Zelf verzinken kan prima, maar je moet het chassis eerst in de pyrolyse oven doen en dan laten stralen. Reken op ca 1000 euro ex BTW aan kosten.
Als je dan zelf het laswerk kunt doen kost dat bijna niets. Daarna heel veel gaten boren op de juiste plekken zodat het zink er in en de lucht er uit kan in het zinkbad.
Daarna kan je hem laten galvaniseren, momenteel ca 300 euro ex BTW.
Als je nog een 200 euro aan transport kwijt bent ben je dan voor 1500 euro ex BTW klaar. Scheelt toch nog flink t.o.v. een nieuw exemplaar.
Pyrolyse en stralen kan bij Straalbedrijf Evers in Ederveen
Galvaniseren kan bij Rotocoat op diverse plekken in NL, ze hebben liever geen particulieren .
We hebben vele tientallen chassis laten galvaniseren in de laatste 17 jaar en ze zien er ook na 17 jaar allemaal nog top uit.
Maar nu we met http://www.chassiswissel.nl importeur van MAER chassis zijn komt het nog maar zeer zelden voor dat we een gebruikt chassis galvaniseren.
Zakelijk kom je als je de uren rekent met wat laswerk al snel duurder uit dan een nieuw exemplaar. En een Maer chassis is altijd HD uitgevoerd en is gewoon op heel veel punten verbeterd. Helaas voert de fabriek elk jaar wel één of twee prijsverhogingen door, toen ze net begonnen waren waren ze echt spotgoedkoop, maar ook nu nog relatief betaalbaar.
Gangbare chassis zijn regelmatig uit voorraad leverbaar, anders duurt het een week of 12 voordat we ze hebben.
Ze kunnen bij ons in Zenderen worden opgehaald, of bij Bowy van Yellow Trading in de Punt.
Chassis galvaniseren is lakken
-
one-ten.nl
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18 Dec 2016, 09:22
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten