puma deuren inhangen; koets spuiten
puma deuren inhangen; koets spuiten
Dag, wie weet een goed adres om in mijn defender 110 (1985) nieuwe puma deuren in te hangen? Het punt is ook dat de koets op z'n zacht gezegd niet helemaal haaks is. Ik zoek ook een goed (en betaalbaar) adres om de koets incl. deuren te spuiten.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: puma deuren inhangen; koets spuiten
Ik denk dat er geen enkele Defender of Defenderoïde rondrijdt die wel haaks is.
Ook bij een bijna nieuwe 110 is het de vraag waar en hoe scheef ie is.
Nieuwe, degelijke en serieus rechte "Jackable Sills" moesten indertijd aangepast worden om ze netjes onder mijn oude (toen overigens nog bijna nieuwe) 110 gemonteerd te krijgen. Diezelfde "Jackable Sills" inmiddels 10 jaar ouder maar nog steeds even recht - want degelijker dan het chassis - pasten heel redelijk onder mijn toen ook weer als nieuw nieuwe "Puma" 110 .... maar om ze redelijk pas te krijgen moest je wel het halve autogewicht + nog wat inzetten om aan één zijde de "Sill" er onder te forceren. Denkelijk stond het "Main Bulkhead" toch net iets uit het lood tov het chassis.
Overigens zorgden de "Jackable Sills" er wel voor dat de oude 110 redelijk recht bleef toen die onbedoeld op z'n gepoetste kant landde. Deze solide "Sill"-balken houden het "Main Bulkhead" op z'n minst een beetje in toom .
O ja, bij mijn 110-en gaat/ging het om de HardTop carrosserie, een carrosserie waarvan je toch zou denken dat het uitlijnen van laadbak en "Main Bulkhead" toch niet de moeilijkste klus is. (Overigens, zelfs die geheel rechthoekig ogende laadbak is niet echt rechthoekig en/of parallel.)
Groeten MarcS
PS Het is natuurlijk maar de vraag of het verstandig is om nog te proberen het "Main Bulkhead" met gepast geweld recht te zetten bij een 40 jaar oude auto. Een krik eronder en dan nog wat trekken en duwen zou bij inmiddels enigszins krokant plaatwerk fatale gevolgen kunnen hebben. Het is dus te hopen dat dat "Bulkhead" min of meer recht staat.
Ook bij een bijna nieuwe 110 is het de vraag waar en hoe scheef ie is.
Nieuwe, degelijke en serieus rechte "Jackable Sills" moesten indertijd aangepast worden om ze netjes onder mijn oude (toen overigens nog bijna nieuwe) 110 gemonteerd te krijgen. Diezelfde "Jackable Sills" inmiddels 10 jaar ouder maar nog steeds even recht - want degelijker dan het chassis - pasten heel redelijk onder mijn toen ook weer als nieuw nieuwe "Puma" 110 .... maar om ze redelijk pas te krijgen moest je wel het halve autogewicht + nog wat inzetten om aan één zijde de "Sill" er onder te forceren. Denkelijk stond het "Main Bulkhead" toch net iets uit het lood tov het chassis.
Overigens zorgden de "Jackable Sills" er wel voor dat de oude 110 redelijk recht bleef toen die onbedoeld op z'n gepoetste kant landde. Deze solide "Sill"-balken houden het "Main Bulkhead" op z'n minst een beetje in toom .
O ja, bij mijn 110-en gaat/ging het om de HardTop carrosserie, een carrosserie waarvan je toch zou denken dat het uitlijnen van laadbak en "Main Bulkhead" toch niet de moeilijkste klus is. (Overigens, zelfs die geheel rechthoekig ogende laadbak is niet echt rechthoekig en/of parallel.)
Groeten MarcS
PS Het is natuurlijk maar de vraag of het verstandig is om nog te proberen het "Main Bulkhead" met gepast geweld recht te zetten bij een 40 jaar oude auto. Een krik eronder en dan nog wat trekken en duwen zou bij inmiddels enigszins krokant plaatwerk fatale gevolgen kunnen hebben. Het is dus te hopen dat dat "Bulkhead" min of meer recht staat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten