Dif locked niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2012, 08:38

en als "die gast" dan voor ie aan die schakelaar gaat morrelen eerst ff een voorwiel van de grond krikt en bak vrij, handrem vast, probeerd of het wiel wel geblokkeerd is met pookje in lock-stand.....dan weet ie ook OF het lampje wel aan zou moeten zijn
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 05 Apr 2012, 09:09

Nou marc, je hoort het, we helpen je wel hier (al is het aan een hernia :P )
Je ziet het forum is ook van de werkverschaffing....
Fase 1 was ik ff vergeten, maar je mag / kan beginnen met de instructie van "chef" Roger :P :P

"die gast" was overigens vriendelijk bedoeld hoor :)

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 05 Apr 2012, 11:05

Die gast nam er ook geen aanstoot aan hoor ;)
Maar op zijn vroegst kan ik dat allemaal morgen pas doen, heeft te maken met gezinsomstandigheden blablabla

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 06 Apr 2012, 13:14

Roger B. schrijft:
en als "die gast" dan voor ie aan die schakelaar gaat morrelen eerst ff een voorwiel van de grond krikt en bak vrij, handrem vast, probeerd of het wiel wel geblokkeerd is met pookje in lock-stand.....dan weet ie ook OF het lampje wel aan zou moeten zijn

Check, wiel blokkeerd niet met pookje in diflockstand.
110CS TD5 uit 2002

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 06 Apr 2012, 13:49

De schakelaar is in ieder geval kaduk, doorgemeten, staat wel spanning op de draadjes, niet met de schakelaar. Zit het probleem dan in mijn tussenbak?

Dat die schakelaar kaduk is verbaasd me eigenlijk niet. Heb de schakelaar van de rem en die van de achteruit (daar lijkt ie sprekend op) ook al moeten vervangen een tijdje terug.

Marc
110CS TD5 uit 2002

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Apr 2012, 15:38

als wiel niet blokkeerd en de verbinding tussen pook en asje dat boven uit je tussenbak steekt is in orde, dan zit er in de bak iets niet goed, dat kan vanalles zijn, van dat veertje tot aan je middendiff.

als de schakaar uit de bak is, en je drukt de stift in, geeft ie geen verbinding? wantals je diff niet locked schakeld die schakelaar waarschijnlijk ook niet
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 06 Apr 2012, 16:18

Nee, schakelaar doet niets. Die is naar zijn voorvaderen op de eeuwige jachtvelden. Ik vrees dat er dan in mijn tussenbak iets mis is. En ik vraag me af of het de moeite waard is om zoiets te fixen voor 6x per jaar trial rijden.

Marc
110CS TD5 uit 2002

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Apr 2012, 16:34

tja, als je verder nevernooit offroad wil...maar dan nog...fixen is niet per definitie duur, kost wel wat moeite en tijd.

maar misschien is het ook alleen maar dat ie jaaaaaaaaaaren in de unlock gestaan heeft, en komt ie "los" met veel met gepast geweld proberen, een olieverversing kan geen kwaad
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 06 Apr 2012, 16:48

Ik weet niet hoevaak je de olie van de tussenbak en de versnellingsbak moet verversen, maar dat zal zeker geen overbodige luxe zijn. Wat betreft het off-roaden ga ik tot nu toe niet veel verder dan een beetje greenlanen en trial rijden. Hoge en lage gearing werkt verder wel.

Ik zal binnenkort als ik hem weer eens op de brug heb staan de oliën eens verversen en dan met regelmaat dat pookje heen en weer bewegen.

Btw is die schakelaar dezelfde als die van de achteruitverlichting? Ik kan hem namelijk niet vinden in de boeken.

Marc
110CS TD5 uit 2002

Luke

Berichtdoor Luke » 06 Apr 2012, 20:55

marcenvon schrijft:
Ik weet niet hoevaak je de olie van de tussenbak en de versnellingsbak moet verversen, maar dat zal zeker geen overbodige luxe zijn. Wat betreft het off-roaden ga ik tot nu toe niet veel verder dan een beetje greenlanen en trial rijden. Hoge en lage gearing werkt verder wel.

Ik zal binnenkort als ik hem weer eens op de brug heb staan de oliën eens verversen en dan met regelmaat dat pookje heen en weer bewegen.

Btw is die schakelaar dezelfde als die van de achteruitverlichting? Ik kan hem namelijk niet vinden in de boeken.

Marc

Marc,

Als ik me niet vergis is het nummer van de switch: PRC2911 (het lijkt er idd op dat het dezelfde is als achteruitn rij switch)

Verder: als je de draadjes doorverbeind gaat het lampje op dash dan branden?

Dan als laatste, en dat is een controle die je nog even kan doen om te bepalen of de tussenbak daadwerkelijk niet meer locked:

Het is een follow up op de controle die je al gedaan hebt, alleen nu moet je even de back in diflock zetten en een stukje rechtdoor rijden (bak gelocked laten staan) en vervolgens de zelfde controle nogmaals doen die je al gedaan hebt dmv optillen van 1 wiel.
Op deze manier geef je de bak ook tijd om in te schakelen (op dit punt is al een en ander aan discussie geweest, maar het kost niets om ook deze controle nog even te doen.

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”