foutcodes bij een RR sport 3.6 diesel V8 bj 2009

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: foutcodes bij een RR sport 3.6 diesel V8 bj 2009

Berichtdoor Edward » 18 Aug 2024, 18:34

Wij hebben zelf alleen automaten (behalve de Serie), daarmee lukt da ok nie. Maar thuis heb ik wel gewoon een extra accu of een booster. Dus als ik moet komen weet ik wat ik mee moet nemen.

Maar nu stond ik toevallig naast een kennis. Hij had kabels in de auto, ik ook maar ik had geen idee waar ik die in moest pluggen dus het boekje er maar bij gepakt. Staat daar gewoon dat het niet kan of mag. Dus wij alle kabel maar weer ingepakt en het kinetisch touw uitgepakt. :lol: :lol:

Thuis de startkabels maar uit de auto gehaald en bij de reserve accu aan een haak gehangen. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Aug 2024, 23:39

Edward schreef:Meeste moderne auto's die ik ken hebben speciale punten voor aansluiten startkabels. Die zijn al "beveiligd".

Onze Audi stroomboot heeft heel veel accu maar in de manual staat dat starthulp geven niet toegestaan is. Waarom precies staat er niet bij maar zal ook wel een elektronica beschadigings-risico zijn oid. (ga het iig niet uitproberen)

Wel lullig, sta ik daar met een bijna volle 95Kwh accu naast een Serie met een platte accu (lampen vergeten) en geen mogelijkheid om starthulp te geven. Dus maar aangesleept, we zijn niet voor één gat te vangen. :lol:

Het kan nog erger.   Mijn broertje (of effectief vooral zijn vrouw) heeft sinds kort ook al een stroomboot (wat het precies is ben ik acuut vergeten) en die stroomboot heeft naast het grote accupakket ook een traditionelere accu waarmee een aantal basis-functies gevoegd worden (zaken als alarm, centraal openende/sluitende sloten etc.   En die "huishoud-accu" loopt dus leeg als je niet oplet (nu ja vooral als de auto even wat langer stilstaat).
Nu zei mijn broertje dat nieuwere versies een intern bewakingssysteem hebben, een systeem dat de "huishoud-accu" zo nu en dan weer even op peil brengt.

In ieder geval zou je dus met een stroomboot als die van mijn broertje kunnen hebben dat je met start-kabels en een traditionele fossiele auto de "huishoud-accu" van de moderne e-auto weer een beetje opfrist.

Groeten MarcS

PS   De Topic-Starter heeft hier allemaal niks aan ... hij heeft € 4.000 over de balie gegooid bij een twijfelachtige garagist.

carl omloop

Berichtdoor carl omloop » 20 Sep 2024, 21:18

Landmarcs schreef:
carl omloop schreef:Ze hebben me heel beleefd afgewimpeld.
En gezegd dat het niet hun probleem was,want mijn auto had lang stil gestaan.

Heel tof als ze je net €4000 lichter gemaakt hebben.

Tja, ik stel me bij beleefd en tof toch iets anders voor.

Maar goed, lang stilgestaan zou natuurlijk kunnen betekenen dat de accu niet meer doet wat de electrickery verwacht.
Moderne electrickery is soms overgevoelig voor ongewoon gedrag van de accu — soms moet de auto zelfs "ingeleerd" krijgen wat voor accu geplaatst is.

Ik ben blij met mijn oude Defender, zelfs al hoort ie tot de "modernste" generaties, toch kan je gewoon de accu vervangen, laden etc. zonder dat er iets (anders dan eventueel het klokje) ontregeld raakt.

Groeten MarcS

er was een nieuwe batterij geplaast voor hij naar de garage is geweest en hij is ingelezen geweest in de garage .Allez daar heb ik toch voor betaald

groet carl

Terug naar “Techniek”