wat is de meerwaarde van rijden ?
als je het sper in lock zet, en één wiel verdraaid, dan verdraai je dus de twee tandwielen die door de dogclutch met elkaar verbonden moeten worden tov elkaar.... als die dogclutch niet vast zit en "aangedrukt" wordt moet ie er dan eigenlijk al in schieten...
Dif locked niet
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Dif locked niet
gone
Re:Dif locked niet
Roger B. schrijft:
Ik ben dan een technobeet, maar dit idee had ik ook. Aan de pook trekken en dan wiel draaien. Dan zouden ze een keer tegenover elkaar moeten komen te staan.
Ik heb niet getest of het lampje brand als je de draadjes verbind. Als de schakelaar kaduk is, heeft een brandend lampje geen meerwaarde. :laugh:
Dat nummer kwam ik ook tegen bij achterlichtschakelaar, ik vermoed dat ze dan dus hetzelfde zijn.
Marc
wat is de meerwaarde van rijden ?
als je het sper in lock zet, en één wiel verdraaid, dan verdraai je dus de twee tandwielen die door de dogclutch met elkaar verbonden moeten worden tov elkaar.... als die dogclutch niet vast zit en "aangedrukt" wordt moet ie er dan eigenlijk al in schieten...
Ik ben dan een technobeet, maar dit idee had ik ook. Aan de pook trekken en dan wiel draaien. Dan zouden ze een keer tegenover elkaar moeten komen te staan.
Ik heb niet getest of het lampje brand als je de draadjes verbind. Als de schakelaar kaduk is, heeft een brandend lampje geen meerwaarde. :laugh:
Dat nummer kwam ik ook tegen bij achterlichtschakelaar, ik vermoed dat ze dan dus hetzelfde zijn.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
Roger B. schrijft:
Roger idd, , met je eens. werdt eigenlijk beetje op het verkeerde been gezet, en was in de veronderstelling dat je aan het wiel ging draaien on te kijken of hij al geblocked was ipv aan het wiel te draaien om hem te locken. Sorry denkfoutje
Luke
wat is de meerwaarde van rijden ?
als je het sper in lock zet, en één wiel verdraaid, dan verdraai je dus de twee tandwielen die door de dogclutch met elkaar verbonden moeten worden tov elkaar.... als die dogclutch niet vast zit en "aangedrukt" wordt moet ie er dan eigenlijk al in schieten...
Roger idd, , met je eens. werdt eigenlijk beetje op het verkeerde been gezet, en was in de veronderstelling dat je aan het wiel ging draaien on te kijken of hij al geblocked was ipv aan het wiel te draaien om hem te locken. Sorry denkfoutje
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
marcenvon schrijft:
Roger B. schrijft:
wat is de meerwaarde van rijden ?
Ik heb niet getest of het lampje brand als je de draadjes verbind. Als de schakelaar kaduk is, heeft een brandend lampje geen meerwaarde. :laugh:
Dat nummer kwam ik ook tegen bij achterlichtschakelaar, ik vermoed dat ze dan dus hetzelfde zijn.
Marc
Het nut van het testen van doorverbinden is meer ter controle, gewoon om even vasttestellen of het eea electrisch in orde is tot aan de schakelaar.
Dat maakt het zoeken naar verdere storing weer wat makkelijker, en het is een kleine moeite
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
Om vast te stellen of het ín de bak zit kun je nog even de linkage loshalen en de de diff met een sleutel 12 locken. Dan moet hij inschakelen. doet hij het dan nog niet zit het in je bak, anders is het een kwestie van de linkage afstellen.
99% kans dat dat het is want een kapotte diff lock heb ik nog nie gezien nie. ;)
99% kans dat dat het is want een kapotte diff lock heb ik nog nie gezien nie. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Dif locked niet
en als het in,de bak zit,is het vastzitten of het veertje waarschijnlijk, de reztt gaat niet 1,2,3 stuk
gone
Re:Dif locked niet
Edward schrijft:
HEEEELP!!!! waar vind ik dit, hoe doe ik dit, wat is een linkage?
Marc
Om vast te stellen of het ín de bak zit kun je nog even de linkage loshalen en de de diff met een sleutel 12 locken. Dan moet hij inschakelen. doet hij het dan nog niet zit het in je bak, anders is het een kwestie van de linkage afstellen.
99% kans dat dat het is want een kapotte diff lock heb ik nog nie gezien nie. ;)
HEEEELP!!!! waar vind ik dit, hoe doe ik dit, wat is een linkage?
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
marcenvon schrijft:
Marc,
Dat is de connectie van het stangensteseltje aan het heveltje
Het heveltje vindt je op de bak 9zit met 3 moertkes vast op de bak)
Even stangetje uit het gaatje aan het eind van het heveltje halen zodat je alleen het heveltje heen en weer kan halen.
Let op, het ztangetje zit vast met een borgclipje aan de onderkant van het heveltje, moet je even lospeuten met kleun schroevendraaiertje. Kijk uit dat je het clipje niet verlies of kwijtraakt, is erg klein.
Luke
Zoals Edward bedoelde, dan moet je het heveltje zelf ook loshalen (1x moertje,) dan kan je dat aan het stangetje zelf laten zitten. vervolgen met de sleutel 12 direct op het asje wat uit de bak komt proberen het diff te locken
Edward schrijft:
Om vast te stellen of het ín de bak zit kun je nog even de linkage loshalen en de de diff met een sleutel 12 locken. Dan moet hij inschakelen. doet hij het dan nog niet zit het in je bak, anders is het een kwestie van de linkage afstellen.
99% kans dat dat het is want een kapotte diff lock heb ik nog nie gezien nie. ;)
HEEEELP!!!! waar vind ik dit, hoe doe ik dit, wat is een linkage?
Marc
Marc,
Dat is de connectie van het stangensteseltje aan het heveltje
Het heveltje vindt je op de bak 9zit met 3 moertkes vast op de bak)
Even stangetje uit het gaatje aan het eind van het heveltje halen zodat je alleen het heveltje heen en weer kan halen.
Let op, het ztangetje zit vast met een borgclipje aan de onderkant van het heveltje, moet je even lospeuten met kleun schroevendraaiertje. Kijk uit dat je het clipje niet verlies of kwijtraakt, is erg klein.
Luke
Zoals Edward bedoelde, dan moet je het heveltje zelf ook loshalen (1x moertje,) dan kan je dat aan het stangetje zelf laten zitten. vervolgen met de sleutel 12 direct op het asje wat uit de bak komt proberen het diff te locken
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
De voorste verticale stang (linkage)is de bediening van de diff lock. Die is stelbaar op de bout waarop hij scharniert. Waarschijnlijk maakt hij te weinig slag waardoor hij niet inschakelt. Bereikbaar via luik in seatbase onder cubby of middenstoel. 

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Dif locked niet
Edward schrijft:
Ow oke, als ik het goed begrijp die bout rechtsonderin het plaatje losmaken en dan pookje in diflock peuteren en maar testen tot ie het doet. Vandaag ga ik dat niet meer redden denk ik, hopelijk kan ik daar morgen tijd voor vrij maken (meteen een excuus om schoonma een beetje te ontlopen :silly: )
Marc
De voorste verticale stang (linkage)is de bediening van de diff lock. Die is stelbaar op de bout waarop hij scharniert. Waarschijnlijk maakt hij te weinig slag waardoor hij niet inschakelt. Bereikbaar via luik in seatbase onder cubby of middenstoel.
Ow oke, als ik het goed begrijp die bout rechtsonderin het plaatje losmaken en dan pookje in diflock peuteren en maar testen tot ie het doet. Vandaag ga ik dat niet meer redden denk ik, hopelijk kan ik daar morgen tijd voor vrij maken (meteen een excuus om schoonma een beetje te ontlopen :silly: )
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten