Erik Peters schreef:Landmarcs schreef:Is het niet slimmer om een gescheiden remsysteem vlgs de Series 3 specs op te bouwen ?
Tja, bij een Series III (88") is het remsysteem niet anders dan bij een Series II (88").
Vanaf 1980 ongeveer kan er op de Series III 88" een gescheiden remsysteem toegepast zijn. Er moet dan ook een (prijzig) 'verdeelblokje' met waarschuwingsschakelaar gemonteerd worden: NRC4880 tussen voor en achter circuit en uiteraard een (gescheiden) hoofdremcilinder NRC6096 (met vacuüm rembekrachtiging).
Misschien ben ik "blond" (mijn Series 3 kennis is nog beperkter als die rond de Defender) maar is dat beroemde/beruchte verdeelblokje werkelijk nodig, of is het alleen maar een ding dat alles moeilijker maakt ? Ik realiseer me dat het zo in ieder geval niet 100% conform de Series 3 specs is. Gescheiden en bekrachtigd lijkt mij geen verslechtering ten opzichte van origineel.
Groeten MarcS