Land Rover Defender 2006- tweedehands dak en deuren
-
TGFSanders
Land Rover Defender 2006- tweedehands dak en deuren
Helaas is door een ongeluk het dak en de deuren onherstelbaar beschadigd. Ik ben op zoek naar deze onderdelen (tweedehands) voor een Land Rover Defender uit 2006; gezien de emotionele waarde, wil ik deze auto toch graag laten repareren.
-
Landmarcs
Re: Land Rover Defender 2006- tweedehands dak en deuren
Beste Pechvogel,
Wat betreft de tweedehands deuren en dak heb ik de adressen niet paraat, er zijn hier vast mensen die je de weg kunnen wijzen.
Wat betreft het ongeluk ben ik/zijn wij natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig.
Ook al is het een tranentrekker, toch is een kiekje ook welkom.
Mocht het ongeluk tevens een rol, en dus landing op de gepoetste kant ingehouden hebben wil ik nog een waarschuwing afgeven.
Inmiddels al bijna 15 jaar terug landde mijn oude trouwe blauwe Td5 tamelijk zacht op zijn gepoetste kant. Met een nieuw dak, een paar deuren en een voorruitraam + ruit, en met wat sjorren aan het "Main-Bulkhead" was de carrosserie weer in orde te krijgen. Maarrr ... vrijwel zeker als gevolg van een te doortastende berger was minstens één van de motorlagers naar de eeuwige jachtvelden. De koper van mijn "wrak" wist dat de kans dat het een kleinigheid was klein was ... hij heeft nadat de auto weer toonbaar was uiteindelijk een ruilmotor gemonteerd (en denkelijk het oude blok ter revisie ingeruild, of wellicht zelf gereviseerd).
Ik weet niet of de Td5 een rustige rol, en daarna een correcte berging, wel overleeft ... hoe snel slaat de motor af, en na hoeveel omwentelingen is er een smeringsprobleem ?
In ieder geval raad ik op basis van mijn ervaringen iedereen aan om als hij/zij na een rol nog een beetje bij de les is om de sleuteltjes uit het contact te halen en bij je te steken (en daarna te zeggen dat je even niet weet waar ze zijn). Dan kan een berger in ieder geval de auto de eerste tijd niet starten, staat de auto langere tijd weer op z'n wielen dan zijn de meeste vloeistoffen weer terug waar ze horen.
Het beste is natuurlijk om de gepoetste kant niet op deze manier te poetsen.
Groeten MarcS
PS Gezien de actuele dagwaarden van de niet te oude Defenders is herstellen vrij snel een economisch verantwoorde onderneming.
Wat betreft de tweedehands deuren en dak heb ik de adressen niet paraat, er zijn hier vast mensen die je de weg kunnen wijzen.
Wat betreft het ongeluk ben ik/zijn wij natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig.
Ook al is het een tranentrekker, toch is een kiekje ook welkom.
Mocht het ongeluk tevens een rol, en dus landing op de gepoetste kant ingehouden hebben wil ik nog een waarschuwing afgeven.
Inmiddels al bijna 15 jaar terug landde mijn oude trouwe blauwe Td5 tamelijk zacht op zijn gepoetste kant. Met een nieuw dak, een paar deuren en een voorruitraam + ruit, en met wat sjorren aan het "Main-Bulkhead" was de carrosserie weer in orde te krijgen. Maarrr ... vrijwel zeker als gevolg van een te doortastende berger was minstens één van de motorlagers naar de eeuwige jachtvelden. De koper van mijn "wrak" wist dat de kans dat het een kleinigheid was klein was ... hij heeft nadat de auto weer toonbaar was uiteindelijk een ruilmotor gemonteerd (en denkelijk het oude blok ter revisie ingeruild, of wellicht zelf gereviseerd).
Ik weet niet of de Td5 een rustige rol, en daarna een correcte berging, wel overleeft ... hoe snel slaat de motor af, en na hoeveel omwentelingen is er een smeringsprobleem ?
In ieder geval raad ik op basis van mijn ervaringen iedereen aan om als hij/zij na een rol nog een beetje bij de les is om de sleuteltjes uit het contact te halen en bij je te steken (en daarna te zeggen dat je even niet weet waar ze zijn). Dan kan een berger in ieder geval de auto de eerste tijd niet starten, staat de auto langere tijd weer op z'n wielen dan zijn de meeste vloeistoffen weer terug waar ze horen.
Het beste is natuurlijk om de gepoetste kant niet op deze manier te poetsen.
Groeten MarcS
PS Gezien de actuele dagwaarden van de niet te oude Defenders is herstellen vrij snel een economisch verantwoorde onderneming.
- Erik Peters
En dan natuurlijk de vraag, is het een 90 of een 110 (nogal belangrijk wat de maat van het dak betreft).
Of misschien wel een 130.
Maar je kunt altijd even contact opnemen met ter Horst in De Krim (bij Coevorden), die heeft een LR sloperij.
Groet,
Erik
Maar je kunt altijd even contact opnemen met ter Horst in De Krim (bij Coevorden), die heeft een LR sloperij.
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:En dan natuurlijk de vraag, is het een 90 of een 110 (nogal belangrijk wat de maat van het dak betreft).
Verder is het de vraag of een 2006 Defender al nieuwe "Puma" deuren heeft, denkelijk niet. Wellicht is het nu een mooi moment om over te gaan naar die "Puma" deuren. Qua uiterlijk vrijwel gelijk maar een stuk degelijker (waarschijnlijk ook een stuk duurder).
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Verder is het de vraag of een 2006 Defender al nieuwe "Puma" deuren heeft, denkelijk niet. Wellicht is het nu een mooi moment om over te gaan naar die "Puma" deuren. Qua uiterlijk vrijwel gelijk maar een stuk degelijker (waarschijnlijk ook een stuk duurder).
Groeten MarcS
Een late Td5 heeft al de nieuwe deuren. Natuurlijk wel ff kijken want het kan ook een iets oudere zijn dien later op kenteken gekomen is. Maar het. hoekje vs bochtje is wel te herkennen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Landmarcs schreef:Verder is het de vraag of een 2006 Defender al nieuwe "Puma" deuren heeft, denkelijk niet. Wellicht is het nu een mooi moment om over te gaan naar die "Puma" deuren. Qua uiterlijk vrijwel gelijk maar een stuk degelijker (waarschijnlijk ook een stuk duurder).
Groeten MarcS
Een late Td5 heeft al de nieuwe deuren. Natuurlijk wel ff kijken want het kan ook een iets oudere zijn dien later op kenteken gekomen is. Maar het. hoekje vs bochtje is wel te herkennen.
Yep, in de 110 zitten ze ook Okt 2006. Ook in de 130 zaten ze Feb 2007.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:Edward schreef:Landmarcs schreef:Verder is het de vraag of een 2006 Defender al nieuwe "Puma" deuren heeft, denkelijk niet. Wellicht is het nu een mooi moment om over te gaan naar die "Puma" deuren. Qua uiterlijk vrijwel gelijk maar een stuk degelijker (waarschijnlijk ook een stuk duurder).
Yep, in de 110 zitten ze ook Okt 2006. Ook in de 130 zaten ze Feb 2007.
Ik was dus te pessimistisch, dwz de nieuwe deuren zitten dus al minstens vanaf eind 2006 in de Defender.
Een extra argument om naar (alleen) "Puma" deuren op zoek te gaan — niet voor niks, veelgevraagde deuren ... en dus is het niet voor "niks" ook geldig voor de prijsstelling.
De enige reden om naar andere, oudere, deuren te zoeken zou kunnen zijn: De schuifraampjes van de eerste "Defenderoïden". Deze deuren met losse "Door-Top" zijn overigens nog lang gecontinueerd voor militaire bestellingen, dus zijn ze niet onvindbaar.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:De enige reden om naar andere, oudere, deuren te zoeken zou kunnen zijn: De schuifraampjes van de eerste "Defenderoïden". Deze deuren met losse "Door-Top" zijn overigens nog lang gecontinueerd voor militaire bestellingen, dus zijn ze niet onvindbaar.
Groeten MarcS
Al die tooling is opgekocht door Central Precision. Die maken de oude deuren gewoon nog steeds. Puma deuren worden volgens mij nog niet ergens buiten de LR fabriek gemaakt.
Wij zijn ooit bij een bedrijf geweest in UK om een complete body op te halen voor een 110. Die hadden de wereld aan take off body's en belachelijke voorraad deuren, motorkappen, daken, etc, etc.
Maar ik weet echt nie meer nie hoe die heette. Maar dat moet wel te achterhalen zijn.
Edward van Vugt