Binnen verlichting werkt niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Svendef90

Binnen verlichting werkt niet

Berichtdoor Svendef90 » 28 Okt 2024, 11:25

Mijn dashboard verlichting Km teller en pinkers werken niet meer tijdens het rijden.
De zekering springt maar tijdens het stationair draaien springt hij niet.
Enkel als ik ga rijden springt de zekering.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn

Landmarcs

Re: Binnen verlichting werkt niet

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2024, 17:25

Welkom "Svendef90"

Worden wellicht de remlichten door dezelfde zekering gezekerd ?
Dan is het niet als je gaat rijden maar als je eenmaal rijdt en dan remt waarbij de zekering het begeeft.
Zo ja, dan eerst maar eens de remlichten etc. controleren.

Groeten MarcS

Erik Peters

Re: Binnen verlichting werkt niet

Berichtdoor Erik Peters » 29 Okt 2024, 18:18

Ja, je moet eerst even uitzoeken waar de betreffende zekering nog meer voor dient.
Zo had ik een keer geen remlichten tijdens de APK en na vervangen van de zekering wel weer, dus werd de Td5 APK goedgekeurd. Maar op een gegeven moment had ik weer dat de remlichten niet meer functioneerden en dat bleek nadat ik de achteruit ingeschakeld had (doorgebrande zekering). Stekkerverbinding naar de achteruitrijschakelaar (in de versnellingsbak) los gemaakt en toen bleef de zekering heel.
Uiteraard een nieuwe schakelaar gemonteerd, dat was wel een hoop gepruts, maar nu blijft alles het gewoon weer doen.

Groet,

Erik.

p.s. Het is wel belangrijk dat je het bedradingsschema van jouw auto bekijkt. Tussen de verschillende uitvoeringen en bouwjaren zit verschil (ook qua zekeringen).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”