Dif locked niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 08:35

Roger,

prijs weet ik verder niet, zag alleen in het revisie hand boek tijdens het reviseren dat er een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de defender tussenbak (handbediend) en die van een discovery, waar in het laatste geval een solenoid zit op de plek waar het diflock mechanisme in de tussenbak zit met 3 moeren (waar stangen stelseltje op zit)
vandaar dat ik dacht dat het bij een disco electrisch was

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2012, 08:38

ik heb het bij een D! en D2 nooit elektrisch gezien, zal best optioneel geweest zijn, maar standaard volgens mij alleen de opties niet of hand bediend
gone

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 08:44

Roger,

Ik ben abuis, sorry.
Zit hier even door dat boek te bladeren om te controleren wat ik eerder schreef :)
Blijkt dat er wel gesproken wordt over een solenoid, echter die zit NIET op de plek van schakel mechanisme van diflock maar op het tussen (of hoofd) huis, en niet op het front output housing , waar difflock schakelmechanisme zit.
En die solenoid wordt overigens "interlock solenoid" genoemd en is volgens boek optioneel (if fitted) zonder dat er onderscheid wordt gemaakt tussen defender of disco.

Ben vervolgens dan weer wel erg nieuwsgierig naar de functie hiervan

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 08:51

Roger,

Volgens microcat zit die solenoid alleen op een disco en niet op een defender tussenbak, maar geeft verder niet aan of het optioneel is of niet.
Nummer is : FTC3283

Luke

PS wellicht heeft dit iets van doen met TC oid op disco ook al omdat het electrisch is.
Het lijkt erop dat het in ieder geval wel een soort van elec. difflock functie heeft, want ernaast zit een schakelaar sensoor die neutraalstand detecteerd (neutral warning lamp switch - volgens wplhand boek)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re:Dif locked niet

Berichtdoor marcenvon » 03 Apr 2012, 10:17

Wat is het toch een genot om een 29 jaar oude Landrovert te rijden.

Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.

Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:

Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 10:24

marcenvon schrijft:
Wat is het toch een genot om een 29 jaar oude Landrovert te rijden.

Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.

Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:

Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:

Marc


Marc,

is één niet gerelateerd aan het ander?
je zegt je had het dash los, auto die leeftijd heeft mechanische km teller kammel, is die bij het demonteren van dash of bij het prutsen aan dash niet losgetrokken van de km teller?
Kleine moeite om weer ff ducktape los te trekken toch?
En tja degene met een boot goeien de poen in het water, degene met een laro gooien dat waar? in het zand of modder, of bij de onderdelenboer?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re:Dif locked niet

Berichtdoor marcenvon » 03 Apr 2012, 10:29

Luke schrijft:
marcenvon schrijft:
Wat is het toch een genot om een 29 jaar oude Landrovert te rijden.

Zondag mijn dashboard open gemaakt (zat deels vast met ducttape) om naar mijn lampje van diflock en schakelaar van de aanjager (die er mee uitscheed 2 weken nadat de kachel het eindelijk weer deed) te kijken.

Zit net in de auto op weg naar de supermarkt, begint mijn snelheidsmeter ineens de samba te doen om vervolgens helemaal de geest te geven :) :cheer: :lol: :laugh: :woohoo: :blink:

Nou snap ik wat er bedoeld wordt als men zegt dat je met een Laro er een hobby bij krijgt :side:

Marc


Marc,

is één niet gerelateerd aan het ander?
je zegt je had het dash los, auto die leeftijd heeft mechanische km teller kammel, is die bij het demonteren van dash of bij het prutsen aan dash niet losgetrokken van de km teller?
Kleine moeite om weer ff ducktape los te trekken toch?
En tja degene met een boot goeien de poen in het water, degene met een laro gooien dat waar? in het zand of modder, of bij de onderdelenboer?

Luke


Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 10:31

marcenvon schrijft:


Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:

Marc


Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?

:p
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re:Dif locked niet

Berichtdoor marcenvon » 03 Apr 2012, 10:59

Luke schrijft:
marcenvon schrijft:


Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:

Marc


Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?

:p


Hmmmm...daar gaat mijn laatste restje zelfvertrouwen :(

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Dif locked niet

Berichtdoor Luke » 03 Apr 2012, 11:06

marcenvon schrijft:
Luke schrijft:
marcenvon schrijft:


Ik ben er vrijwel zeker van dat het gerelateerd is aan elkaar, daarom vind ik het ook zo grappig. Je fixed het ene, waardoor het andere ermee uitscheid :cheer:

Marc


Nouuuuuuuuuuuuu ;) is het niet zo dat je het ene fixt en het andere hebt gesloopt? :P
Das de andere mogenlijkheid he?

:p


Hmmmm...daar gaat mijn laatste restje zelfvertrouwen :(

Marc


Marc, zie het als een nieuwe uitdaging, en trek weer ff dat dashboard open.
En geloof me van elk probleem dat je oplost doe je niet alleen veel kennis op maar ook een berg zelfvertrouwen :)

Luke

btw...km teller kabel is wel een ander topicje he vriend :P

Foei :)
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten