Roger,
prijs weet ik verder niet, zag alleen in het revisie hand boek tijdens het reviseren dat er een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de defender tussenbak (handbediend) en die van een discovery, waar in het laatste geval een solenoid zit op de plek waar het diflock mechanisme in de tussenbak zit met 3 moeren (waar stangen stelseltje op zit)
vandaar dat ik dacht dat het bij een disco electrisch was
Luke
Dif locked niet
Re:Dif locked niet
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Dif locked niet
ik heb het bij een D! en D2 nooit elektrisch gezien, zal best optioneel geweest zijn, maar standaard volgens mij alleen de opties niet of hand bediend
gone
Re:Dif locked niet
Roger,
Ik ben abuis, sorry.
Zit hier even door dat boek te bladeren om te controleren wat ik eerder schreef :)
Blijkt dat er wel gesproken wordt over een solenoid, echter die zit NIET op de plek van schakel mechanisme van diflock maar op het tussen (of hoofd) huis, en niet op het front output housing , waar difflock schakelmechanisme zit.
En die solenoid wordt overigens "interlock solenoid" genoemd en is volgens boek optioneel (if fitted) zonder dat er onderscheid wordt gemaakt tussen defender of disco.
Ben vervolgens dan weer wel erg nieuwsgierig naar de functie hiervan
Luke
Ik ben abuis, sorry.
Zit hier even door dat boek te bladeren om te controleren wat ik eerder schreef :)
Blijkt dat er wel gesproken wordt over een solenoid, echter die zit NIET op de plek van schakel mechanisme van diflock maar op het tussen (of hoofd) huis, en niet op het front output housing , waar difflock schakelmechanisme zit.
En die solenoid wordt overigens "interlock solenoid" genoemd en is volgens boek optioneel (if fitted) zonder dat er onderscheid wordt gemaakt tussen defender of disco.
Ben vervolgens dan weer wel erg nieuwsgierig naar de functie hiervan
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
Roger,
Volgens microcat zit die solenoid alleen op een disco en niet op een defender tussenbak, maar geeft verder niet aan of het optioneel is of niet.
Nummer is : FTC3283
Luke
PS wellicht heeft dit iets van doen met TC oid op disco ook al omdat het electrisch is.
Het lijkt erop dat het in ieder geval wel een soort van elec. difflock functie heeft, want ernaast zit een schakelaar sensoor die neutraalstand detecteerd (neutral warning lamp switch - volgens wplhand boek)
Volgens microcat zit die solenoid alleen op een disco en niet op een defender tussenbak, maar geeft verder niet aan of het optioneel is of niet.
Nummer is : FTC3283
Luke
PS wellicht heeft dit iets van doen met TC oid op disco ook al omdat het electrisch is.
Het lijkt erop dat het in ieder geval wel een soort van elec. difflock functie heeft, want ernaast zit een schakelaar sensoor die neutraalstand detecteerd (neutral warning lamp switch - volgens wplhand boek)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
Wat is het toch een genot om een 29 jaar oude Landrovert te rijden.
Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.
Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:
Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:
Marc
Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.
Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:
Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
marcenvon schrijft:
Marc,
is één niet gerelateerd aan het ander?
je zegt je had het dash los, auto die leeftijd heeft mechanische km teller kammel, is die bij het demonteren van dash of bij het prutsen aan dash niet losgetrokken van de km teller?
Kleine moeite om weer ff ducktape los te trekken toch?
En tja degene met een boot goeien de poen in het water, degene met een laro gooien dat waar? in het zand of modder, of bij de onderdelenboer?
Luke
Wat is het toch een genot om een 29 jaar oude Landrovert te rijden.
Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.
Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:
Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:
Marc
Marc,
is één niet gerelateerd aan het ander?
je zegt je had het dash los, auto die leeftijd heeft mechanische km teller kammel, is die bij het demonteren van dash of bij het prutsen aan dash niet losgetrokken van de km teller?
Kleine moeite om weer ff ducktape los te trekken toch?
En tja degene met een boot goeien de poen in het water, degene met een laro gooien dat waar? in het zand of modder, of bij de onderdelenboer?
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
Luke schrijft:
Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:
Marc
marcenvon schrijft:
Wat is het toch een genot om een 29 jaar oude Landrovert te rijden.
Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.
Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:
Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:
Marc
Marc,
is één niet gerelateerd aan het ander?
je zegt je had het dash los, auto die leeftijd heeft mechanische km teller kammel, is die bij het demonteren van dash of bij het prutsen aan dash niet losgetrokken van de km teller?
Kleine moeite om weer ff ducktape los te trekken toch?
En tja degene met een boot goeien de poen in het water, degene met een laro gooien dat waar? in het zand of modder, of bij de onderdelenboer?
Luke
Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
marcenvon schrijft:
Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?
:p
Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:
Marc
Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?
:p
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Dif locked niet
Luke schrijft:
Hmmmm...daar gaat mijn laatste restje zelfvertrouwen :(
Marc
marcenvon schrijft:
Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:
Marc
Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?
:p
Hmmmm...daar gaat mijn laatste restje zelfvertrouwen :(
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Dif locked niet
marcenvon schrijft:
Marc, zie het als een nieuwe uitdaging, en trek weer ff dat dashboard open.
En geloof me van elk probleem dat je oplost doe je niet alleen veel kennis op maar ook een berg zelfvertrouwen :)
Luke
btw...km teller kabel is wel een ander topicje he vriend :P
Foei :)
Luke schrijft:
marcenvon schrijft:
Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:
Marc
Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?
:p
Hmmmm...daar gaat mijn laatste restje zelfvertrouwen :(
Marc
Marc, zie het als een nieuwe uitdaging, en trek weer ff dat dashboard open.
En geloof me van elk probleem dat je oplost doe je niet alleen veel kennis op maar ook een berg zelfvertrouwen :)
Luke
btw...km teller kabel is wel een ander topicje he vriend :P
Foei :)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten