Het betreft een Defender (110) uit 2013 met de 2.2 Puma motor.
Nadat ik mogelijk diesel van wat mindere kwaliteit getankt heb in Noord-Macedonie brandt het check engine lampje regelmatig.
Na het resetten blijft het lampje uit totdat bij een opgewarmde motor, de motor een paar minuten stationair draait.
De uitleescode is O2 Sensor Slow Response - Rich to Lean Bank 1 sensor 1.
De motor lijkt niet anders te lopen als anders.
Heeft iemand een idee wat te doen?
Check Engine Defender 2.2 Puma
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Check Engine Defender 2.2 Puma
Schijnt wel eens vaker voor te komen bij Fords: https://www.talkford.com/threads/2-2-td ... ge.369625/
Sensor defect geraakt door de slechte brandstof vermoedelijk.
Sensor vervangen dan zou de melding weg moeten blijven.
Maar als de auto verder goed rijdt, misschien gewoon doorrijden en later vervangen.
groet,
Erik.
Sensor defect geraakt door de slechte brandstof vermoedelijk.
Sensor vervangen dan zou de melding weg moeten blijven.
Maar als de auto verder goed rijdt, misschien gewoon doorrijden en later vervangen.
groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Check Engine Defender 2.2 Puma
Bedankt voor de reactie, de motor "loopt" verder prima.
Lampje is alleen wat irritant, ik reset het nu met enige regelmaat.
Lampje is alleen wat irritant, ik reset het nu met enige regelmaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten