Ik wilde bij mijn discovery 2 het dakraam weer in werkend maken. Als ik het goed zie zitten er 2 stekkers aan de motor van het dakraam, er steekt nog een pinnetje uit, ik vermoed van de aarding, hier zit niets op aangesloten. Heeft er iemand een idee of hier aarding aan hoort? eventueel een foto van een werkende motor?
Ik hoor het graag
Aarding raammotor dakraam
-
Jan van Bale
- Erik Peters
Re: Aarding raammotor dakraam
Even zoeken op: Discovery 2 sunroof motor leverde o.a. onderstaande foto op.
Misschien heb je er wat aan.
Draadkleur zwart is bij Land Rover normaal gesproken massa/aarde.
Op de foto is niet helemaal duidelijk of de enkele zwarte draad vanaf de elektromotor zwart is of ook nog een wit/grijs streepje heeft.
Dat lichte streepje kan natuurlijk ook nog komen door het 'glimmen' van de zwarte draad in het licht.
Een bedradingsschema raadplegen lijkt mij dan de oplossing, als het een draad is met een streepje dan heeft die vermoedelijk een speciale functie.
Groet,
Erik.
Misschien heb je er wat aan.
Draadkleur zwart is bij Land Rover normaal gesproken massa/aarde.
Op de foto is niet helemaal duidelijk of de enkele zwarte draad vanaf de elektromotor zwart is of ook nog een wit/grijs streepje heeft.
Dat lichte streepje kan natuurlijk ook nog komen door het 'glimmen' van de zwarte draad in het licht.
Een bedradingsschema raadplegen lijkt mij dan de oplossing, als het een draad is met een streepje dan heeft die vermoedelijk een speciale functie.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht