Ik ga morgen een stukje rijden zonder dat kapje en een losse gaffelstang.
Ik denk dat je gelijk hebt. De kleine tandwielkrans van de hoge gearing die lokt in de tandwielen waar de gaffel op zit zijn scheef afgesleten. Dan krijg je inderdaad een axiale (?) beweging. Ben benieuwd.
Bedankt voor je reactie
Hans
Groet,
Hans
Hans
- Erik Peters
Hans Laro 88 schreef:Dan krijg je inderdaad een axiale (?) beweging.
Precies. Als je meer vermogen door de bak stuurt dan wordt er harder aan de schakelgaffel/stang getrokken. Dus bak revisie of een ruilbak.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- Hans Laro 88
Ik heb de bak eruit.
Ik neem aan dat ik de as er voorzichtig uit kan tikken als de veerring eruit is.
Ik neem aan dat ik de as er voorzichtig uit kan tikken als de veerring eruit is.
Groet,
Hans
Hans
- Erik Peters
In het werkplaatshandboek staat beschreven hoe te werk te gaan om e.e.a. te demonteren EN weer monteren.
Online is wel een pdf van zo'n (Land Rover) Werkplaatshandboek (Workshop Manual) te downloaden. Zelfs in het Nederlands.
Groet,
Erik.
Online is wel een pdf van zo'n (Land Rover) Werkplaatshandboek (Workshop Manual) te downloaden. Zelfs in het Nederlands.
Groet,
Erik.