Hallo medeliefhebbers,
Gisteren tijdens de trial kwam ik er achter dat mijn dif lock niet werkt, het lampje in mijn dashboard ging niet branden en de bandjes bleven spinnen. Kan iemand van jullie mij vertellen waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?
Marc
Dif locked niet
Dif locked niet
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:Dif locked niet
Hallo Marc,
Wanneer het lampje op het dashboard ook niet aan gaat dan denk ik dat de bedieningsstang(etjes) niet op hun plaats zitten/losgeschoten zijn.
Zit bovenop het deel van de tussenbak waar de voorste cardanas aan vast zit.
Groet,
Erik.
Wanneer het lampje op het dashboard ook niet aan gaat dan denk ik dat de bedieningsstang(etjes) niet op hun plaats zitten/losgeschoten zijn.
Zit bovenop het deel van de tussenbak waar de voorste cardanas aan vast zit.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re:Dif locked niet
Erik, bedankt voor de tip, ik ga er morgen even onder liggen.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
Ik ben er onder gekropen, maar kon in die positie niets zien. Vanochtend de auto op de brug gezet en het stangetje gevonden. Het stangetje beweegt keurig heen en weer als je het pookje in diflock zet. Er zat wel wat vuil en aangekoekte narigheid, die heb ik verwijderd.
Alleen...nog steeds gaat het lampje op mijn dashboard niet branden en ik voel ook geen "klik" als ik hem in diflock zet.
Zou er dan iets mis kunnen zijn in mijn tussenbak? Of zijn er nog andere mogelijkheden. Ik neem voor het gemak even aan dat het lampje niet kapot is, met kapot lampje zou hij het toch ook moeten doen, of voel je geen "klik" als je diflock inschakeld?
Marc
Alleen...nog steeds gaat het lampje op mijn dashboard niet branden en ik voel ook geen "klik" als ik hem in diflock zet.
Zou er dan iets mis kunnen zijn in mijn tussenbak? Of zijn er nog andere mogelijkheden. Ik neem voor het gemak even aan dat het lampje niet kapot is, met kapot lampje zou hij het toch ook moeten doen, of voel je geen "klik" als je diflock inschakeld?
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:Dif locked niet
Hallo Marc,
Een echte klik bij het inschakelen voel je niet, je duwt de hendel op zij en dan hoort ie er in te gaan. Wanneer de tanden recht tegenover elkaar staan springt ie er niet in, maar dan brand het lampje op het dashboard ook niet. Zo kan met ingeschakeld difflock, terwijl je de hendel weer uit difflock haalt , het lampje nog wel blijven branden, door spanning op de vertanding van het difflock springt die er niet uit. Een stukje achteruit rijden wil dan nog wel eens helpen.
Het kan natuurlijk best dat het lampje in het dashboard kapot is, dan gaat ie uiteraard ook niet aan; het draadje naar het schakelaartje kan kapot zijn (dat is dan waarschijnlijk op/bij de tussenbak), of dat er iets mis is met het schakelaartje in de tussenbak.
Maar als de bediening goed werkt, lampje gaat aan en difflock werkt niet, dan zou het kunnen dat de vertanding van het difflock is afgebroken.
Met vriendelijke groet,
Erik.
Een echte klik bij het inschakelen voel je niet, je duwt de hendel op zij en dan hoort ie er in te gaan. Wanneer de tanden recht tegenover elkaar staan springt ie er niet in, maar dan brand het lampje op het dashboard ook niet. Zo kan met ingeschakeld difflock, terwijl je de hendel weer uit difflock haalt , het lampje nog wel blijven branden, door spanning op de vertanding van het difflock springt die er niet uit. Een stukje achteruit rijden wil dan nog wel eens helpen.
Het kan natuurlijk best dat het lampje in het dashboard kapot is, dan gaat ie uiteraard ook niet aan; het draadje naar het schakelaartje kan kapot zijn (dat is dan waarschijnlijk op/bij de tussenbak), of dat er iets mis is met het schakelaartje in de tussenbak.
Maar als de bediening goed werkt, lampje gaat aan en difflock werkt niet, dan zou het kunnen dat de vertanding van het difflock is afgebroken.
Met vriendelijke groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re:Dif locked niet
Hallo Erik,
Bedankt voor je reactie. Ik zal ik eens kijken of ik er achter kan komen of het lampje dan wel het draadje kaduk is.
Marc
Bedankt voor je reactie. Ik zal ik eens kijken of ik er achter kan komen of het lampje dan wel het draadje kaduk is.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
Eigenlijk Marc, moet je er eerst eens achter zien te komen of ie nou wel of niet locked. Zet hem eens met een wiel op de krik, versnellingsbak vrij en kijk of je het wiel kunt ronddraaien. Dan difflock erin en nu zou dat niet meer moeten kunnen.
Re:Dif locked niet
RikH schrijft:
Dat is de truc die ik zocht, dank je :)
Marc
Eigenlijk Marc, moet je er eerst eens achter zien te komen of ie nou wel of niet locked. Zet hem eens met een wiel op de krik, versnellingsbak vrij en kijk of je het wiel kunt ronddraaien. Dan difflock erin en nu zou dat niet meer moeten kunnen.
Dat is de truc die ik zocht, dank je :)
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
Bij onze Disco was de difflock blijkbaar lange tijd niet gebruikt. Na verwoed proberen (oa in een waterbak) is na verloop van tijd de zaak toch gangbaar geworden. Het kan dus een kwestie zijn van vastzitten.
Sjoerd
Sjoerd
Sjoerd M
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Re:Dif locked niet
sjoerdm schrijft:
Dat ie een tijd niet gebruikt (als ie uberhaupt al eens gebruikt is) lijkt wel zeker. Tot nu toe nog steeds niet kunnen vinden waar het in zit. Lampje doorgemeten, die doet het gewoon.
Ik vrees dat het de schakelaar in de tussenbak dan is, en ik ben niet van plan om die daarvoor los te halen. :(
Bij onze Disco was de difflock blijkbaar lange tijd niet gebruikt. Na verwoed proberen (oa in een waterbak) is na verloop van tijd de zaak toch gangbaar geworden. Het kan dus een kwestie zijn van vastzitten.
Sjoerd
Dat ie een tijd niet gebruikt (als ie uberhaupt al eens gebruikt is) lijkt wel zeker. Tot nu toe nog steeds niet kunnen vinden waar het in zit. Lampje doorgemeten, die doet het gewoon.
Ik vrees dat het de schakelaar in de tussenbak dan is, en ik ben niet van plan om die daarvoor los te halen. :(
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten